Vragenlijst van een newbie... wie helpt?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door IssaDM, 3 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. IssaDM

IssaDM Lid

3 mrt 2020
    5
    2
    3
    Vrouw
    Dames,

Ik ben Issa, 25 jaar en ik woon al vijf jaar samen met mijn vriend in het zuiden van Nederland. Wij willen graag zwanger worden. Omdat ik iemand ben die graag alles op voorhand uitzoekt, heb ik de afgelopen weken een aantal vragen op papier gezet die ik graag aan mijn huisarts wou voorleggen, maar eerlijk gezegd durf ik niet zo goed. Er zitten een paar vragen bij waar ik me toch niet echt comfortabel bij voel. Bij het surfen vanmiddag heb ik deze site gevonden, dus ik dump mijn lijstje hier even als jullie het goed vinden (ja, de easy way out, ik weet het). Alvast mijn excuses als het voor jullie evidente vragen zijn.

Dit zijn de vragen waar ik mee worstel.

1. Mag ik op elk willekeurig moment met mijn pil stoppen, of moet ik de pilstrip afwerken?

2. Wanneer begin ik met foliumzuur in te nemen? De dag van de pilstop?

3. Vrijen we best de eerste maand met condoom, of mag ik meteen voor een zwangerschap gaan?

4. Mijn cyclus toen ik aan de pil was, was uiteraard altijd even lang. Maar ik had vroeger als puber een onregelmatige cyclus en veel bloedverlies. Komt dit per definitie weer terug na het stoppen met de pil?

5. Is het wijs om eerst een medische checkup te laten doen? Ik heb nog nooit een inwendig onderzoek gehad (ik heb daar altijd al een beetje koudwatervrees voor gehad dus het is er nooit van gekomen). Is dat nodig voor je zwanger mag worden?

6. Ovulatietesten gebruiken, of niet? En hoe vaak? Ik geloof dat die dingen best duur zijn. We hebben het niet echt breed op dit moment (ik ben werkloos op dit moment), is het dan beter om toch maar op een zelfonderzoek af te gaan?

7. Ik heb het idee dat mijn vriend niet zoveel 'produceert' zeg maar. Is er een manier om te weten te komen of zijn hoeveelheid voldoende is om zwanger te worden, zonder dat het echt moet onderzocht worden? Is er een minimum of maximum hoeveelheid die je zelf kunt checken?

8. Een beetje vies, maar na de seks merk ik soms dat er een plek onder mijn billen ligt met sperma dat terug naar buiten is gelopen. Is dat normaal? Ik lees soms dat je moet blijven liggen met de benen in de lucht. Helpt dat echt?

9. Hoe vaak moet je seks hebben? Ik lees daar heel veel verschillende meningen daarover: van dames die zeggen dat 1 keertje per maand genoeg is - als de timing maar goed is - tot elke dag of zelfs twee keer na elkaar. Wij hebben beiden niet zo'n hoog libido maar we willen natuurlijk wel een inspanning doen om zwanger te raken.

10. Is mijn orgasme eigenlijk belangrijk? Ook daar hoor je veel dingen over. Een vrouwelijk orgasme na dat van de man zuigt de zaadjes op, zegt de ene, en de andere zegt dat daar geen onderzoek naar is gedaan. Wat is wijs?

11. Klopt het dat vluggertjes minder vaak een zwangerschap opleveren dan uitgebreide seks? Of is dat een broodje aap verhaal?

12. Als vrouw bovenop schijnt het slechtste standje te zijn, maar wil dat dan ook omgekeerd zeggen dat missionaris goed is dan?

13. Vanaf hoeveel dagen voor je menstruatie kan je beginnen testen?

Bedankt voor jullie tijd!

2. Iloon28

Iloon28 Lid

12 feb 2019
    56
    22
    8
    Vrouw
    Hoi Issa,

volgens mij mag je op ieder moment wel stoppen met de pil, en ook meteen beginnen met zwanger worden.
    Ik zou nu vooral genieten van het mooie moment dat jullie besloten hebben voor een kindje te gaan.
    Laat die ovulatie testen nu lekker voor wat ze zijn en als het wat langer duurt of je hele onregelmatige cyclussen blijkt te hebben kan je daar altijd nog aan beginnen. Ik kan je vertellen dat ovulatie testen namelijk ook veel onrust kunne opleveren.
    Wat betreft het sperma wat uit loopt, dat is volgens mij vrij normaal dat heb ik ook vaak gehad. Je zou eventueel wel een kussen onder je kont kunnen leggen.
    Volgens mij mag je al vanaf 9 dagen na ovulatie testen maar probeer pas te testen als je overlijd bent, scheelt een hoop stress.
    Over een orgasme zeggen ze dat het goed is na je man te komen, omdat het zaad dan wat op weg word gestuurd maar of het echt waar is weetje niet.

Voor nu zou ik vooral zeggen; geniet van het feit dat jullie voor een kindje gaan en probeer er toch ook rekening mee te houden dat het wat langer kan duren, om teleurstelling te snel te voorkomen

Orchid24 vindt dit leuk.
  3. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw

ik herken je verhaal, zo was ik ook.. maar nu wij een jaar bezig zijn zeg ik probeer er wat minder mee bezig te zijn. Geniet van elkaar en er is gewoon echt geen foute manier. Geniet! (Al mijn antwoorden heb ik hierboven ingevoegd)

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.966
    15.604
    113
    Nabij Utrecht
    1. Mag ik op elk willekeurig moment met mijn pil stoppen, of moet ik de pilstrip afwerken?
    Ja dat kan gewoon willekeurig

Ik zou daar gewoon nu al mee beginnen.

3. Vrijen we best de eerste maand met condoom, of mag ik meteen voor een zwangerschap gaan?
    Je kan gelijk voor een zwangerschap gaan.

4. Mijn cyclus toen ik aan de pil was, was uiteraard altijd even lang. Maar ik had vroeger als puber een onregelmatige cyclus en veel bloedverlies. Komt dit per definitie weer terug na het stoppen met de pil?
    Ja, je cyclus kan weer onregelmatig zijn, maar ook na ontpillen regelmatig worden.

5. Is het wijs om eerst een medische checkup te laten doen? Ik heb nog nooit een inwendig onderzoek gehad (ik heb daar altijd al een beetje koudwatervrees voor gehad dus het is er nooit van gekomen). Is dat nodig voor je zwanger mag worden?
    Nee dat is vaak pas nodig als je minimaal 1,5 jaar lang gericht sex hebt voor een zwangerschap.

6. Ovulatietesten gebruiken, of niet? En hoe vaak? Ik geloof dat die dingen best duur zijn. We hebben het niet echt breed op dit moment (ik ben werkloos op dit moment), is het dan beter om toch maar op een zelfonderzoek af te gaan?
    Je zou kunnen gaan tempen. Dat kost niks, enkel stiptheid.
    Ik zou hier overigens pas mee gaan starten vanaf je 2e cyclus, dus niet gelijk na het stoppen met de pil, maar eerst een echte ongi afwachten.

7. Ik heb het idee dat mijn vriend niet zoveel 'produceert' zeg maar. Is er een manier om te weten te komen of zijn hoeveelheid voldoende is om zwanger te worden, zonder dat het echt moet onderzocht worden? Is er een minimum of maximum hoeveelheid die je zelf kunt checken?
    Je hebt zelftesten om te kopen, maar ik zou me daar niet aan wagen.
    Ga het eerst maar eens zelf 1,5 jaar proberen zonder de medische poespas.

