borstvoeding is echt een wonder

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door ALeV84, 30 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Misschien een raar topic hoor, maar ik wilde wat delen met jullie. Ik was het afgelopen weekend gestopt met bv voor twee dagen om bepaalde redenen. Na twee dagen moest ik toch weer beginnen omdat mijn dochter fv niet kan verdragen. Mijn productie natuurlijk flink omlaag waardoor ze de borst niet meer wil (ze moet er nu ook zoveel moeite voor doen). Nu ben ik dus de hele dag door aan het kolven. Wat ik nu heb ontdekt en dat vind ik dus heeeeel bijzonder. Ik kolf om de twee uur maar 50 ml en dan komt er nog met moeite paar druppeltjes uit. Net wanneer ik teleurgesteld wil stoppen krijg ik opeens een heel intens gevoel over me heen, een heel apart (moeder)gevoel, wat ik maar niet kan beschrijven en na dat gevoel spuit de melk er weer uit en dan kom ik toch aan 100 ml per kolfbeurt.

Dat is toch heel apart he, dat gevoel en direct daarna dat ik toch genoeg melk heb voor me dochter. Ik heb dit vandaag gemerkt en wilde het eventjes met jullie delen. borstvoeding is toch echt een van de grootste wonderen der natuur vinden jullie niet :D

Overigens dat gevoel krijg ik als ik aan mijn dochter denk of als ik naar haar kijk of aan haar ruik ;)

2. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Dat heet de toeschietreflex. :)

3. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Ik kreeg de eerste paar keer dat Hidde echt goed bij dronk ook echt een verliefd gevoel. Zo ontzettend mooi! De toeschietreflex voel ik ook goed, maar dat is toch anders, meer een branderig gevoel in mijn borsten. Dat kreeg ik toen Hidde nog in het ziekenhuis lag al als ik in de auto het ziekenhuis zag...

4. babyproject

babyproject Niet meer actief

Hihi, wilde dat net zeggen :p:D

Maar zonder gekheid: moeder zijn is het mooiste wat er is. Ik ben ook zo verliefd op mijn meisjes!

(op de momenten dat ik me realiseer hoe gelukkig ik ben, komt er overigens wel een toeschietreflex ;))

5. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hihi dat melk schieten als je aan je kind denkt gaat over ;)

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Heerlijk die oxytocine...en wat een wonder dat je lichaam zulke dingen kan!

Wat die borst betreft: blijf je wel aanleggen? Heb je als het haar teveel werk lijkt al een borstvoedingsondersteuningsset overwogen? Dan krijgt ze de gekolfde melk via je borst.

Al lactatiekundig consult gehad?

7. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Helaas, hoe mooi het allemaal ook was, heb ik moeten stoppen bv, omdat de melkproductie, ondanks het vele kolven, steeds meer achteruitging. Waarschijnlijk ook door gestress e.d. Nu ben ik maar overgestapt op fv nutrilon omneo en daar heeft mijn dochtertje geen last van. Ik vind het zo jammer dat ik zo vroeg al moet stoppen met bv, maar aan de andere kant hebben we nu ook meer rust.

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als je minder productie hebt hoef je helemaal niet te stoppen. Je vult gewoon wat je tekort komt aan met kv...

9. Me81

Me81 Bekend lid

9 mei 2011
    780
    0
    0
    NULL
    NULL
    En door het PowerPumpen kun je productie ook weer verhogen, evt met hulp van Domperidon ;)

Vraag & Aanbod, meer vraag = ....

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

nee maar het mag wel :D

11. babyproject

babyproject Niet meer actief

Fijn dat je rust heb gevonden. Geniet van je meisje! En ik hoop dat je nog vaak momenten van geluk ervaart.

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Mogen ja, niet moeten...

13. Me81

Me81 Bekend lid

9 mei 2011
    780
    0
    0
    NULL
    NULL
    Cygnet2 wordt volgens mij gesponsord door Nutrilon.
    In plaats van mama's proberen te steunen met raad en daad gewoon gillen dat er een fles in mag. Joh, gewoon een fles en al je problemen verdwijnen als sneeuw voor de zon.
    Begint wel op te vallen dat dát de verborgen, nou ja, "verborgen" boodschap is.
    Dat helpt.

14. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Ik heb geprobeerd om deels kv en deels bv te hebben maar dat betekent nog meer stress. Dan moet ik naast de flesjes al het het gedoe eromheen (flesjes wassen uitkoken) ook nog eens moet blijven kolven. Dus de hele dag met haar voeding bezig en geen tijd om van haar te genieten. Nou dan maar alleen de fles en rust in mijn hoofd. Het probleem bij ons is ook dat ze weinig drinkt maar wel vaker komt. We geven haar ook 8 flesjes op een dag omdat ze zo weinig drinkt nog.

Bedankt voor de tips !!

15. Me81

Me81 Bekend lid

9 mei 2011
    780
    0
    0
    NULL
    NULL
    ALeV, is het ook niet een idee om een weekje rust in te plannen? Voor jou en je baby? Lekker rustig aan, geen plannen, veel relaxen en gewoon vaak aanleggen? Ieder uur bijvoorbeeld?
    Vast en zeker dat je genoeg melk hebt om op deze manier je beebje te voeden.
    Heb je hulp om je heen? Alles alleen moeten doen is natuurlijk ook zwaar.

16. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Als ik die rust had dan was alles anders geweest, maar ik heb hier nog een peuter thuis. Mijn moeder wil ook geen oppas meer zijn, omdat ze het niet aankan. En ik ben bezig met afstuderen. Over drie weken heb een tentamen en ben nu ook nog eens bezig met mijn scriptie:D Dus alles behalve rust. Ach het is goed zo ..Maar later als ik meer rust heb en ik krijg nog een beebje dan ga ik zeker meer mijn best doen!!

17. Me81

Me81 Bekend lid

9 mei 2011
    780
    0
    0
    NULL
    NULL
    Poe da's druk zat! Af-studeer-ze!

18. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Poe, dan heb je inderdaad veel op je bord! Lullig dat er geen opvang voor je peuter is!

Deel Deze Pagina