Mijn vriend en ik hebben nogal wat mee gemaakt. We hebben pas anderhalf jaar een relatie, ons kindje is nu 8 maand dus reken maar uit. 2 weken voordat ik beviel ben ik erachter gekomen dat mijn vriend 6000 euro schulden heeft veroorzaakt allemaal dankzij een cocaine verslaving. En nee ik heb hier niks van gemerkt! Lag dagen op bed en hij zat in de ww dus kon van alles bedenken om 'even' weg te moeten. De dag dat ik beviel moest hij dan ook alles regelen en heeft S die dag denk ik 5 minuten gezien. Nu is hij gelukkig clean en heeft begeleiding van verslavingszorg. Nu wonen wij samen in een huurhuis, hebben geen contract niks samen. Hij heeft verder nog geen rechten over Sylvano. Deze krijgt hij na een jaar clean te zijn. Verder gaat het echt super goed tussen ons, hij doet hard zijn best en werkt hard om alles 'ongedaan'te maken. Nu wil ik eigenlijk wel trouwen maar hij heeft nog geen toespeling gedaan. We hebben het niet heel ruim dus wat is de goedkoopste oplossing? Als we willen trouwen willen we natuurlijk wel een feest e.d. En moeten we iets van een samenlevingscontract of kan het ook prima zonder zoiets?
Tja, als je zeker weet dat alles helemaal goed komt en ze altijd samen wil blijven, dan zou ik gewoon trouwen. Wij hebben geregistreerd partnerschap, maar dan nog moet je veel dingen regelen als je kinderen krijgt. Bij trouwen hoeft dit niet. Als ik het overnieuw zou doen zou ik voor trouwen kiezen. En qua geld hoef je toch geen groot feest te geven?
Nja we willen gewoon trouwen op vrijdag/zaterdag (250 euro) Dan thuis bij ons bbqen dus je komt al wel gauw op 2000 euro.
ik was voor trouwen 230 euro kwijt en hebben dit klein geviert gewoon een gebakje met 15 man en koffie enzo bij ons thuis, jurk en taart was nog geen 100,-. je kan het zo duur of goedkoop maken als jezelf wil als je wil trouwen heb je verder geen papieren nodig. maar weet wel dat de schulden die hij heeft ook meteen van jou zijn.
Dat ligt eraan hoeveel mensen je uitnodigd en wat je allemaal wilt doen/laten, welke ringen, jurk etc. Vergeet ook niet dat je van mensen ook altijd een leuk bedrag krijgt wanneer je trouwt.
Trouwen is natuurlijk helemaal leuk en alles is dan ook meteen geregeld wat betreft jullie kindje...maar ik hoor een verleden met schulden. Als ik jou was zou ik dan in ieder geval trouwen op huwelijkse voorwaarden. Zodat zijn schulden niet de jouwe worden. Hij is nu clean en je zal hem heus vertrouwen maar gebruik je verstand.
Heel eerlijk ik zou maar zorgen dat hij zijn schulden betaald en dan pas kijken voor trouwen of iets. Anders zit jij dalijk ook met die schulden! Samenlevingscontract met 2 testamenten heeft mij 496 euro gekost.
Dit dus. Ook af en toe die roze bril afzetten en realistisch blijven. Dat hoeft niet te betekenen dat je hem niet kan vertroiuwen, want iedereen kan veranderen, maar hij heeft wel een hoger risico. Als hij zijn verstand ook gebruikt, weet hij dit en zal hij dit goed oppakken.
Je kan trouwen op een gratis moment bij je gemeente, dan betaal je alleen voor je trouwboekje. Je kan trouwen echt zo duur maken als je zelf wil. Wij waren 500 euro incl alles kwijt. Had wel een mooie jurk maar niet een echte trouwjurk, man in pak. Oh ik lieg eigenlijk bedenk ik me nu want wij zijn op huwelijkse voorwaarden getrouwd, dat koste ons ook nog 425 euro bij de notaris. Maar gemeente koste ons 200 euro, ringen (zilver) 20 euro, bloemen 20 euro ( mijn boeket 10, en corsages zelf gemaakt) feest in een zaaltje 25 euro vrienden achter de bar, hapjes en drankjes bij de Aldi gekocht. Maar hij kan best gezag over Sylvain aanvragen zonder dat je meteen hoeft te trouwen ed. Wij zijn getrouwd toen ik zwanger van de 3e was, zijn 1e en ik zat op dat moment nog in de wsnp, daarom ook de huwelijkse voorwaarden.