8. Een beetje vies, maar na de seks merk ik soms dat er een plek onder mijn billen ligt met sperma dat terug naar buiten is gelopen. Is dat normaal? Ik lees soms dat je moet blijven liggen met de benen in de lucht. Helpt dat echt?
    Nee dat is een bakerspraatje. Het vocht loopt wellicht uit je, maar de zaadjes zitten nog in je en zwemmen hard omhoog ;)

9. Hoe vaak moet je seks hebben? Ik lees daar heel veel verschillende meningen daarover: van dames die zeggen dat 1 keertje per maand genoeg is - als de timing maar goed is - tot elke dag of zelfs twee keer na elkaar. Wij hebben beiden niet zo'n hoog libido maar we willennatuurlijk wel een inspanning doen om zwanger te raken.
    Ik zou het gewoon om de 2 dagen doen, zo kan je een eisprong ook niet missen.

10. Is mijn orgasme eigenlijk belangrijk? Ook daar hoor je veel dingen over. Een vrouwelijk orgasme na dat van de man zuigt de zaadjes op, zegt de ene, en de andere zegt dat daar geen onderzoek naar is gedaan. Wat is wijs?
    De een zegt idd klaarkomen nadat de man is klaargekomen, maar een ander doet dat weer niet. Het is dus aan jou zelf.

11. Klopt het dat vluggertjes minder vaak eenzwangerschap opleveren dan uitgebreide seks? Of is dat een broodje aap verhaal?
    Dat lijkt me een broodje aap verhaal. Het heeft met timing en geluk te maken, niet met hoelang een vrijpartij duurt.

12. Als vrouw bovenop schijnt het slechtstestandje te zijn, maar wil dat dan ook omgekeerd zeggen dat missionaris goed is dan?
    Zolang het sperma maar in je komt heb je altijd kans op een zwangerschap.

Dat is afhankelijk van je eisprong en hoelang je lf is.
    Als je weet wanneer je eisprong is, dan zou ik 10 dagen daarna gaan testen.

Dus kort gezegd.... probeer er niet teveel druk op te zetten, maar ga lekker genieten en zeker de eerste maanden maar kijken hoe het loopt, ook qua cyclus :)
    Succes!

Orchid24 vindt dit leuk.
  5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.966
    15.604
    113
    Nabij Utrecht
    Wat fijn dat er door ts nog even gereageerd wordt nadat mensen tijd hebben gestoken in de (soms uitgebreide) antwoorden :rolleyes::rolleyes::confused:o_O

Oilell vindt dit leuk.
  6. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Ja wel fijn inderdaad, ging nog best wat tijd in zitten:roflmao:

7. IssaDM

IssaDM Lid

3 mrt 2020
    5
    2
    3
    Vrouw
    Dank voor de antwoorden dames. Internet lag er even uit hier, pas sinds gisteren weer in orde. :rolleyes:

Orchid24 vindt dit leuk.
  8. lorienmama

26 feb 2020
    87
    65
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik zie deze vraag nu pas voorbij komen. Er zitten heel veel dingen tussen die ik ook vaak te horen krijg (ik werk op een fertiliteitsafdeling), dus ik probeer je vragen zo goed en zo kwaad mogelijk te beantwoorden.

Neen afwerken hoeft niet. Je mag na 1, 2, 3 pillen... of om het even wanneer in je strip meteen stoppen.

Meteen dan, inderdaad.

Vroeger werd dat gezegd, dat je best eerst met een condoom ging vrijen, omdat het dan makkelijker was om te berekenen hoe ver je zwangerschap was gevorderd. Nu is dat niet meer nodig. Maar het mag natuurlijk, als je zelf eerst wil kijken hoe je cyclus er uit ziet.

Vaak maskeert de pil bestaande klachten rond je menstruatie, en keert dat patroon na het stoppen met de pil weer terug. De kans dat als je een onregelmatige cyclus had, dat nu ook weer zo zal zijn, is groot. Idem met hevige menstruaties.

In principe is dit niet nodig, tenzij je echt een medisch probleem hebt waar je van op de hoogte bent. Er zijn zat vrouwen die voor het eerst een vaginaal onderzoek hebben als ze op de bevallingstafel liggen en daarvoor nooit een gynaecoloog hebben gezien.

