Belangrijke vraag operatie

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Hope87, 30 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hope87

Hope87 Bekend lid

7 apr 2012
    910
    2
    16
    Vw. Mijn postnetrale depressie zit ik in de ziektewet, dit is de eerste keer in 10jaar dat ik me bij mijn werkgever ziek heb gemeld, ik stond al een lange wachtlijst op een plastische operatie te ondergaan, ik verwacht niet dat ik binnen 2 weken beter ben van mijn psdepr. Maar ik heb woensdag die cosmetische ingreep waarbij ik zeker 4 weken van moet herstellen

Hoe zit dit met mijn werkgever? Moet ik dit doorgeven dat ik ook om die reden niet kan werken of is ziek gewoon ziek bij mijn werkgever?

Gaarne reactie

Gr. Uit middelburg

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Hope87,

Wat naar dat je door een postnatale depressie jezelf hebt moeten ziek melden bij je werkgever. Nu wordt je ziek om een andere reden. Je wilt weten of je de nieuwe situatie ook moet doorgeven aan jouw werkgever.

UWV Webcare is niet bevoegd jou hierover te informeren. Toch lijkt het me zinvol om dit te melden bij jouw werkgever. Met je werkgever maak je namelijk een plan van aanpak om zo snel mogelijk te re-integreren. Ik kan me voorstellen dat deze ingreep jouw re-integratie vertraagt of dat het plan van aanpak aangepast moet worden.

Heb je vragen hierover? Ik adviseer je contact op te nemen met de vakbond, rechtsbijstand of het Juridisch Loket (0900-8020).

Veel sterkte met je ingreep en heel veel beterschap toegewenst!

Met vriendelijke groet,

Martijn
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina