Je moet inderdaad de agent op zn mooie blauwe ogen geloven want de rechter doet dat ook.. Alleen mijn tomtom geeft altijd.een andere snelheid aan dan wat ik rijdt op de teller, in diverse auto's al.gehad dus ik vertrouw daar écht niet op!
Eens, alleen is de snelheid die je km-teller in de auto aangeeft ook lang niet altijd goed is mijn ervaring. Meerdere malen met 2 auto's van verschillende merken achter elkaar gereden, en dat de ene dan denkt dat hij 130 rijdt, terwijl de andere amper 120 rijdt. Zou dus de snelheid van Tom tom eerder vertrouwen, omdat die via GPS en sateliet gaat. Betrouwbaarheid van de agent....tja daar kan je niets over zeggen. Misschien spreekt hij de waarheid maar misschien ook niet. Wel lullig geval zo.
Ik rijd volgens de GPS ook altijd minstens 10 km sneller dan er op mijn kilometerteller staat. Hoe harder ik rijd, hoe groter het verschil word. De snelheid die de teller aangeeft is ook afhankelijk van het soort banden dat je hebt, heb ik wel eens gehoord. Heb je een andere maat banden onder de auto dan de standaard maat, (16 inch ipv 14 bijvoorbeeld) dan wijkt de meter in je auto al af omdat de omtrek van de banden groter is.
M'n man had laatst nog een testje gedaan met aantal km's en hoeveel tijd hij daarvoor kwijt was. Gewoon om eens uit te testen hoe hard 120 km/h nou precies was. (wij hebben zo'n digitale teller in de auto, geen metertje) Toen bleek dat wanneer er continue 124 km/h werd gereden dat dat overeen kwam met 120 km/h continue. Maarja, het maakt verder ook niet uit. We geloven de agent maar op zijn mooie blauwe ogen en zien wel wat er in de mailbox valt!
Klopt... Toen ik mijn telefoon met TomTom nog gebruikte, gebruikte ik die ook om mijn snelheid af te lezen. En daarmee 'ijkte' ik de snelheidsmeter van mijn auto