ik zou ger. partnerschap doen is ook gratis en het gezagd enz is meteen geregeld en je kunt later dan ook nog (als je wil) in het gemeenteshuis trouwen. mocht je nu trouwen kan dat niet meer.
alleen de erkenning moet bij elk kind geregeld worden(5 minuten werk), de voogdij gaat automatisch in, ik heb laatst nog de erkenning voor deze uk geregeld en gelijk gevraagd hoe het met de voogdij zit trouwen is de makkelijkste optie, dan hoeft er daarna niks meer geregeld te worde nwat betreft erkenning en voogdij, dit kun je ook gratis doen en later alsnog een wat groter feest geven als ceremoniele afsluiting
Omdat veel van onze vrienden werken wil hen niet vragen een dag vrij te vragen. Kan natuurlijk wel maar vrijdag of zaterdag klinkt gewoon gezelliger hihi We hebben het dan over ongeveer 35 man die we uit willen nodigen. De trouwjurk krijg ik van m´n moeder. Dan heb je alleen de trouwkosten, pak vriend, kleren van de kleine / kleintjes en het vlees en drinken bij ons thuis. Dan hebben we het over hoeveel ongeveer?
Ik zou hier toch echt nog even overna denken. Hij heeft schulden dus als je gewoon trouwt, heb jij direct de helft van de schulden. Voor mij is trouwen op huwelijkse voorwaarden net of het niet echt is. Ik zou als ik jou was het gezag regelen (gratis) en als hij van zijn schuld af is en jullie ooit een huis kopen waarbij het nodig is alles juridisch goed te regelen, kun je altijd trouwen.
De schuld wordt maandelijks afbetaald (120 euro 5 jaar lang) Nu dus nog 4 jaar. We kunnen dus ook pas over 4 jaar een huis kopen ivm BKR. Wil zowiezo niet zonder huwelijkse voorwaarden trouwen, of kost dit extra? Wil er niks van weten als hij ooit weer de fout in gaat, maar zo denk ik bij elke vent haha. Weet dat het gezag regelen gratis is maar dit krijgt hij na een jaar clean zijn soort van beloning dus.
Wat ze hier al eerder zeggen zou ik nog niet gaan trouwen ivm de schulden. Wel zou je een samenlevingscontract kunnen afsluiten en daarbij de schulden in vernoemen en spullen enzo op jou naam zetten. Wij hadden zo'n zelfde probleem. ik ging met mijn partner samenwonen en had veel schulden vanwege de scheiding vorige relatie. En ik kon niet alles gelijk betalen. Dus we hebben een samenlevingscontract afgesloten warin mijn schulden benoemt zijn en alle spullen om mijn partner zijn naam. Nu hoef ik dus ook niet bang te zijn dat ze iets kunnen komen halen. (ik heb nu bijna alles netjes afbetaald). Het bedrag van het samenlevingscontract hebben we al heel snel terug gekregen door middel van belasting teruggave omdat je dan wel aangifte mag doen als fiscaal partner. Onze dochter hebben we via een formuliertje naar de rechtbank gezamelijk gezag over gekregen. En vergeet niet de grootste verbindenis tussen een man en een vrouw is een gezamelijk kindje. Ik snap dat je je partner wil "belonen" , maar denk dat je ook goed moet kijken naar wat nou echt verstandig is. (Maar dat is mijn mening)
Maar op huwelijkse voorwaarden blijft echt alles gescheiden, dan vraag ik me af wat dan precies het doel is? Jullie hebben geen geld, geen reden om iets wettelijk te regelen nu, jullie kennen elkaar nog maar kort en in die tijd heeft hij je toch eigenlijk best flink bedonderd. Hij heeft dan nu wel 8 maanden zijn best gedaan maar zou je niet wat langer wachten? Ik ben misschien heel negatief, maar scheiden kost echt veel geld, ook als je gratis trouwt.
Niet verkeerd bedoeld maar... Hij heeft nog geen rechten over kindje 1, want daar is hij nog niet lang genoeg clean voor, maar je bent wel alweer zwanger van hem...
Wij zijn op vrijdag getrouwd en dat was 430 euro. Ik zou in jouw situatie echt niet trouwen, cocaine, schulden, komt niet echt verstandig over, zeker als hij nog maar zo kort clean is..