notaris

Discussie in 'De lounge' gestart door -, 16 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    Ik heb even een vraagje voor de al mama's of aanstaande mama's

    Wij kregen gister een verhaal te horen over als je als ouders overlijdt at er dan met je kinderen gebeurt. Er werd gezegd dat de kinderen naar de staat gaan als er noterieel niks vast staat. Er moet via een notaris worden vastgelegd wie de voogd wordt als beide ouders overlijden. Die voogd kan dan verzorgers aanwijzen waar het kind of kinderen heen gaan

    Nu was mijn vraag wie heeft het noterieel vast laten leggen en wie niet, of wie ist dit niet

    Ik ga even kijken of rechtbijstand mij iets kan vertellen hierover en ik ga even snuffelen op het net en zal het hier plaatsen als ik iets kan vinden
     
  2. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Ik ben getrouwd dus voor mij geldt het niet.
    Kijk even op de site van Postbus51 anders.
     
  3. Niet meer actief

    Ik ben ook getrouwd hoor. Mara het gaat erom wat er gebeurt als beide ouders overijden wat er dan gebeurt met de kinderen als je niks hebt laten vastleggen
     
  4. Diddl

    Diddl Fanatiek lid

    13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Ik ga er vanuit de de kinderen worden opgevangen door familie.
    Kan me niet voorstellen dat ze dit niet zouden doen.
     
  5. Niet meer actief

    Ja daarom begreep ik het dus ook niet wat er werd gezegd ze gaan kinderen toch niet en de ouders zijn ze al kwijt en dan ook nog eens hun familie

    Maar ik ga wel eens bellen kijken wat ze zeggen erover
     
  6. Diddl

    Diddl Fanatiek lid

    13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Laat je me weten hoe het zit? Ben nu wel erg nieuwsgierig geworden.
    Het is natuurlijk erg belangrijk om het goed geregeld te hebben, je weet maar nooit wat de toekomst brengt.
     
  7. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Bel anders naar Postbus51 (gratis nummer) 0800 8051
    Die weten dat soort dingen ook altijd!
     
  8. Niet meer actief

    Ja daarom. Ik heb nu rechtsbijstand aan de lijn maar sta in de wacht als hun mij iets kunnen vertellen laat ik het jullie zeker weten. OP het net kon ik noiet echt iets vinden hierover
     
  9. Diddl

    Diddl Fanatiek lid

    13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Dit heb ik gevonden: als beide ouders overlijden en er is niets vastgelegd, wijst de rechter een voogd aan bijvoorkeur iemand uit de familie of vrienden.
    Dit staat op kindje op komst.nl
     
  10. Niet meer actief

    Nou net iemand gesproken van rechtsbijstand

    dit is wat ze zei:

    In principe als beide ouders in 1 keer overlijden gaat een rechter beslissen waar de kinderen heen gaan. Eerst kijken ze in de familie wie de kinderen eventueel willen hebben, hierbij wordt ook gegeken vaan de financien en de leeftijd. Vaak worden opa en oma's afgewezen ivm leeftijd. Als je familie beslist om niet de kinderen op te vangen worden de kinderen doorgestuurd naar de kinderbeschreming. Daar wordt er dan gezocht naar een gezinsvervangend tehuis. Wil je dat je kinderen naar vrienden of kennisen gaat dan moet je dit zeker vast laten leggen in een testament. Ook als je wilt dat de kinderen elke maand een soort van zakgeld krijgen dien je dit bij de notaris vast te leggen. Zij raadde me zeker aan om goed na te denken at je wilt wat er gebeurt met de kinderen bij overlijden en spreek er met familie over. Kijk wie jij wilt dat er voor de kinderen gaat zorgen en kijk ook naar de financien van dat gezin. Als je beslissing buiten de familie valt altijd noterieel vast laten leggen.

    Nou ik hoop dat ik het duidelijk heb geschreven zo[/b]
     
  11. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Heel duidelijk!
     
  12. Niet meer actief

    oke dat is mooi

    Ik hoop dat jullie wat hebben aan deze informatie
     
  13. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Ja dat klopt allemaal, wij hebben het ook hier over gehad. En stel dat er iets gebeurt, de kinderen (de eerste is op komst ;) ) gaan dan naar mijn man's zus gaat of mijn tante. Dat weten ze zelf ook, en dat vinden ze alleen maar prettig. Wij hebben het niet laten vast leggen. Je kan het ook zelf ergens opschrijven in in bv een kluis leggen thuis of waar dan ook. En het natuurlijk goed bespreken met diegene waarover het gaat.
    Toen ik klein was hebben mijn ouders dat ook met mij zelf besproken. Ik zou naar een tante gaan dan. Dus als je kinderen het begrijpen moet je het ook met hun bespreken, want dan weten ze waar ze aan toe zijn.
    Succes ;)
     
  14. Diddl

    Diddl Fanatiek lid

    13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Ik lees dus net dat het geen zin heeft om zelf een papiertje te schrijven, het moet notarieel vast gelegd worden.
     
  15. Niet meer actief

    Wat de rechtsbijstand mij wel vertelde is dat als je niks ebt laten vastelggen en het uiteindelijk puntje bij paaltje komt dat heel vaak familie laat afweten omdat of je kinderen hebben bijvoorbeel adhd of de financien gaan slecht dan wordt het kind daar niet naar toe verwezen. Het is een heel moeilijk pakket ik weet ook niet at we meoten doen hoor
     
  16. Diddl

    Diddl Fanatiek lid

    13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Ik blijf er bij dat onze kinderen opgevangen worden door familie. Ze zouden tot het uiterste gaan om de meiden te krijgen en bij elkaar te houden.
     
  17. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Klopt want iets vastleggen op een papiertje is niet rechtsgeldig! Je MOET het vastleggen bij de Notaris.
     
  18. Niet meer actief

    iedereen moet zelf beslissen wat ze doen vind ik de 1 wilt het vastleggen de ander heeft het volste vertrouwen dat idd de kinderen naar familie gaan. Elk persoon kent zijn of familie het beste en weet tot hoever ze gaan om de kinderen binnen de familie te houden.

    Maar kijk ook naar de persoonlijke omstandigheden van die familieleden want als een rechter het niet verstandig vind ben ik bang dat het niet lukt.
     
  19. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Maar als je het van tevoren laat vastleggen bij de Notaris (het toewijzen van een Voogd heet dat) dan WEET je iig zker dat jouw wens altijd gerespeteerd zal worden. Dat lijk mij dan ook wel weer geruststellend, toch :(:
     
  20. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Dan moeten we het hier nog maar eens in de groep gooien, om het vast te leggen bij de Notaris. Gaat wel weer een heleboel geld kosten ben ik bang....
    En ik weet zeker dat onze kids goed worden opgevangen door de fam. ook zonder legaal papiertje... maar goed je moet je natuurlijk wel aan de wet houden....
     

Deel Deze Pagina