baby voelen schoppen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Rabia, 19 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rabia

Rabia Bekend lid

19 apr 2006
    576
    0
    0
    huisvrouw
    spanje
    Gisteren lag ik in bed en voelde ik de baby voor het eerst. Het was zo duidelijk! Eerst leek het wel getrek aan mijn navel. Heel apart gevoel en toen voelde ik steeds tikjes. Vandaag heb ik het ook weer gevoeld. Heel duidelijk niet mijn darmen of iets anders. Ik herkende het meteen weer. Bij de eerste was het bij 16 weken voor het eerst.
    Maar dit keer vind ik het wel erg vroeg had ik dus ook nog absoluut niet verwacht.
    Wat fijn dat gevoel.
    Zijn er meerderen die het al zo vroeg voelden?

2. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Ja hoor. En bij de 2de voel je het eerder. Ik voelde mn eerste heel vroeg iets na 12 weken, echt die duidelijke bubbels. De 2de voelde ik later vanwege een voorliggende placenta, maar toen nog met 14 of 15 weken. Volgens mij heb ik deze ook al gevoeld maar ben erg ziek geweest dus weet het niet zeker mn ingewanden waren een beetje op hol geslagen.

3. Door

Door Bekend lid

7 dec 2005
    750
    0
    0
    Praktijkopleider
    Veenendaal
    Ik voelde ons kindje ook al met veertien weken, iets eerder zelfs...

4. Daphne1980

Daphne1980 Bekend lid

5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    Hey meiden, wanneer is eigenlijk het gemiddelde (welke week) dat je je kindje begint te voelen?

Liefs,
    Daphne

5. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ik voelde de kleine ook al vroeg, bij 14 weken.
    Volgens mij is gemiddeld rond de 18 weken?? Maar zeker weten doe ik dat niet. Je ziet ook dat er veel verschil is. Ze zeggen ook dat je je eerste kindje later voelt dan bv een tweede.

6. sim

sim Niet meer actief

ik kan niet wachten tot dat gevoel er is, beginnend met dat vlindertje... heerlijk gewoon!! ik moet helaas nog een paar weekjes wachten, de eerste voelde ik met 14 weken, ik weet nog goed dat we met de auto over een drempel reden en roets van de ene kant naar de andere kant van mijn buik net een vlinder, of 7-up belletje, alleen dan anders dan je darmen, wat aanweziger....

7. Ik voelde mijn zoontje met 17 weken schoppen. Dat was wel heel vroeg. Dus het kan best wel dat je het nu al voelt.
    Een vriendin van mij wist met 25 weken nog niet zeker of ze hem voelde schoppen.

8. Daphne1980

Daphne1980 Bekend lid

5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    Nou, anders ik wel! Dit is mijn eerste en als ik dat zo lees en hoor van mensen uit mijn omgeving dat het echt zo leuk is om je kindje voor het eerst te voelen dan kan ik echt niet wachten! :) Maar ik heb geduld, uiteindelijk zal het mij ook overkomen! hihi

9. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    wauw, lijkt mij ook geweldig hoor om mijn baby te voelen.
    Weet je het meteen waneer het de baby is en waneer je darmen?

gr. debby

10. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    bij de eerste weet ik het nog precies, ik voelde wat rare bubeltikjes (weet niet hoe te omschrijven, maar als jehet voelt weet je wat ik bedoel)
    ik stond tegen de rand van het aanrecht, en eerst viel het niet zo op, maar toen ik het vaker voelde wist ik het.

dat was geloof ik met een week of 15.

nu ligt mijn placenta laag, dus volgens de vk zal ik dit keer heel snel wat gaan voelen.

11. sim

sim Niet meer actief

ja ik wist het wel meteen, je kunt het heel moeilijk omschrijven..inderdaad tikjes of belletjes zoals 7-up langs het glas rolt, tja... hier komen we nog op terug!! ;) het zou leuk zijn als dit topic zolang blijft dat iedereen even kwijt kan wanneer ze het hebben gevoeld :D

12. Jolanda

Jolanda Fanatiek lid

26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ik ben vorige week donderdag voor de eerste keer bij de vk geweest.
    En toen ze vertelde wat de hoogte van de baarmoeder was, wist ik het zeker dat ik de baby al een week voelde schoppen en bewegen.
    Ik ben morgen 15 weken zwanger, de eerste keer dat ik het voelde was met dertien weken en vier dagen.

Bij onze dochter voelde ik het ook al vrij vroeg, met 16 weken was de eerste keer, maar dat voelde als bubbels ( gefladder) en deze voel ik echt rond draaien ( alsof het aan het kopeltje duikelen is en net even een trapje na geeft zeg maar)

Maar ik vind het wel fijn, kleine bevestiging dat alles goed gaat vind ik.

13. sim

sim Niet meer actief

dat is ook zo, het is elke keer een soort geruststelling, zo'n golf van warme veiligheid ofzo. en zo gezellie met z'n tweeen op pad. ik heb vanaf dat moment dat je dat voelt ook pas het gevoel dat ik zwanger ben...

14. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    Dat kan ik me echt voorstellen, dan heb je voor het eerste contact gemaakt met je kindje lijkt mij!! Lijkt me echt geweldig! Denk wel dat ik dan helemaal vervelend ben voor de wereld om me heen. Merk nu al dat ik erg veel over mijn zwangerschap praat. Kan dan helemaal niet meer stoppen denk ik! :)

15. sim

sim Niet meer actief

als je omgeving dan moe van je is, zijn wij er nog ;) wij worden daar nooit moe van!!!!

16. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    hahahahahaha

nou daar hou ik jullie aan dan!

Deel Deze Pagina