Hallo allemaal, Mijn man en ik zijn sinds november 2007 bezig om te proberen zwanger te raken. Helaas tot op heden zonder succes. Vorige week zijn we voor het eerst naar het ziekenhuis geweest en we stappen dus net de medische molen in. Ik moet zeggen dat ik er best tegenop zie. Zijn er nog andere dames die ook net met de onderzoeken zijn begonnen en die hun ervaringen willen delen? Wij hebben al een eerste uitslag van het zaadonderzoek van mijn man binnen. Helaas was die niet super goed. Het aantal zaadjes bedroeg slechts 12 miljoen. Morgen moet hij opnieuw sperma inleveren. Daarnaast moet ik volgende week vrijdag naar het ziekenhuis voor een cyclusanalyse. Groetjes, Maaik
helaas welkom in de mmm wil je heel veel succes wensen hopelijk is het nu straks met wat hulp snel raak
Hey Maaik, Ook wij zijn 13 januari voor t eerst naar de gynaecoloog geweest! Wij zijn vanaf okt '07 bezig. Deze maand volgen voor mij verschillende bloedtesten op de 3e en 21e dag van mijn cyclus en rond de 13e dag een samenlevingstest. De gyn had de 13e al een inwendig onderzoek gedaan en dit zag er allemaal prima uit! Ook mijn temp.kaarten zien er goed uit. Vriend heeft nu voor de 2e keer zijn zwemmers ingeleverd, de 1e keer via huisarts was vanaf hun kant beetje onduidelijk ivm nieuw invoersysteem (!@?), dus gyn vond dat het nog een keer nodig was. Moet jij deze maand ook verschillende testen doen? Grtjs Bibi
Hallo Bibi, Leuk dat je reageert. Zo te horen gaat het bij jullie een stuk sneller dan bij ons. Vorige week hebben ze bij mij bloed afgenomen voor een aantal testen. Omdat ik al vrij ver in mijn cyclus was konden ze geen inwendig onderzoek doen. Ik ben nu gisteren ongesteld geworden en heb toen meteen een afspraak gemaakt voor de cyclusanalyse. Volgens mij moet ik dan een week daarna bloedprikken om te kijken of het allemaal goed is gegaan. Een samenlevingstest doen ze bij ons niet standaard. In mijn volgende cyclus, ik denk ergens eind februari, gaan ze dan een echo maken. Ik moet zeggen dat het me allemaal niet in de koude kleren gaat zitten. Eerst werd ik er juist heel rustig van dat we de stap naar de huisarts hadden gezet, maar nu al die onderzoeken beginnen vind ik het toch een beetje eng. Ik hoop nu heel erg dat de uitslag van het tweede sperma onderzoek van mijn man beter is. Ze hebben in het ziekenhuis gezegd dat als het zo blijft en als bij mij alles goed is, dat ze dan IUI willen proberen. Maar goed zo ver zijn we nog niet, eerst al die onderzoeken maar door!
Goh, bij mij deed hij gewoon een inwendig onderzoek terwijl ik ook al ver in mijn cyclus zit, ben nu aan t wachten op mijn ongi, liever niet natuurlijk! De samenlevingstest is natuurlijk alleen handig als mijn vriend goed zaad heeft, want dan kan onze combi misschien juist wel het probleem zijn. tja, op een gegeven moment wordt het je teveel, maar wij vinden het wel erg fijn dat ik nu ook even goed word nagekeken. Ik zal het inderdaad erger gaan vinden als toch blijkt dat er iets niet goed is en nog meer onderzoeken en hormonen gaan volgen. Het is allemaal zo dubbel: Je bent blij als je allebei gezond bent, maar dat zou betekenen dat we nog eens 6 maanden 'op eigen krachten' moeten gaan proberen, wil je ook niet, pffffff.. Ben wel blij dat we echt een fijne gyn hebben, aardige man MET humor, is op z'n tijd ook wel fijn! Ben wel benieuwd hoe jullie maand gaat verlopen, ik hou je op de hoogte van onze.. grtjs!
