Mijn zoontje is acht maanden en is sinds kort aan het knarsetanden. Niet alleen in zn slaap, ook overdag.. Dan kijkt ie extreem dwars en gaan die kaakjes over elkaar, zo'n rot geluid!! Maar los van dat ik het dus echt een afschuwelijk geluid vind: kan dit kwaad en is het iets tijdelijks? En zijn er mensen die dit herkennen?? Ik knarsetand zelf in mijn slaap als ik heel gestrest ben, ik mag hopen dat een baby van acht maanden nog geen stress heeft toch? Zn papa en ik zorgen voor hem, weinig vreemden, geen ruzie thuis, lekker vast ritme, lijkt ook een vrolijk ontspannen jochie Vind het zo vreemd voor een baby om te knarsen.. Hij heeft nu twee ondertandjes en twee boventandjes, derde boventand is op dit moment aan het doorkomen. Dus misschien komt het daardoor, gewoon wennen aan die nieuwe gekke dingen in zn mond? Ik hoop echt dat het tijdelijk is want hij doet het dus netzogoed aan de borst:x
Mijn zoontje heeft het ook een tijdje gedaan en is vanzelf weer ermee opgehouden. Het is zeker een rot geluid !
Mijn zoontje heeft het ook een tijdje gedaan (ook maand of 8) en is er toen vanzelf weer mee opgehouden. Niet te veel aandacht aan schenken, dat werkte bij ons averechts. Ik denk dat het hoort bij het ontdekken van je lichaam. Wat kan ik er allemaal mee, en wat is dat voor geks wat daar ineens in mijn mond zit een paar weken terug (bijna 1,5 jaar) begon hij er weer mee maar ditmaal met zijn kiezen. Inderdaad vreselijk wat een rotgeluid! Maar doordat we er geen aandacht aan schonken is hij er vrij snel weer mee gestopt. In het begin zeiden we wel niet doen maar dan ging hij juist alleen maar langer door.
Dit dus. Dochter doet het telkens ze een nieuw tandje heeft. Gaat vanzelf over eens ze eraan gewend is.
Hier heeft ze het ook enkel dagen gedaan, net op het moment dat er 4 tandjes aan het doorkomen waren. Het is inderdaad vreselijk!! Maar hier heeft het max 3 dagen geduurd.
Hier gebeurt het ook volop. Ik vind het ook zo naar klinken. Had het na gevraagd op het consultatiebureau en daar zeiden ze inderdaad dat het komt door de nieuwe tandjes en dat het vanzelf overgaat.
Mijn zoontje heeft het ook een tijdje heel erg gedaan! Zo erg dat ik echt dacht dat ie zijn tandjes gewoon aan t kapot knarsen was! Hier is het ineens over gegaan, een tijdje terug. Heeft denk ik in totaal een paar maanden geduurd, echt een fase dus.