Ik ben zelf een fan van ovulatietesten, maar tegelijk vind ik ook dat je best eerst nog wat mag genieten van elkaar. Laat de druk er nog even af. Vrij als je er zelf zin in hebt en hou je verwachtingen realistisch. De kans dat je meteen de eerste drie maanden zwanger raakt, is klein. Als het wat langer duurt komt er sowieso nog veel druk en geplan bij. Dus eerst genieten!

Er is wel een minimale hoeveelheid nodig om vruchtbaar te zijn. Als je na vijf dagen onthouding het idee hebt dat er een paar drupjes of een heel klein straaltje naar buiten komt, klopt er iets niet. Een zaadlozing moet toch minstens een theelepeltje vol zijn na die tijd. Hoe kwalitatief het sperma is, kun je enkel met een thuistest te weten komen. Niet met het blote oog.

Blijven liggen helpt niet echt, de sterke zwemmers zijn al lang de goede richting op. De meeste vrouwen hebben altijd uitloop, vaak nog tot de volgende ochtend toe. Fijn is het niet, normaal wel. Ik heb zelf soms een inlegkruisje nodig...

In theorie is 1 keertje op een maand voldoende. Als je het echt je hele cyclus om de twee dagen doet, mis je inderdaad je eisprong niet, maar na drie maanden ben je seks gewoon beu denk ik. Ik hou het zelf liever op een paar keer kwalitatief goede seks, maar dan wel met de juiste timing. Kwaliteit en 'goed mikken' in je cyclus is belangrijker dan kwantiteit.

Er zijn onderzoeken naar gedaan en de conclusie daar was dat een orgasme NA de man, de zaadjes helpt op te zuigen en daarna de baarmoedermond in 'lock down' zet. Je ziet dat ook echt letterlijk gebeuren op beelden die ooit gemaakt zijn met een inwendige camera. Dat wil dus ook zeggen dat bijvoorbeeld masturberen 's ochtends, en 's avonds seks hebben, in theorie een invloed zou hebben. De onderzoeken zijn al wel lang geleden gebeurd, niemand heeft het ooit nog opnieuw durven proberen nadien. Ik denk dat het echt een kwestie is van geloven of niet (ik geloof er zeer sterk in).

Neen, dat klopt. Hoe langer de opwinding, hoe meer sperma er bij een man naar buiten komt. Sommige mannen mogen hun staal bij ons ook binnenleveren na het vrijen met een speciaal condoom, en die hebben in bijna alle gevallen een betere productie. Maar het verschil is niet echt gigantisch. Alle kleine beetjes helpen denk ik dan maar.

Als vrouw onderaan lijkt me logisch gezien inderdaad het beste. Anders loop je kans dat de zwaartekracht wat tegenwerkt en het sperma er echt meteen uitloopt. Maar gebruik dit niet als voorbehoedsmiddel, het is nog steeds perfect mogelijk om als je bovenop zit, zwanger te raken. Ik denk ook niet dat dit ooit echt is onderzocht.

Vanaf om en bij de tien dagen na de ovulatie, maar dat wil nog al wel eens verschillen naar gelang de lengte van je cyclus. Ik zou pas een dag of drie-vier voor je NOD een testje doen, tenzij je echt geld teveel hebt.

bulakgirl vindt dit leuk.
  9. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.347
    8.850
    113
    Vrouw
    Dames,

Ik ben Issa, 25 jaar en ik woon al vijf jaar samen met mijn vriend in het zuiden van Nederland. Wij willen graag zwanger worden. Omdat ik iemand ben die graag alles op voorhand uitzoekt, heb ik de afgelopen weken een aantal vragen op papier gezet die ik graag aan mijn huisarts wou voorleggen, maar eerlijk gezegd durf ik niet zo goed. Er zitten een paar vragen bij waar ik me toch niet echt comfortabel bij voel. Bij het surfen vanmiddag heb ik deze site gevonden, dus ik dump mijn lijstje hier even als jullie het goed vinden (ja, de easy way out, ik weet het). Alvast mijn excuses als het voor jullie evidente vragen zijn.

Dit zijn de vragen waar ik mee worstel.