Hallo, Nou mijn eerste onderzoek zit erop. We zijn vorige week weer in het ziekenhuis geweest en ze hebben een ech gemaakt voor een cyclusanalyse. Er was 1 eitje te zien. Ik moet nu ovulatietesten gebruiken en 7 dagen na mijn ovulatie bloedtesten. Vervelende is alleen dat de testen tot nu toe negatief zijn, terwijl hij inmiddels al positief had moeten zijn. Heb jij verder nog onderzoeken gehad Bibi? Volgende maand gaan ze een baarmoederfoto maken. Moet zeggen dat ik daar best tegenop zie. Heeft iemand daar ervaring mee? Groetjes!
Hoi Maaike, vervelend dat jullie ook in de MMM zijn beland... Hoop dat jullie ook snel een kindje mogen verwachten! Wat die baarmoederfoto betreft, heb je mss wel iets aan deze link: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... p?t=125888 Ik heb een paar weken geleden dit onderzoek ook gehad en het is me vrij goed meegevallen maar dat komt mss ook omdat ik me op vreselijke pijn had voorbereid. Mijn gyn had me ook héél goed voorbereid, voor hij begon had hij helemaal verteld wat er ging gebeuren, wat ik zou voelen, wat er te zien zou zijn,... Vraag dus voldoende uitleg als je gyn dit niet uit zichzelf doet! Succes! Lieve groetjes!
Hallo meiden, Natuurlijk wil ik hier wel even inhaken en meekletsen (krijg wel veel groepjes zo hahaha) Kijk even in het wat staat ons te wachten clubje dat vinden jullie mijn eerste belevenissen (als onderstaande niet als eerste geldt). Ik klets graag met jullie mee en ben bereid om al mijn ervaringen goed of slecht eerlijk met jullie te delen (voor zover mijn anonimiteit gewaarborgd blijft) update; had gisteren dus mijn 1e afspraak met gyn. was een erg prettig en "to the point" gesprek. Kreeg meteen ook een echo Daaruit volgde ........ geen afwijkingen of aanleiding tot vermoeden pco. Baarmoeder, -mond, -slijm en eileiders in orde Wel nog een keer moeten gaan bloedprikken omdat huisarts wat vergeten was aan te vragen (gebeurd vaker). Vervolg is dat ik nu om de dag een echo ga krijgen om de ontwikkeling van de eitjes te volgen (en het baarmoederslijm) en als op dag 20 nog niets te zien is dan ga ik een medicijn (vergeten welk maar begint met een p geloof ik en is 50 mg) krijgen om de eisprong op te wekken
Hoi Dames, De stap naar het zh is toch wel even een hele stap, maar het idee dat je onderzocht word en waarschijnlijk geholpen vond ik een hele geruststelling. Wil jullie succes wensen in de mmm en het is niet altijd makkelijk, heel veel succes en hoop dat met een klein beetje hulp een wondertje snel voor jullie is weggelegd. (wat mij erg hielp was een soort dagboek bijhouden zodat ik mijn verhaal kwijt kon dus misschien een idee)
Hey hallo Maaik (en de rest natuurlijk!), Vriend heeft woe 14 jan zwemmers ingeleverd, eerste bloedtest dinsdag 20 jan gehad, nu aanstaande vrijdag samenlevingstest doen en dan nog bloedtest op de 21 dag van mijn cyclus doen. Eerst aanstaande zaterdag lekker op wintersport, even de zinnen verzetten. Rond komend weekend heb ik mijn eisprong, moeten vd gyn om de dag klussen, dus niet meer iedere dag, vind ik ook beter ! Aangezien ik erg onregelmatig werk is het deze maand toch allemaal goedgekomen qua planning van de testen. Over 2 weken weer afspraak bij gyn. Ff een vraagje: Aanstaande vrijdag dus die samenlevingstest bij andere gyn, zou hij/zij ons ook de uitslag kunnen geven van mijn vriend zijn zwemmers of geeft alleen maar je vaste gyn de uitslag? Grtjs en tot snel!
