Onrustige darmen - clean eten

Discussie in 'De lounge' gestart door Espoir, 21 sep 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Espoir

Espoir Fanatiek lid

28 feb 2013
    1.668
    768
    113
    Mijn darmen zijn al een tijdje van slag/onrustig. Snel opgeblazen, veel last van winderigheid (en dat ruikt niet naar rozen)…

Ik weet dat het (deels) met stress te maken kan hebben en daar zal ook een deel van de oorzaak liggen.. Helaas kan ik daar nu niet zoveel aan veranderen.

Maar qua eetpatroon is er denk ik ook wel winst te behalen. Ook door de stress eet ik niet zo heel gezond. Maar mijn hoofd loopt een beetje te veel over om helder te kunnen nadenken over wat dan wel gezond en clean is..

Hopelijk hebben jullie tastbare tips?

2. blij83

blij83 Fanatiek lid

5 jun 2012
    2.180
    1.982
    113
    Volkoren boterhammen, fruit, groenten, kipfilet. Gewoon schojf van 5 voedsel?

Jessi79 vindt dit leuk.
  3. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.144
    9.741
    113
    Vrouw
    Als iemand die jaren lang aan heeft gekloot en een PDS diagnose heeft gekregen. Krampachtig haar eetpatroon aangepast heeft, om vervolgens jaren later te horen dat je geen PDS hebt.

Zou ik je aanraden eens naar een MDL te gaan en een ontlastingonderzoek te doen via de huisarts. Kan best zijn dat je intolleranties heb. Ik ben binnenkort aan de beurt en na al die jaren stuntelen gok ik dat ik niet zo goed tegen lactose kan als ik veel melk heb gedronken merk ik het direct.

Ook kan het helpen, steeds een bepaald product niet te eten of te drinken. Wellicht dat je zo op je reactie komt.

Weet hoe het voelt als je je enorm opgeblazen bent en bijna een mist hoorn word :D.

4. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik ken ie gevoel. Ik heb ook sinds december last van mn darmen. Het gaat op en af met hoe gezond ik eet.

sinds een tijdje probeer ik volgens het mediterrane dieet te eten en dat doet wonderen. Maar ben er nog niet want elke keer als ik even een paar dagen niet oplet lijk ik weer terug bij af.

Verder veel bewegen.

In de ochtend drink ik een glas warm water met: 1 eetlepel gembersap, 1 eetlepel citroensap en telepel hong en een telepel chiazaad. En dan aangevuld met ongeveer 200 ml warm water. Sinds ik dit doe ben ik wel van het opgeblazen gevoel af. Dus dat is echt een wonderdrankje. Ik maak het in bulk en vries het in. Dus makkelijk in de ochtend.

Verder overnigt oats met amandelmelk een eetlepel chiazaad en een banaan als ontbijt.

In de middag een salade of brood en in de avond warm. Maar vooral het ontbijt maakt echt het verschil gedurende de hele dag.

Deel Deze Pagina