veel mensen in dezelfde week uitgerekend :-(

Discussie in 'Miskraam' gestart door bunchy, 27 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.674
    515
    113
    Net weer een leuke lieve collega die komt vertellen dat ze uitgerekend is een paar dagen voordat ik eigenlijk uitgerekend zou zijn... auw, auw, auw!
    Mijn zus ook en een andere vriendin ook!
    Hoe is het mogelijk???

Ik kan wel huilen op zo'n moment dat iemand het mij vertelt. Zij weet niet van mijn MA en ga ik haar ook niet mee belasten maar o wat doet dit zeer.

Herkenbaar???

En ik bid tot wie dan ook dat ik begin april weer zwanger ben want anders wordt het wel erg pijnlijk en moet ik misschien een tijdje in een kuil onder de grond gaan zitten..

2. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Heel herkenbaar! Ik heb drie miskramen gehad en er was altijd wel iemand die in dezelfde periode uitgerekend was. Ik kon er heel slecht tegen en voelde me heel rot. Ik heb eigenlijk geen tips voor je wat je zou kunnen doen. Ik heb het misschien ook verkeerd aangepakt (heb me echt afgezonderd van de zwangere vrouwen om me heen) maar op dat moment ging het erg slecht met me. Ik kon zelfs al verdrietig worden van een geboortebord in de buurt...

Sterkte meid!

3. Bri

Bri Niet meer actief

Och meid toch, dat is geen fijn vooruitzicht, straks 3 baby'tjes in jouw week, maar niet die van jou.

Als ik die lieve collega van jou was geweest, zou ik het heel fijn gevonden hebben als je het me wel zou zeggen. Dan kan ik er een beetje rekening mee proberen te houden, en zou ik het gevoel hebben dat we elkaar misschien een beetje kunnen steunen. Ik zou het niet als belasting hebben ervaren, maar fijn dat je het me zou toevertrouwen. En misschien ben jij het voor heel even een heel klein beetje kwijt als je het kon vertellen hoe zeer het jou doet.

Sterkte, en ik hoop dat je gauw weer zwanger zult zijn.

4. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.674
    515
    113
    Die fijne collega van me die zie ik gelukkig maar heel sporadisch en steeds minder omdat ze naar een andere vestiging verhuist..
    ik wil haar hier echt niet mee belasten. Ze weet helemaal niet dat we voor een 2e willen gaan, zo'n intiem contact hebben we nou ook weer niet...

5. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    hier ook herkenbaar meid, ook allemaal babytjes rond mijn datums.. en voor de een ga je blij zijn en voor de ander niet..

de 1e ervan is inmiddels bevallen. te vroeg dat wel maar gezond.. ik heb haar maar een smsje verstuurd en had haar in het begin al uitgelegd dat kraamvisite van mijn kant er niet inzit en dat begreep ze. ik heb even bij de geboorte kaartjes gestaan maar dat kon ik niet aan en ben toen weggerend.

dit is mijn laatste maand om voor de 1e uitgerekende datum zwangr te kunnen worden.. ik riep ook steeds dat lijkt me vreselijk om dan nog niet zwanger te zijn.. ik moet zeggen dat ik het er ook behoorlijk moeilijk mee heb en die dag zelf zal vast ook veel janken worden. ik ben ondertussen het meest geirriteert door mensen die toendertijd opmerkingen maakte als 'ach tegen die tijd ben je het allang weer vergeten en allang weer zwanger' kuch proest kuch.. niet dus ;)

6. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.674
    515
    113
    Aloha, jeetje, jij hebt al vier keer een ma/mk te verwerken gekregen zie ik. Dus wel elke keer snel zwanger maar dat het mis ging? en (nog) geen oorzaak gevonden? arme meid.. ik hoop zo dat je de volgende keer wel zwanger mag raken van een gezond kindje en dit kindje 9 maanden later in je armen mag houden..

7. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    yupz. oorzaak is nog niet gevonden. zit nog wel midden in de onderzoeken dus wie weet vinden ze nog wat maar tot die tijd word ik tot de pechstapel verbannen ;)

maar we houden hoop :) ooit komt het vast goed!

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Herkenbaar: hier rond mijn eerste uitgerekende datum een goeie kennis uit de kerk ook uitgerekend en een oude vriendin van vroeger met wie ik via hyves nog contact heb.
    En nu ook rond mijn uitgerekende datum beginnen zich de mensen te melden die dan uitgerekend zijn.
    Heel moeilijk en het wisselt hoe ik erin sta: bij mensen die hun portie ellende ook wel gehad hebben, kan ik wel echt blij voor ze zijn. Bij mensen bij wie alles van een leien dakje lijkt te gaan, speelt de vraag: waarom zij wel, erg op.
    Ik werk als hulpverlener en bij mijn eigen clienten op dit moment gelukkig geen zwangerschappen, maar tijdens teambesprekingen hoor ik wel van de clienten van mijn collega's, bij wie er bijvoorbeeld wel zijn die erg kort op een ongeplande zwangerschap en bevalling, opnieuw ongepland zwanger raken.
    Dat zijn momenten die ik echt even moet blokken, want dan kan ik wel het weet-niet-wat doen. Dan gaan er echt ongenuanceerde gedachten en gevoelens door me heen, (en is het dus maar goed dat het mijn clienten niet zijn).

