Velvet: bij mijn vorige keizersnede is mijn bloeddruk heel ver gezakt, maar ze houden je goed in de gaten hoor. Ze pompten bij mij een paar zakken vocht met een noodgang in en toen ging het weer goed. Alvast heel veel.succes meid. Komt allemaal goed
Hai violet, waarom is er kans op scheuren als je nooit eerder een keizersnede hebt gehad? Je hoeft je geen zorgen te maken. Ik had ook een ruggenprik en heb van mijzelf altijd 110/60-70 bloeddruk en alles ging goed.
hier ook een keizersnede gehad mij is verteld om 1 jaar te wachten met zwanger worden.. maar dat is volgens mij per ziekenhuis anders want ik lees ook wel 3 tot 6 maaden.. mij ons zit er nu 9 maaden tussen.. ik mag bij deze ook gewoon bevallen ze hebben geen reden gevonden waarom dit een keizersnede is geworden jah me dochtertje deed het niet meer goed daar binnen haar hartslag ging heeeel erg naar beneden.. maar veder heb ik geen te krappe bekken ofzo.. dus veder kan ik geen antwoord geven je vragen..
Er werd mij geadviseerd minimaal 6 maanden te wachten met zwanger worden na een keizersnede, werd na 10 maanden weer zwanger. of de 2e ook een keizersnede ligt eraan wat de reden is van je eerste keizersnede. Bij mij was de eerste een sterrekijkertje en hartslag daalde heel erg dus spoedkeizersnede. Tweede is vaginaal gekomen en dat was echt veel fijner. Hoeveel keizersnedes je mag krijgen hebben we het nooit over gehad...
ik heb verleden jaar 2 grote vleesbomen gehad en die waren om mijn eileider gaan groeien. Om mijn eileider niet te beschadigen heeft ie een stukje van mijn baarmoeder weg geschraapt waardoor die dunner is geworden waardoor scheuren met een gewone bevalling een grote kans is heeft ie mijn aangeraden om met een keizersnee te bevallen. Dus het hoeft niet altijd dus dat je bloeddruk zakt. Vindt het nog steeds eng hoor maar ik heb geen ander keus.
Dat weet ik eigenlijk niet, zou ik morgen eens na moeten vragen. Ik weet alleen dat ze na de 4e 'klaar' was met broeden
Je bloeddruk kan inderdaad flink gaan dalen, waardoor je je niet lekker kan gaan voelen. Direct melden, dan krijg je wat extra's in je infuus... Tja, geruststellen .... Sommige doorgaan een keizersnede zonder slag of stoten. Ik heb me enorm beroerd gevoeld tijdens, maar nog meer ná de keizersnede. Heb heel lang op recovery gelegen vanwege m'n bloeddruk en misselijk zijn. Sorry, kan er niks anders van maken . Maar wellicht dat het bij jou gewoon prima verloopt !
Mij is verteld dat je voor je eigen gezondheid een jaar moet wachten. Dit omdat het litteken open zou kunnen barsten of er andere bijzonderheden optreden tijdens de zwangerschap. Je bent zelf verantwoordelijk in het nemen van je keuzes, maar denk ook aan je eerste kind werd mij gezegd. Vrij strak maar ik vond het wel goed. Ik ben na 14 maanden zwanger geworden. de gyn heeft wel de baarmoeder even bekeken bij het verwijderen van de mirena, maar zag er goed uit. Ik had een keizersnede vanwege stuit, ben benieuwd hoe het nu gaat lopen...
Ik heb van beide keizersnedes weinig last gehad. Bij de oudste wel veel bleod verloren, dus erg slapjes. Toch was ik na een week of 4 wel weer de oude. De jongste kwam met een geplande keizersnee en daar was ik na 2 weken al weer op de been. Wat de 'window' betreft: ik had een behoorlijk grote baby en een enorme buik. Kennelijk was de wond de 1e keer niet helemaal goed hersteld en erg uitgerekt bij de 2e...