Hallo allemaal, Leuk dat er wat meer mensen bij komen. Bibi, ik hoop dat je nu lekker aan het genieten bent van je wintersport en dat het gisteren allemaal goed is gegaan. Hopelijk was de uitslag van het onderzoek van je man binnen en positief. Djaar, fijn dat ze zo voortvarend te werk gaan! Bij mij was op de echo ook niets vreemds te zien. Er zat 1 eitje. Ik heb geen idee of dat normaal is of dat dat weinig is. Ik lees zoveel berichten over meerdere eitjes. Ik moet nu woensdag weer bloedprikken en dan gaan ze kijken of het eitje gesprongen is. Als het dan deze maand niet raak is moet ik dus door naar de baarmoederfoto. Elke, bedankt voor de tip en fijn om te horen dat het je mee is gevallen. Had je nog bijzondere dingen gedaan om je voor te bereiden? Wat het bij ons allemaal gecompliceerder maakt is dat de zwemmeners van mijn man wisselen. Hij heeft nu twee onderzoeken gehad, de eerste was matig en de tweede zelf ronduit slecht! Ze gaan nu over 12 weken weer testen om te kijken of die slechte uitslag een uitschieter was (wat ik hoop!). Is dat niet het geval dan is alleen de reageerbuisfase een optie voor ons. Ik ben daar enorm van geschrokken, maar ben iets gerustgesteld door de arts. Zij vertelde namelijk dat de laatste uitslag niet te verklaren was en dat we nog niet in de stress moeten raken. Het blijft alleen wel steeds in mijn achterhoofd zitten. Nu maar gewoon hopen dat dat allemaal niet nodig is en het deze week gewoon raak is..... Doei doei
Hallo Maaik, Wij zijn vanaf okt 2007 zonder anticonceptie en sinds februari 2008 serieus aan het proberen. Na de jaarwisseling zijn wij ook naar de huisarts gestapt voor een doorverwijzing naar het ziekenhuis. We hebben inmiddels een afspraak en twee zaadonderzoeken (via de huisarts) gehad. Uitslag 1 miljoen en 100.000. Erg weinig dus. De fertiliteitsarts wil daarom een nieuwe test. Die hebben we 10-2 en 12-2 krijg ik een inwendig onderzoek en hebben we een nieuwe afspraak. Als de zaaduitslag zo slecht blijft is ICSI waarschijlijk de beste oplossing. We zijn inmiddels al een beetje aan het idee gewend en willen er vol tegenaan gaan. Vind het wel gezellig om met jullie mee te kletsen en ervaringen uit te wisselen! Groetjes Kleintjevoorons
Hallo Kleintjevoorons, We lopen ongeveer gelijk zie ik. Wij zijn in november 2007 begonnen met het onveilig vrijen en zijn ons ook vanaf januari 2008 gaan bezig houden met het echt proberen. Wat vervelend zeg dat jullie ook geen goede uitslagen hebben gekregen van de zaadonderzoeken. Beginnen ze jou pas te onderzoeken na een derde zaadonderzoek? Bij ons ging dat eigenlijk allemaal tegelijk. Omdat het zaadonderzoek dat via de huisarts gedaan was niet erg goed was hebben we een tweede onderzoek gehad via het ziekenhuis. Die was helaas nog veel slechter, 500.000. Ik kan me er nog niet echt bij neerleggen dat het dan waarschijnlijk ivf of isci wordt. Dat is toch nog een beetje een ver van mijn bed show. Als het derde onderzoek ook onder een miljoen is dan gaan wij daar ook 100% voor. Ik hoop alleen dat er nog andere opties zijn. Klinkt misschien stom maar man man is gelijk vitaminepillen gaan slikken toen hij de laatste uitslag hoorde. Ik hoop voor jullie dat het derde onderzoek een beter resultaat geeft!
Hey Maaik, Bij ons is het een beetje raar gegaan. Ik ben in oktober in mijn eentje naar de huisarts gegaan omdat ik wat twijfels had over mijn cyclus. Had een redelijk korte Luteale fase (tijd tussen eisprong en ongi, krijgt het vruchtje te weinig tijd om in te nestelen). De huisarts vond het geen reden tot paniek. Maar we mochten wel alvast een zaadtest doen. De huisarts deed heel vaag over de uitslag. De test zou mislukt zijn... met andere woorden we moesten maar een maand of twee wachten en dan nog een test doen. Dat hebben we dan ook maar gedaan. Begin dit jaar hadden we zoiets van dat we het toch eens nagekeken wouden hebben door een fertiliteitsarts. Toen zijn we eerst naar de huisarts gegaan en mochten we weer een zaadtest doen en krgen we een doorverwijzing. De fertiliteitsarts kreeg dus het resultaat van de zaad test en die was niet goed. Omdat ze hun manier van testen niet helemaal goed vond wil ze de test gaan herhalen. En een gesprek voor de nieuwe uitslag vond ze niet nuttig. dus vandaar. Maar toe we dus de huisarts spraken over die slechte uitslag kregen we ineens te horen dat dus die eerste test ook niet goed was. Dat hadden ze gewoon achtergehouden met het idee dat het gewoon pech was en waarschijnlijk niks aan de hand... ZO een heel verhaal dus. Maar volgende week eindelijk de nieuwe test en dus ook de echo enzo. Ik baal er ook ontzetten van dat we waarschijnlijk via deze weg een kindje gaan krijgen. Maar aan de andere kant denk ik ook wel weer dat als we niet naar het ziekenhuis gegaan waren dat we nog wel langer bezig zouden zijn. En de kans op een kindje wordt alleen maar groter!
Hoi meiden, Ik ben in maart 2008 gestopt met de pil,en dus bijna een jaar bezig met zwanger worden. Toen ik 2 1/2 week geleden weer ongesteld werd was mn mannetje het zat,hij liet zn sperma testen. Afgelopen vrijdag kregen we de uitslag,o wat viel die tegen. Hij had er maar 2 miljoen,en die waren abnormaal van vorm en ze zwemmen niet. Ik weet het,het zijn er toch nog 2 miljoen maar toch komt het hard aan. Morgen moeten we het ziekenhuis bellen voor een afspraak en dan horen we meer,hij zal wel opnieuw zn sperma moeten inleveren. Alleen heeft hij heel erge koorts gehad tussen kerst en oud&nieuw..dus wie weet heeft het daar aan gelegen. Ik lees met jullie mee,heel veel sterkte
nou tweede echo is weer gedaan. dit keer heben ze links en ook rechts een paar follikels gevonden. Echter hebben ze nu geen maat genoemd (en ik stommerik vergeet het te vragen door de stress aargghh) maar goed in tegenstelling tot vrijdag is er nu aan beide zijden wat te zien en meer dan 1 dus het komt goed hoop ik. Moet nu donderdag pas weer terug.
@All; gisteren te horen gekregen dat mannetje waarschijnlijk nog een keer 'kwakkie in het bakkie' mag doen. Ook moet ik donderdag recepten opvragen voor provera en clomid zodat ik daar mee kan gaan beginnen als men mijn dat bij de echo opdraagd. Vind ik behoorlijk spannend allemaal. Qua temperatuur zit ik precies gelijk aan mijn vorige rondes. Het zwabberd tussen 36.6 en 36.9 en ik heb momenteel weer waterige afscheiding dus dat er wat gaat komen is duidelijk. Brengt wel rust hoor die echo's erbij zodat je niet meer aan het twijfelen bent of het ei nu wel of niet geweest is. Op dit moment is gewoon duidelijk dat de follikels niet groot genoeg zijn om te springen.
Hallo allemaal, Diaan, het kan heel goed aan de koorts die je man heeft gehad liggen dat de uitslag zo slecht was. Mijn man heeft onlangs koorts gehad en nu mogen we pas over drie maanden weer testen omdat de koorts zolang een invloed kan hebben op de zaadkwaliteit. Wat hebben ze jullie hierover verteld in het ziekenhuis? Djaar, waarom krijg jij al medicijnen als ik vragen mag? Je staat toch nog maar aan het begin van de onderzoeken? En weet jij of het altijd zo is dat ze meerdere follikels zien? Bij mij gaven ze namelijk aan dat ze 1 eitje zegen en je zag op de echo ook duidelijk maar 1. Het gaat allemaal wel enorm snel bij jou zeg! Bij ons alles stil. Morgen moet ik bloedprikken en daarna maar weer door naar de volgende ronde ben ik bang.