Ik raakte dus vlak voor onze eerste uitgerekende datum opnieuw zwanger, (14-07 uitgerekend, week daarvoor een positieve test), wat die dag wat dragelijker maakte, maar dat is helaas ook weer misgegaan dus. Nu hopen dat we voor onze tweede uitgerekende datum iig maar weer zwanger mogen zijn...

9. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.850
    2
    38
    NULL
    NULL
    heel herkenbaar.
    ik weet nog goed de eerste miskraam dat was rond sinterklaas en ik moest echt even boodschappen doen nou daar liep ik tussen de kleine kinderen ik ben gillend naar huis gegaan.
    vervolgens kwam mijn beste vriendin langs om te vertellen dat ze zwanger was en dat het totaal niet de bedoeling was.
    bij mijn andere miskramen had ik ook steeds een hoop mensen die bijna tegelijk met mij uitgerekend zijn ook veel neven (hun vrouw dan natuurlijk) en nichten die ik dus ook geregeld zie.
    nu staan er ook weer 2 geboorte borden bij ons in de straat.
    en ook ik dacht altijd als ik maar zwanger ben voor de uitgerekende datum de eerste keer is me dat gelukkig gelukt maar de 2de keer tot nu toe nog niet.
    ik heb het zelfs al een keer gepresteerd om op mijn uitgerekende datum in het ok te liggen voor curretage.
    ik hoop voor je dat je snel weer zwanger bent.

10. marieke79

marieke79 Lid

2 aug 2011
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo dames,

wat herkenbaar als ik dit allemaal lees.
    in februari heb ik een miskraam gehad, mijn schoonzusje had mij net een paar dagen ervoor verteld dat bij hun de 3e opkomst is(niet gepland, 2 vonden ze wel genoeg maar wel welkom, )en dan stort je wereld in , jij wil zo graag en en zij.....
    zo moeilijk, inmiddels heb ik twee maanden geleden weer een mk gehad en ook nu zijn er mensen om mij heen die een kleine hebben gekregen of krijgen..vind het moeilijk
    schoonzusje heeft inmiddels een kleine, ben er wel heel geweest maar vast houden, ik kon het niet!!!

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hmm, ja, hier bij ons in de straat ook een kleine baby van mei en een buurvrouw die op knappen staat, (ik dacht eerst dat ze vast rond mijn uitgerekende datum zou moeten bevallen, maar nu 2 mnd later loopt ze nog steeds met dikke buik. Ze zou nu onderhand toch echt bijna moeten bevallen....).
    Maar dat is lastig. Hopelijk straks niet te veel last van babygehuil door de muren heen :( Lijkt me errug confronterend :(

12. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    ja hier is 2 huizen verderop iemand bevallen ten tijde dat ik mk 1 kreeg.. dat kindje huilt de hele dag dus als je lekker in de tuin denkt te zitten hoor je dat.. bah!

ze lopen ook de hele dag met dat kindje door de straat en kijken hier dan naar binnen.. net alsof ze het weten terwijl ik ze nog nooit gesproken heb..

ik heb wel vrij snel na de mk1 een baby vastgehouden goede vrienden van ons waren net bevallen na een ellendige lange weg. ze voelde ook erg met ons mee tijdens de mken en we hebben veel aan ze gehad. ze waren hier op visite een middagje en toen heb ik hun beeb vastgehouden en gigantisch gehuild, hun snapte dat en hun lieten dat ook toe. ze hebben een foto gemaakt dat hun beeb lekker lach te slapen bij me die foto kreeg ik toevallig vd week afgedrukt van ze.. ik zie er echt niet uit!

13. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    hier ook heel herkenbaar hoor!
    niet allemaal in dezelfde week, maar wel 3 anderen in een tijdsbestek van 3 weken rond 'mijn' uitgerekende datum van 4 april...
    helaas zal ons kindje er dan nog niet bijzijn, maar hopelijk volg ik snel met goed nieuws...
    ik hoop ook voor jou dat je tegen die tijd alweer heerlijk zelf zwanger mag zijn van een echte plakbeeb! sterkte!

14. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Heel herkenbaar!

Mijn beste vriendinnetje kwam er één dag na mijn MA erachter dat ze zwanger was en 2 weken later uitgerekend zou zijn. Was natuurlijk heel blij voor dr maar ooh wat pijnlijk! Onze eerste zwangerschap waren we ook samen zwanger.. En nu ook, iedereen is opeens zwanger in mijn omgeving! Heel fijn voor ze natuurlijk en ik gun het ze allemaal van harte maar toch is het erg moeilijk omdat ik al 2 miskramen achter elkaar heb gehad en gister óók weer ongesteld ben geworden :(

15. Rosemarie86

Rosemarie86 Bekend lid

8 apr 2011
    850
    0
    0
    ja meiden, ik heb hetzelfde. ik ken iemand die in april is uitgerekend.. dan zou ik ook uitgerekend zijn. heb haar ook nog niet gefeliciteerd.. dat komt dan toch wel dichtbij.

hoop gewoon dat wij snel weer zwanger zijn:)

16. Ik kende er een paar die ook in september uitgerekend zouden zijn, pff je volgt ze echt mee totdat die uitgerekende datum echt voorbij was.. en ik was allang weer zwanger. Het bleef sowieso pijnlijk.
    En nu, dat we ons kindje gaan verliezen.. ik ken gelukkig niemand die in februari uitgerekend is. Dan had het nog een beetje erger geweest.