Je kunt gewoon stoppen wanneer je wil. Heb ik ook gedaan.

Idd meteen. Het maakt niet uit of het bij wijze van nou 1, 6 of 10 maanden duurt voordat je zwanger raakt en je al die tijd foliumzuur slikt. Heb geloof ik ooit ergens gelezen dat je het teveel weer uitplast.

Wat jullie zelf het fijnste vinden.

Ik had voordat ik met de pil begon ook een onregelmatige cyclus. Juist hiervoor aan de pil gegaan. 15 jaar de pil geslikt. Na het stoppen met de pil juist een regelmatige cyclus.

Nee dat hoeft niet. Tenzij je nu klachten hebt.

Ik zelf gebruik ovulatietesten, maar ik heb daarin ook niet echt een keus omdat ik met een donor dmv zelfinseminatie probeer zwanger te worden. Dus ik moet wel echt qua timing zo goed mogelijk proberen te zitten. Als ik wel een partner zou hebben zou ik denk ik in het begin niet meteen ovulatietesten gebruiken. Dan komt er al snel een soort druk op. Wil je ze wel gebruiken dan hoeft het niet heel duur te zijn. Zelf gebruik ik de ovulatietesten van de Action (€2,49 voor 5 stuks) en daarnaast gebruik de roze van ClearBlue als soort bevestiging nog (deze zijn wel prijzig vandaar dat ik ze alleen als bevestiging gebruik. Ook op zwangerenkids.nl en sensitest.nl heb je ovulatietesten voor niet duur.

Er is idd wel een minimale hoeveelheid nodig.

Dit is normaal. Er loopt meestal wel sperma terug. De meningen over blijven liggen verschillen. Ik doe het zelf altijd wel met een kussen onder mijn billen. Maar de sterkste zwemmers zijn al vrij snel de goede richting op gegaan.

9. Hoe vaak moet je seks hebben? Ik lees daar heel veel verschillende meningen daarover: van dames die zeggen dat 1 keertje per maand genoeg is - als de timing maar goed is - tot elke dag of zelfs twee keer na elkaar. Wij hebben beiden niet zo'n hoog libido maar we willen natuurlijk wel een inspanning doen om zwanger te raken.
    Theoretisch gezien kun je idd van 1x zwanger raken. Maar timing is belangrijker dan hoevaak. Als jullie beide al niet zo'n hoog libido hebben zou ik eerder zorgen voor een goede timing.

Ook hierover verschillen idd de meningen. Ik heb vaker gehoord en gelezen de ronde dat ik een orgasme had was het raak. Ik zelf probeer het meestal wel.

11. Klopt het dat vluggertjes minder vaak een zwangerschap opleveren dan uitgebreide seks? Of is dat een broodje aap verhaal?
    Bij een vluggertje produceert de man minder sperma.

12. Als vrouw bovenop schijnt het slechtste standje te zijn, maar wil dat dan ook omgekeerd zeggen dat missionaris goed is dan?
    Bij missionaris heb je geen last van zwaartekracht. Er zijn verschillende standjes waarbij de man dieper kan komen.

Er zijn testen die je vanaf 4 of 6 dagen voor je NOD (Niet Ongesteldheids Dag) kunt gebruiken omdat die gevoeliger zijn. Hoe vroeger je test, hoe groter de kans dat je alsnog ongesteld wordt omdat er bij de innesteling iets niet helemaal goed is gegaan. Vroeger toen de meer gevoelige testen er nog niet waren werden veel vrouwen 'gewoon' ongesteld terwijl er wel een bevruchting etc was geweest maar door het nog niet testen wisten ze dat niet.

Bedankt voor jullie tijd!

10. Sylva

Sylva VIP lid

23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland

Je mag op elke willekeurig moment stoppen.

M'n gynaecoloog zei me ooit zodra het echt serieus begint te worden begin er dan direct mee, niet eens wachten tot de laatste pil. Er wordt sowieso aangeraden om er 4 weken voor je er voor gaat mee te beginnen.

Dit kan meteen zonder. Er zijn genoeg dames in de eerste ronde zwanger geraakt.

