Helaas ben ik voor mijn schoonzusje op zoek naar een boek over leven met kanker (uitbehandeld?), jonge mensen met kanker. In het Engels. Ik kan wel googlen, maar het aanbod is groot. iemand tips?
Heel veel sterkte! Zoek eens op De naakte waarheid. Ervaringen van vrouwen met kanker, te behandelen en uitbehandeld. Ik ken 1 van de dames en die is helaas niet lang geleden overleden. *edit* sorry moest in engels zijn. Dan kan ik je helaas niet helpen.
ikzelf vind deze 2 boeken mooi, heel verschillend: a fault in our stars - ook verfilmd - wel heftig, rauw, wel fictie. en 'door een spiegel in raadselen' in het engels: Through a Glass van Jostein Gaarder. Overigens wordt de kanker niet echt genoemd. En het lijkt enerzijds bijna een kinderboek. Maar toch ook niet. Apart. Maar ik vond het een prettig boek. In het nederlands is er nog een prachtige serie dichtbundels van Marina San Giorgi. Met veel gedichten, waar veel steun, begrip en herkenning uit gehaald kan worden. Misschien is het nog wat voor jezelf als Nederlands voor je schoonzus echt geen optie is. Heel veel sterkte verder... Ervaringsverhalen zeg maar - non fictie - ken ik helaas niet uit/in het engels.
allemaal bedankt voor de steunbetuigingen en de tips. ook naar de nederlandse boeken zal ik wel even kijken. misschien voor mijn broer.. bedankt nogmaals!
Voor in het Nederlands heb je ook nog Open en Bloot, de mannelijke versie van de naakte waarheid. Hier staat ook iemand in die wij verloren zijn...
Wel een fictie boek en misschien wel meer een tienerboek maar: Before I die van Jenny Downham. ik heb het twee jaar geleden in een ruk uitgelezen met de tranen die over mijn gezicht liepen. er is nu ook en film van gemaakt maar die is iets minder indrukwekkend. Heel veel sterkte TS!