ik ben er achter gekomen dat ik net zwanger ben ongeveer 4 a 5 weken ik ben er natuurlijk heeel blij mee maar ik heb nog allemaal vragen zoals ik heb weleens steken en krampen onderin me buik kan dat kwaad? en ik vroeg me af wat je wel en niet kan doen tijdens een zwangerschap zoals stofzuigen enz.. hopelijk heeft iemand de antwoorden groetjes
Gefeliciteerd je bent ZWANGER, niet ziek .... met andere woorden, je kunt in principe veel dingen doen die je normaliter ook doen! En zeker de eerste maanden van je zwangerschap nog! Nou ja, bungee jumpen zou ik voorlopig niet meer doen Die steekjes en krampjes zijn heel normaal, dat is je baarmoeder die groeit. Zal je nog wel vaker gaan voelen.
okee pff gelukkig maar ik maak me ontzettend veel zorgen mijn vriend zegt ook elke keer dat ik me niet zo druk moet maken maar me eerste zwangerschap was een miskraam toen ik 10weken was dus vandaar... maar is het raar als je geen zwangerschapskwaaltjes hebt? het enigste zijn pijnlijke borsten en krampjes maar voor de rest nergens last van
Hahah nou dan kan ik je de hand schudden hoor! Hier bij beide zwangerschappen (gezond zonder miskramen oid) bijna geen kwaaltjes. Buiten baarmoederkrampjes en gevoelige borsten geen misselijk of overgeven of ander dingen. Oh ja wel moeheid! Maar je lichaam levert nu een topprestatie hè. Nee, meid ga lekker genieten, al begrijp ik dat dat niet zo makkelijk is wanneer je al een miskraam hebt gehad. Het valt allemaal best mee met dingen die je evt niet meer mag doen. Kijk bij de site van voedingscentrum even mbt wat je wel/niet mag eten cq wat met mate wordt gegeten. Verder dingen die niet meer mogen.... arbo-technisch wordt er vanaf een bepaalde termijn bepaald dat je bijvoorbeeld nog maar 5 maal per dag 10 kilo mag tillen.... maar dat is puur op je werk gericht en niet op thuis. Wordt nl lastig voor mij.... heb een dreumes van bijna 2 en die weegt iets meer dan die 10 kilo helaas.
ja dat word inderdaad lastig daar heb ik geen last van dit word mijn eerste dus spannend:d hoelang ben je nu zwanger dan? okee nou gelukkig kan ik dus alle dingetjes nog doen zoals boodschappen heel erg bedankt voor je advies
GEFELICITEERD! Wat super dat je zwanger bent. Ik kan me voorstellen dat je door je eerdere miskraam onzeker bent. Maar maak je niet te druk hoor. Die krampjes en steekjes is het oprekken/groeien van je baarmoeder. Dat zul je de komende tijd nog wel vaker voelen. De een heeft heel kwaaltjes, de ander helemaal niet. Dat zegt verder niets over hoe je zwangerschap verloopt. En misschien komt het nog. Ik had eerst nergens last van, maar vanaf week 6/7 ben ik erg misselijk geweest. Dus het kan nog alle kanten op. In principe mag je nog gewoon alles doen. Hou rekening met echt gekke dingen zoals inderdaad bungeejumpen, bepaalde atracties in pretparken (dan staat het erbij), etc. Verder tijdelijk geen kattebak verschonen en in de tuin werken alleen met handschoenen aan. Je werk hangt ervan af of je bijvoorbeeld met gevaarlijke stoffen werkt, vliegt, enzo. Anders is er niets aan de hand. Nu gauw aan de foliumzuur, als je dat nog niet deed. En verder geen rauw vlees, rauwe melkse kaas, roken, alcohol en vacuum verpakte vis als die niet meer gebakken wordt. Ik denk dat dat het wel zo'n beetjes was voor eerst. Probeer ondanks onzekerheid vooral veel te genieten!
hooii jij ook gefeliciteerd!! ja ik moet nog aan de foliumzuur gaan beginnen dat moet ik morgen even gaan halen die davitamon mama pillen zijn toch ook goed? en ja rauw vlees at ik al niet meer maar vroeg me nog wel af hoe het zit met gewone half volle melk dat mag ik toch wel gewoon drinken? en brie mag ook niet gegeten worden tijdens de zwangerschap klopt dat? heel erg bedankt!
gefeliciteerd met je zwangerschap meis en snap dat je nog best onzeker bent en met veel vragen zit maar je kan eingelijk alles doen dat je normaal ook doet. je lichaam geeft zelf heel goed aan als iets je teveel wordt. de steken en krampen onderin je buik zijn heel normaal, dat is bandenpijn en die zul je nog wel even voelen maar geen nood, het gebeurd allemaal. melk mag je gewoon hebben brie mag ook wel maar goed kijken dat het niet au lait cru is. rauwe vis mag alleen als het echt vers is dus niet van die voorverpakte dingen. rauw vlees niet foliumzuur moet je slikken vitamientjes voor mama..maaktniet zoveel uit van welk merk ik gebruikte die van centrum. lekker veel fruit eten vraag maar raak meis
Daarom verwees ik je ook door naar de site van het Voedingscentrum, daar staat alles vermeld wat wel/niet mag!
ja ik heb al op heel veel site's gekeken maar overal staat weer wat anders dus ik dacht vraag het maar hier zijn allemaal vrouwen die al kinderen hebben of zelf zwanger zijn okee gelukkig mag ik nog brie eten hahah ben er echt dol op ik ben wel de laatste tijd heel moe ik word rond 10uur wakker en om 1uur kan ik zo weer in slaap vallen!! jullie trouwens ook allemaal gefeliciteerd
hooii nog even een vraagje... vannacht wou ik gaan slapen maar had ontzettend veel last van me buik echt zo een pijn dat ik ongesteld zou worden ik heb een tijdje afgewacht tot de pijn wegging maar ik kon er niet van slapen heb uiteindelijk een paracetamol ingenomen. nu heb ik alsnog wel een beetje last van me buik maar kan de pijn niet echt omschrijven... weet iemand of dit normaal is?
Ja meid, die ongipijn/krampen is vrij normaal hoor! Dat is gewoon je baarmoeder die aan het groeien is! Dat zal je bij vlagen vaker gaan voelen. Zeker de eerst tijd heel regelmatig en gedurende de verdere zwangerschap wat minder, maar dan voel je het vooral bij "groeispurten".