Dat kan, maar dat hoeft niet. Het is echt afwachten hoe je lichaam het pilloze leven gaat oppakken. Bij mij veranderde m'n cyclus door de pil niet. Grappig genoeg na een zwangerschap wel in positieve zin.

Dit is niet nodig. Grote kans dat ze ook niets doen het eerste jaar omdat er voor zover wij nu van je weten geen aanwijsbare problemen zijn.

Je bent natuurlijk niet verplicht om dit te gebruiken. Je kunt ook gewoon regelmatig seks hebben en genieten van elkaar. Als je ze toch wil gebruiken raad ik je dipsticks aan, die zijn lekker goedkoop. Heb hier de Zwanger&Kids dipsticks altijd fijn gevonden.

Waarom denk je dit? Er komt altijd meer vrij dan je denkt. Wat er bijvoorbeeld uitloopt staat natuurlijk niet gelijk aan z'n 'productie'.

Dat is normaal, maar wees gerust de sterkste spermacellen zijn dan allang onderweg richting jouw ei. Benen/billen omhoog is volgens mij onderzocht en daar kwam uit dat het geen effect had. Zelf deed ik het wel en was ook al vrij snel zwanger, maar of het dan daarvan is kan ik natuurlijk niet zeggen. Zodra wij er weer voor gaan ga ik het gewoon weer doen. Het is wat je zelf fijn vindt.

Theoretisch is het natuurlijk altijd mogelijk om van één keer zwanger te raken, maar dan moet je wel echt precies goed zitten wat timing betreft. Wij deden het hier om de dag en rond de vruchtbare periode soms nog een keertje extra en ik heb ook geen hoog libido. Dus ik snap dat je dit wel een ding vindt.

Ik heb zelf altijd gemerkt dat als ik een orgasme had kort na die van m'n partner er minder uitliep. Dat er dus een soort van extra zuig effect is die meer spermacellen helpt om sneller in de baarmoeder te komen. Maar dit is volgens mij ontkracht door onderzoek.

Dit klopt. Door voorspel raakt de man meer opgewonden waardoor er een betere kwaliteit van sperma zal vrijkomen en jij daarbij nog vochtiger wat het bewegen voor sperma makkelijker maakt. Betekent natuurlijk niet dat je van een vluggertje niet zwanger kan raken.

In missionaris komt de man een stuk dieper en heb je minder met zwaartekracht te maken. Maar het is ook maar net wat jullie fijn vinden. Als jullie meer opgewonden raken van vrouw bovenop, dan telt dit natuurlijk ook mee.

Als je op de informatie van de fabrikanten afgaat zo'n 6 dagen voor je menstruatie. Maar het is vooral afhankelijk van het moment van innesteling en wanneer dat precies bij jou plaatsvindt weet natuurlijk niemand. Gemiddeld gezien vind de innesteling plaats rond 9 dpo (days past ovulation) en dan kun je rond 11/12 dpo positief testen. Maar met een late innesteling kan het ook zijn dat je op de dag dat je ongesteld zou moeten worden pas licht positief test. Wat is nou wijsheid? Testen op de dag dat je normaal ongesteld zou moeten worden. Maar dat moet je maar net kunnen :p

11. IssaDM

IssaDM Lid

3 mrt 2020
    5
    2
    3
    Vrouw
    Nogmaals hartelijk dank aan allen die me hebben geholpen. Toch weer wat bijgeleerd hoor!

Orchid24 vindt dit leuk.
  12. Mama to B

Mama to B Fanatiek lid

22 sep 2015
    1.408
    1.175
    113
    Ik heb een vraag over puntje 10. Dus als je als vrouw zijnde tijdens de seks al klaarkomt voordat je partner is klaargekomen, komt je baarmoeder in lock down stand. Dus dan komen de zaadcellen nadat man is klaargekomen niet meer na binnen?

13. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.007
    113
    Meid pil aan dr kant, neem foliumzuur in en maak het voorlopig in eerste geval gezellig. Geniet van elkaar (en de luxe met niemand rekening te hoeven houden!) en probeer het "baby maken" nog een beetje los te laten. Eerste doel is zoals wij t hier in de regio noemen: veel kladjes maken voor een kunstwerk.

Als na een half jaar nog geen succes is, kan je ovulatietesten inzetten. Ik zou daar zelf nu nog niet mee beginnen, maar ik gruwel zelf van die dingen. De weinige keren dat we er nog aan toekomen wordt t gelijk zo'n productiewerk...moodkiller voor mij in elk geval.

Gyneacoloog heb ik niet eerder gezien voor een inwendig onderzoek als toen ze dachten dat ik prematuur weeën had. Vervolgens voor een versie (kind draaien) maar dat is niet inwendig. Anders had ik hem/haar pas gezien bij de bevalling vermoed ik.

Geen idee hoe ik van mn dochter zwanger werd ja wat er gebeurd is moge duidelijk wezen maar in welke hoek/positie geen idee...dat was nogal een vreemde nacht (verjaardag van mn man, die had een cadeautje...fluit fluit fluit) zoon en deze zijn zeker weten missionaris omdat mijn bekken bovenop niet meer trekt. Beiden zijn wel t gevolg van een nympf mode (man werd gék van me, Alweer?!?!?) dus allicht is je eigen gevoel misschien de beste raadgever qua timing.

Even blijven liggen is prima benen kan je gewoon optrekken hoor, in de lucht hoeft echt niet. Ontspan wel je buikspieren anders duw je t automatisch meer naar buiten, keihard in de lach schieten bijvoorbeeld gutst t er soms ineens uit.

Wees mentaal voorbereid dat je een jaar tot anderhalf jaar bezig kan zijn voor je eerste poging. Wij wisten van elkaar dat we geen medische malle molen wilde (mmm) dus na 2 jaar gaven wij t op. Half jaar later bleek ik zwanger. Er zijn best veel vrouwen die "het opgaven" of een afspraak hadden staan voor fertiliteitsonderzoeken en aanverwanten en ineens spontaan zwanger waren. De ene noemt t toeval de ander niet, ik vind t zelf wel soort van opvallend.

Er zijn ook genoeg gevallen die heel vlot zwanger raken maar ik zou me daar niet te veel op focussen, als t een ronde weer niet gelukt is voel je je best klote terwijl als je je instelt op een jaar / anderhalf jaar alles meevalt als t eerder is.

Mijn advies qua testen, wat voor jou met je cyclus best lastig is: Test als je duidelijk overtijd bent. Ik heb aardig wat mensen in jubelmodus gezien met een streepje (zwanger) op een vroeg test, om vervolgens intens verdrietig te wezen rondom menstruatie. Hadden ze niet getest was t een "reguliere, ietwat latere menstruatie". Het is een afweging die je moet maken, de ene kan er mee omgaan de ander niet. Bedenk dit voor jezelf. Zwanger zijn, zeker de eerste of na een vervelende ervaring is al heel erg spannend.

Maar het aller aller aller belangrijkste: geniet en volg je gevoel en hart.

14. lorienmama

26 feb 2020
    87
    65
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    Er is een studie waarin dat wordt gemeld ja, ik zoek het even op. Het is niet zo dat er helemaal geen sperma meer binnenkomt, maar het zou wel een negatieve invloed kunnen hebben.

15. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    volgensmij heb ik begrepen dat dat onderzoek te kleinschalig was en dat er nog veel meer en uitgebreider en groter onderzoek naar gedaan moet worden, maar enkele vrouwen die daaraan mee hadden gewerkt dus mag je niet beschouwen als wat werkt. Of er inmiddels meer onderzoek naar gedaan is.. geen idee! Je leest in ieder geval overal, dat het niet bewezen is. Je kan zonder ook zwanger worden, dus vooral doen wat voor jullie goed voelt!

