Sinds enkele dagen weet ik dat ik zwanger ben, ben helemaal gelukkig. Maar vraag me nu af hoe nu verder te handelen? Zijn jullie na de positieve test nog naar de huisarts gegaan? wanneer bel of ga je naar de verloskundige? Wanneer hebben jullie het vertelt in je omgeving? allemaal vragen die me nu erg bezighouden. Kan iemand me hierop antwoord geven, dank je wel!
Goeiemorgen! Gefeliciteerd! Ik heb wel de huisarts gebeld maar hoefde niet langs te komen op spreekuur. Maar je moet het ze wel ff laten weten. Ik kreeg ok van hun een lijstje met namen van verloskundigen die mag je zelf uitzoeken en bellen voor een afspraak. En verder hoef je nog niets te doen! Behalve genieten dan he haha Ow mijn ouders en schoonouders hebben we het meteen verteld, en de toekomstige ooms en tantes ook en een paar goeie vrienden wisten het ook erg snel. Groetjes!
Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik heb bij beide zwangerschappen rond de 12 weken de vk gebeld en zij overlegd met jou wanneer je voor een afspraak kunt komen. Ik heb de dokters-assistente gebeld en zij heeft in de computer vermeld dat ik zwanger ben. Je omgeving vertellen is heel persoonlijk. Wij hebben het beide keren heel snel gedaan, maar andere doen het liever na de 12 weken, dus dat moet je zelf even bekijken.
Ik ben zelf wel naar de HA geweest, maar in principe kun je meteen de VK bellen. Daar maak je dan een afspraak mee. Wij hebben het meteen verteld aan de omgeving, maar sommige meiden vinden het prettiger om tot de 13e week te wachten, dan heb je minder risico voor een miskraam. Dat is echt een keus aan jou zelf, je moet doen waar jij je het prettigste bij voelt. Liefs, Duveldraakje
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik heb de verloskundige met ong. 9 weken gebeld en ben 2 weken laten voor de eerste echo geweest. De huisarts heb ik het na de echo doorgegeven (gewoon telefonisch, ben niet langs geweest ofzo). Ook familie, vrienden, werk etc. hebben we het na de eerste echo verteld.
Dank jullie wel, voor de snelle antwoorden. pff kan eigenlijk niet wachten om het aan iemand te vertellen, sta zowat op ontploffen. Denk ook dat mijn ouders het graag zouden willen weten... maar inderdaad, dadelijk gaat het mis en dan, we hebben al zoveel rondes moeten wachten maar daarom natuurlijk ben ik nu zo blij.... Maar wat ik begrijp hoef je dus niet eerst naar de huisarts, je kan ook de verloskundige meteen bellen. Maar wat een onzekerheid ook allemaal, is alles goed enzo... Zou liefst nu al weten dat het allemaal ok is, maar ja dat kan dus niet. Maar ik probeer er echt van te genieten....ik ben zo blij...
Wij zijn ook 14 maanden bezig geweest. En hebben het gisteren aan schoonouders verteld en vandaag gaan we het aan mijn ouders vertellen. Ik vind het prettig om het met mijn ouders te delen, zodat ze ook weten dat we er heel veel moeite voor hebben moeten doen. Mocht het misgaan dan kunnen ze je steun bieden, ook voor het eventuele vervolgtraject. Ze zijn dan op de hoogte! Ik was onder behandeling bij de gyn. En heb nu een afspraak gemaakt voor een echo. Ook ben ik gisteren bij de huisarts geweest.
als aanvulling kun je eventueel moeders voor moeders bellen, die zijn blij met vroege aanmeldingen. http://www.moedersvoormoeders.nl/
Ik heb direct de HA-assistent gebeld en het telefoonnummer gekregen van de VK-praktijk. (maar misschien kun je in jouw regio uit meerdere kiezen). Direct gebeld met de Vk-praktijk en een afspraak gemaakt. Zat ik daar ook niet de hele tijd over na te denken.