Vragen sterilisatie man / vrouw

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door vlinderCN, 25 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Zit aan de pil omdat ik door de overgang niet meer regelmatig ongesteld wordt en t laatste maanden iedere 2 weken ongesteld werd.[/QUOTE]
    Oh vervelend zeg!
     
  2. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    Mijn eileiders zijn oktober 2018 doorgebrand. Nog geen dag spijt gehad . Ook geen pijn gehad aan buik of bloedverlies etc. Tegelijk onder narcose spiraal verwijderen. Het is dat ik hechtingen in navel en boven schaamstreek had anders had ik getwijfeld of ze wel wat gedaan hadden.

    En toen stond ik op haha. Dat gas pff. Heb echt 2 dagen naproxen moeten slikken voor pijn aan nek en schouders en kon amper wat tillen. Voelde het continu borrelen . Dus 0.0 pijn in buik. Enkel last van gas.
    Na 5 mnd kreeg ik mijn eerste cyclus en mooi regelmatig nu.
    Man durfde niet dus ik maar gegaan. Al zo vaak geopereerd. Vond het niet eng ofzo terwijl man bij bloedprikken al zweet aanval krijgt haha

    Bewust gekozen voor doorbranden eileiders zodat ik niet zat met clips en onnatuurlijk materiaal . Vond spiraal al vervelend .
    Kans op zwangerschap is wel groter met doorbranden. Namelijk 3%. Met clips is deze kleiner. Geen idee waarom
    3x makkelijk zwanger geworden maar toch vind ik 3% niet veel.
    Ben ondertussen 34 dus kansen nemen toch al af met de jaren . Ken er een die zwanger is geworden na sterilicatie .zelfde methode als mijn . Als dat gebeurd heeft het zo moeten zijn
     
  3. LesGra

    LesGra Bekend lid

    2 jun 2017
    529
    350
    63
    Vrouw
    Oei.. ik mag toch hopen dat dit scenario niet bij mijn vriend hetzelfde is..
     
  4. femkepeeters

    9 mrt 2017
    64
    30
    18
    M'n zus haar man had dit ook, een felle steek net voor het orgasme waardoor het orgasme zelf niet meer fijn was (maar op zich wel hetzelfde bleef). Sindsdien weet ik ook niet meer of het echt de beste oplossing is als je kinderwens is vervuld.
     
  5. lovemy2kids

    lovemy2kids Fanatiek lid

    3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Mijn man heeft zich in november laten helpen...
    vond het verschrikkelijk veel pijn doen en zou het nooit meer doen...
    maar moet er wel bij zeggen dat hij enorm kleinzerig is hoor!
    Maar alles werkt naar behoren en voelt nog precies hetzelfde..
     
  6. LesGra

    LesGra Bekend lid

    2 jun 2017
    529
    350
    63
    Vrouw
    Hij heeft niet echt een felle steek, maar ik weet dat hij soms door het ongemak heen moet om toch een orgasme te krijgen..
    Ieder lichaam reageert er natuurlijk ook anders op. Maar dat is met alles zo denk ik.
     
  7. LadyBird90

    LadyBird90 Bekend lid

    10 aug 2016
    823
    543
    93
    Vrouw
    Tijdens de afgelopen keizersnede zijn bij mij meteen mijn eileiders weggehaald. Geen extra napijn gehad ofzo, niks geen ander gevoel dan hiervoor. Alleen nog geen menstruatie gehad, maar volgens de arts wordt dit niet anders.

    Bij mij was de sterilisatie trouwens aangeraden door de gyn, ivm meerdere buikoperaties. Geen idee of ze het ook ‘zomaar’ doen. Clips doen ze hier trouwens niet meer, omdat dat inderdaad toch meer kans op zwangerschap geeft.
     
  8. LW85

    LW85 Fanatiek lid

    24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Ik ben in maart 2018 gesteriliseerd. Ik moest toch al onder het mes ivm endometriose, dus verzekeringstechnisch was het mooi meegenomen, werd als endometriose operatie ingediend dus werd gewoon vergoed.
    Bij mij zijn de eileiders op 3 plekken dichtgebrand. Bij het bekijken van de beelden van de operatie zei de dienstdoende gyneacoloog: zo, daar komt echt niks meer doorheen. Daar ben ik maar vanuit gegaan.
    Overigens heb ik naast endometriose ook pcos en voor beide zwangerschappen medische hulp nodig gehad. Dus de kans was heel klein dat ik zomaar zwanger zou worden, maar ik wilde geen hormonen meer en ook niet in de verleiding komen toch nog voor een laatste keer het traject in te gaan :)

    Qua pijn.. De operatie was bij mij veel meer dan alleen sterilisatie dus niet te vergelijken denk ik.
     
  9. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Kreeg geen meldingen meer. Bedankt dames..we zijn er nog (lang) niet over uit :rolleyes: eerst maar bevallen zegt partner ...
    Ik heb van gyn hier gehoord dat sterilisatie bij mij tijdens spoedkeizersnede sowieso niet gedaan wordt. Dus vind dan dat man aan de beurt is eigenlijk. Ik vind 3% echt behoorlijk ook (dat heb ik bij 3 zwangerschappen gehoord dat dat het % was dat het mis kon gaan..alle3 ging t mis dus dan kijk je er toch anders tegenaan)
     
  10. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Van ons heb ik het laten doen. Mijn man is al.praktisch onvruchtbaar dus vond dat onzinnig.

    Er is idd een heel minimale kans dat je nog zwanger raakt. Maar ik dacht zelfs dat t lager was dan 2%. Denk dan idd door aan elkaar groeien of een clip die niet goed sluit.

    Mij is verteld dat ze niet los kunnen raken omdat ze volledig gesloten worden aangebracht. Ik heb ze zelf nog wel een paar maand gevoeld. En rond mn eisprong deed het ook wel pijn.

    Ik heb verder geen klachten. Tis nu een jaar geleden en vind het de beste keus ever. Dus ik zeg, doen als je wilt.

    Mannelijke sterilisatie weet ik niks vanaf.
     
    vlinderCN vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina