Hoi, Ik ben 10 dagen geleden met een spoedkeizersnee bevallen van een zoontje. Na de keizersnee bleek dat ik allergisch ben voor jodium. Hierdoor zat mijn buik helemaal onder de uitslag en jeukte verschrikkelijk. De dermatoloog is in het ziekenhuis bij me langs geweest en heeft een zalfje voorgeschreven. Dit heeft best aardig geholpen. De jeuk op mijn buik is (nagenoeg) weg. Helaas zit nu de rest van mijn lichaam ineens onder de uitslag en jeukt extreem! Ik heb de dokter gebeld. Die heeft me een antihistamine (tavegin) voorgeschreven. Die mag je eigenlijk niet nemen tijdens de borstvoeding, maar ik ben zo wanhopig, dat ik tijdelijk ben gestopt met borstvoeden. (ik geef nu kunstvoeding en kolf af om mijn productie op gang te houden) We zijn nu ik neem nu anderhalve dag deze medicijnen (heb voorgeschreven gekregen voor 5 dagen) en ik zie nog geen verbetering. Ik realiseer me dat ik misschien te ongeduldig ben, maar ik weet echt niet meer waar ik het zoeken moet. Ik heb geen idee waar het aan ligt, ik heb niks geks gegeten of ander wasmiddel gebruikt. Ik smeer me gek met mentholcreme, maar dat helpt ook niet. Lauw douchen werkt niet. Heb jij misschien enig advies?
hoi, als de jeuk blijft is het misschien handig om je bloed te laten onderzoeken naar werking van gal en lever. En bespreek of je een ander medicijn kan krijgen, want het is fijner voor jou en de baby om gewoon te laten drinken, wel heel goed dat je kolft nu hoor! Als tavegyl niet helpt moet je toch iets anders nemen, prednisolon kan beter helpen, maar dat is wel tijdelijk. Overleg het met je arts, ik zou vandaag nog bellen, want als je gek wordt van de jeuk is dat heel vervelend! Succes. Mirjam