Er werd mij vandaag gevraagd door een leidinggevende of ik voorlopig de maandagen kan komen werken. Dan moet ik wel een km of 5 fietsen en aangezien ik aldoor alles al op de fiets moet doen, zei/vroeg ik aan mn man of hij anders die maandagen evt op de fiets naar zijn werk kon (is ook 5 km op de fiets). En hij prakkezeerde er niet over zei ie.. híj werkt 5 dagen, dus hij vond dat hij recht had om met de auto naar zijn werk te gaan. (is onze gezinsauto). Ik gebruik die auto echt werkelijk nooit.. Dus toen werd ik boos, en zei dat ik dit aanbod dan maar niet aan zou nemen (werk al niet zoveel, dus die maandagen zou wel lekker zijn op zich).. ben ik nu onredelijk of hij? Eerlijk antwoord vereist
Ik vind het nogal onredelijk van je man van wat ik zo lees... maar is het misschien een idee dat je anders samen rijd? of.. ik weet niet of jullie bedrijven vlak bij elkaar liggen... Kan hij jou afzetten of andersom! En d'r niet over prakezeren (nadenken toch) vind ik nogal makkelijk gezegd.
persoonlijk vind ik dat als je man iedere dag de auto naar zn werk neemt hij ook best een dagje mag fietsen hoor! is nog gezond ook. of de bus nemen oid. ligt er een beetje aan hoe de situatie verder is, als jij di tm vrij alles op de fiets moet doen, zou ik lekker de auto nemen!
Misschien kunnen jullie afspreken dat jullie omstebeurt de auto hebben ofzo? De auto is van jullie samen neem ik aan, dus dan kan jij die af en toe toch ook wel gebruiken. Dat heeft niks te maken met het aantal dagen dat je werkt vind ik.
ik vind hem onredelijk, (echt eerlijk ) mijn man gaf me gelijk zijn auto mee toen die van mij kapot was en toen is hij met de trein gegaan ( ik moet dan wel mijn kleintje meenemen ) dus de reden dat hij 5 dagen werkt zou ik niet pikken.
Uh nou nee, vind dat hij onredelijk is. Het is toch jullie auto? Dan kunnen jullie toch om en om. En wat is nou 5 km, voor 1 dag in de week Vind het namelijk een erg slappe reden! Schop onder de kont moet 'ie krijgen haha!
Ik vind dat hij best 1 dag per week kan gaan fietsen. Het is maar 1 x heen en weer toch. Daarbij doe jij de rest van de week alles op de fiets. Heeft hij te belangrijk werk om bijvoorbeeld nat of met zn haar in de war op t werk aan te komen, hihi
Als jullie allebei even ver moeten, vind ik het niet meer dan redelijk om de auto samen te delen. Tenzij de één veel meer spullen mee moet nemen dan de ander of op hele vervelende tijden werkt. Je werkt samen voor de auto, dus eerlijk delen... Maar als hij gewend is altijd met de auto te gaan, zal het wel even wennen zijn voor hem. Ik kan me zijn eerste reactie wel voorstellen. Misschien draait hij bij als je het na een dagje bedenktijd nog eens aandraagt.
Uhm tja, denk dat dit wel echt iets is tussen jou en je man. Dus ik ga geen partij kiezen zegmaar ! Aan de ene kant snap ik dat hij niet op de fiets wil aan de andere kant snap ik dat jij niet op de fiets wil. Dan maar beide fietsen op maandag ? Maar vooruit, wat ik bedacht, moeten jullie beide ong op dezelfde tijd beginnen? Kan het dan niet dat degene die het eerst afgewerkt is, eerst de ander op zijn/haar werk brengen, daarna zelf naar het werk gaan. Dan na het werk dan dus de ander weer ophalen na het werk. Is de een eerder afgewerkt dan de ander, kan die natuurlijk eerst even naar huis gaan en dan daarna de ander oppikken. Maar dit kan natuurlijk niet als jullie heel andere werktijden hebben.
eerlijk antwoord...ik weet natuurlijk niet hoe het hele gesprek is gegaan, maar als ik eerlijk ben begrijp ik niet waarom je man de auto niet voor 1 dag aan je wil 'uitlenen'. Ik neem ook aan dat de auto van jullie samen is? En zoals anderen al aangeven, kan er eventueel samengereden worden? Wat is zijn werkelijke reden dat hij de auto niet aan je wil geven? En trouwens....5 km fietsen, eigenlijk vind ik dat ie altijd op de fiets moet. Goed voor gezondheid, milieu, goedkoper...flauw van mij maar tis wel beetje mijn gedachte
hoe ver moet hij fietsen? Lijkt me niet onbelangrijk Als hij net zo ver als jij moet fietsen, dan is het zeker niet onredelijk, toch? Misschien naast hem gaan zitten met de laptop (als je die hebt natuurlijk) en dan op marktplaats kijken voor een autootje, als hij dan vraagt wat je doet, zeg je , ja ik wil ook wel eens met de auto, t leek me handig als ik er dan ook 1 had, dan kan jij die lekker voor jezelf houdenmisschien werkt het.
5 km????? Waarom wordt er überhaupt een auto gebruikt? ,maar goed vind best dat je man ook een keer op de fiets kan.
Ik heb het even aan mijn Lief voorgelegd en die zegt; als het de auto van jullie beiden is, moeten jullie ook het woon- werkverkeer eerlijk delen! Hij zegt dat als het alleen zijn auto is, hij niet hoeft te fietsen Dat laatste is een grapje uiteraard. Ik snap sowieso niet dat je het nog vraagt als de auto van jullie beiden is; ik zou gewoon zeggen 'pech gehad, het is ook mijn auto, dus op maandag heb ik de auto mee'!
Ok, ik heb op routeplanner gekeken en beiden zijn 7,5 km. Ik gebruik de auto alleen om 1x pm boodschappen te doen en donderdags avond om te darten. Voor de rest doe ik alles op de fiets, mijn werk zit voornamelijk vrij dichtbij binnen een straal van 5 km.
Ik vind het ook onredelijk van hem hoor. Jullie hebben 1 auto, jij gebruikt hem al zelden omdat hij er elke dag mee werken is. En je vraagt nu voor 1 dagje? Nee ik vind dat hij makkelijk 1 keer per week met de fiets kan. En anders om de week. Om en om op de fiets
qua werktijden is het niet te regelen, ik heb wisselende tijden en zit met de kleine die ik weg moet brengen (ook nog)
ik vind het onredelijk hier gaathet zelfs zo als ik de auto wil gebruiken al is het maar om boodschappen of weet ik veel wat te doen. gaat mijn vriend met de fiets naar het werk (17 km)
Jullie beide werk zit maar 7,5 km van jullie huis? Waarom gebruikt hij uberhaupt een auto? Toppunt van luihei! Fietsen met die hap!
haha, kan me ook voorstellen dat het weer niet meezit. het is kouddddd! RRR! maar goed... praat er nog een keer over meid. Ik had het ook niet leuk gevonden, is misschien wel zo omdat hij dat gewend is.