Het blijft gewoon moeilijk. Jij hebt toch meerdere miskramen gehad?

17. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

Heel herkenbaar! De 1e keer.. M'n zusje vertelde ons dat ze 8 weken zwanger was, 3 dagen later hadden ook wij een positieve test! Wat leuk, keek erg uit naar het moment van de echo, hoopte dat alles goed was, kon ik het haar en de familie vertellen. Maar helaas.... Hoe zwanger ik me ook voelde, 't hartje was al eerder gestopt met kloppen. Dus niet samen zwanger met m'n zusje. En ook niet met een van m'n beste vriendinnen bleek later, zou 1,5 week tussen hebben gezeten. De 2e keer.. Een vriendin vertelde dat ze 10 weken zwanger was van de 2e. Moeilijk, zo'n moment. Maar weer.. Een paar dagen later had ik zelf ook een positieve test. Fijn! Onzekere tijd, maar het zal toch niet 2x misgaan?? We zijn nog jong en gezond. Maar toch, op de echo met 8,5 week blijkt het hartje net gestopt met kloppen. Net voor de currettage verteld een andere hele goede vriendin zwanger te zijn, wat emotioneel weer. Ze is zwanger van de 1e, in 1x raak en alles lijkt gelijk goed te gaan. Wat ben ik stiekem toch jaloers! 3,5 week na de curettage bevalt mijn zusje. 1e keer dat ik haar en de baby zag was heel emotioneel. Ook mooi! Was gelijk ontzettend dol op m'n neefje en was er ook regelmatig. Nou ja, en toen de baby van m'n vriendin ennn.. Mijn uitgerekende datum. Inderdaad, ik had ook veel te horen gekregen: "Tegen die tijd ben je allang weer zwanger!" Ja, dat was ik wel geweest... Nou ja, en dit alles herhaalde zich nog een 2e keer. Met het verschil dat ik toen ongeveer 14 weken zwanger was ronde de uitgerekende datum. Ik vergeet dit alles nooit. Ook al heb ik nu een prachtige zoon! En ben ik weer zwanger.. Ontzettend spannend! Lijkt tot nu toe goed te gaan.. Die hoop en het vertrouwen heb ik ook. En weet je.. Die 4 meiden van toen? Zijn allemaal weer zwanger op het moment!

18. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.674
    515
    113
    Jeetje daydreamer, wat een verhaal!

Hier inmiddels 4 mensen die redelijk tot heel dicht bij me staan die rond mijn uitgerekende datum ook uitgerekende zijn....
    please laat ik dan wel zwanger zijn want anders wordt het wel een hele zure appel!!

Jij alle geluk vd wereld toegewenst met deze zwangerschap!!
    Al bijna de eindstreep van 'veilig' zwanger zijn gehaald...

19. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Heel herkenbaar idd. Dit zijn juist de dingen die het allemaal zo moeilijk maken. Ik heb na mijn miskraam ook een aantal mensen om me heen die vertelden dat ze zwanger waren. Dit geeft zo'n steek maar tegelijk voel je je daar ook schuldig over. Het lijkt me zo moeilijk als het straks maart is en ik foto's zie en verhalen hoor over die kleine kindjes:( Hoop zkr voor die tijd opnieuw zwanger te zijn maar helaas is bij ons de kans daarop heel erg klein. Gister was ook een moeilijk moment, we waren in de Efteling en we zaten ergens wat te drinken toen er een stel naast ons zat met een kinderwagen en daarin een baby. Mijn dochtertje ging erheen en begon haar te aaien en ze was zo lief voor dat kindje:) Op dat moment zegt die moeder ahhh wat leuk he mijn zoontje is ook zo gek met zn zusje. Hoppa weer een moment dat ik denk waarom kunnen wij onze dochter geen broertje of zusje geven:( Nee doe het niet alleen daarvoor wil ook zelf heel graag een 2e kindje maar zou het ook geweldig voor haar vinden...

20. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

Bunchy Jaaa... K*t hè? Wat ik ook niet kon hebben, bij vreemden, dat ze dan al iedereen vertelden (of op hyves zetten) dat ze zwanger waren.. Dan dacht ik: "Ooooh, wacht maar! Je moet de echo nog!" Ik kon daar echt pissig om worden. Het gaat niet vanzelf! Je moet geluk hebben!

Maareh... Jij natuurlijk ook het beste! Hopelijk mag het snel weer zo zijn en dit keer goed ook!!!

Deel Deze Pagina