16. lorienmama

26 feb 2020
    87
    65
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    Lees dit boek er maar eens op na: Sperm Competition in Humans: Classic and Contemporary Readings. Super interessant. Daar is in ieder geval het volgende duidelijk:

De onderzoekers bevestigen dus de "suck up" theorie, waarbij een orgasme de zaadcellen opzuigt. Wat @Orchid24 zegt klopt ook, er zijn niet echt VEEL onderzoeken naar gedaan (ik vermoed dat het vrij lastig is om vrijwilligers hiervoor te vinden...) Maar we moeten roeien met de riemen die we hebben.

Er is nog een andere studie waarbij het effect van een orgasme VOOR dat van de man (nog) negatiever lijkt te zijn, die zoek ik straks nog even op.

Orchid24 vindt dit leuk.
  17. IssaDM

IssaDM Lid

3 mrt 2020
    5
    2
    3
    Vrouw
    Ik blijf het allemaal geboeid volgen.... een vraagje (misschien wat rode oortjes maar ik denk dat iedereen hier ooit wel eens aan gedacht heeft): stel dat mijn partner net voor het slapengaan met zichzelf wat heeft gedaan, en ik blijk dan net een positieve test te hebben... dat is natuurlijk niet ideaal omdat er dan helemaal geen zaadjes meer zijn op het moment dat het net wel nodig is. Hebben jullie daar communicatie over met elkaar? Iets van een teken, dat je zegt dat je vruchtbare periode er aan komt en dat hij dus niks meer mag doen? Of gewoon afgesproken dat hij helemaal niks meer doet zolang jullie voor een baby gaan? Ik vind het wel een lastig onderwerp om te bespreken maar het lijkt me wel nodig toch?

18. lorienmama

26 feb 2020
    87
    65
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dit lijkt me toch echt iets wat je even moet bespreken, want zoals je zegt is het natuurlijk niet echt goed als je zwanger wil worden en je man heeft enkele minuten daarvoor zijn zaadjes aan het doucheputje gedoneerd :p
    Ik denk trouwens dat de meeste mannen wel een versnelling lager schakelen wat dit betreft als er voor een baby gegaan wordt. Over de mannen die in een fertiliteitstraject zitten kan ik je zeggen dat de meesten daarvan niet (meer) masturberen (dat is een van de vragen die bij ons worden gesteld), maar dat kan natuurlijk allerlei oorzaken hebben...

19. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Wij praten daar heel open over, al vanaf dat we begonnen met “proberen”. Nou moesten wij insemineren, dus dat maakt al wel dat het spontane eraf gaat. Mijn man vraagt altijd of ik al tekenen heb van een naderende eisprong, want dat heb ik altijd. En van eisprong tot menstruatie mag hij zijn gang sowieso gaan:roflmao: maarr hangt ook van je cyclus af, die van mij is/was lang en onregelmatig en heb weinig zin dus vind niet dat mijn man dan helemaal niks meer mag doen.

dus nogmaals jullie gaan net pas beginnen, ik zou met dit soort dingen dus nog helemaal niet streng zijn. Zeker mannen willen het vaak juist eerst gewoon op zijn beloop laten. Hebben jullie het daar weleens over gehad? Meestal rond je eisprong heb je meer zin, zo is de natuur zegmaar.. dus misschien hebben jullie al gewoon op de goede momenten seks en dan heeft hij misschien ook minder behoefte om aan zichzelf te zitten.

20. femkepeeters

9 mrt 2017
    64
    30
    18
    Wat hij doet in de periode tussen je eisprong en je menstruatie maakt inderdaad niet zoveel uit. Maar tussen je menstruatie en eisprong uiteraard wel. Het is niet zo'n gemakkelijk gesprek om aan te gaan, maar mijn ervaring heeft me geleerd dat mannen niet altijd weten hoe het precies in z'n werk gaat en dus wat voorlichting nodig hebben. Laat ons ook niet alle mannen over dezelfde kam scheren... sommigen doen niet aan masturbatie, of op z'n minst niet zo frequent. Goede afspraken maken goede vrienden / minder kwade echtgenotes :p

Orchid24 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina