HSG onderzoek

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door karin06, 22 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. karin06

karin06 Actief lid

5 dec 2005
    239
    0
    0
    Hallo dames,

Ik las ergens dat je na een HSG onderzoek meer vruchtbaar bent...klopt dat echt?
    Ik ben er best bang voor, mijn gyn heeft voorgesteld dit onderzoek te doen..we zijn nu een jaar bezig. Bloedtesten zijn allemaal goed en zaad van mijn man ook....
    Wat vinden jullie ??? Dat onderzoek doen of nog even een paar maanden proberen...

2. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ik weet niet wie je gek heeft zitten maken meid, maar dit onderzoek heeft enkel tot doel om te kijken of er toevallig afwijkingen bij je zijn in je baarmoederholte en of de eileiders goed (doorgankelijk) zijn...

de afspraak wordt gemaakt tussen je menstruatie en je eisprong in, en het onderzoek zelf is niet iets waar je bang voor moet zijn, of je het nu laat doen of dat je nog even wacht is natuurlijk aan jouzelf...

als ik mocht kiezen zou ik het toch direct willen weten, zoveel stelt het nou ook weer niet voor en dan heb je dat tenminste al gehad...

succes in ieder geval meid..

3. karin06

karin06 Actief lid

5 dec 2005
    239
    0
    0
    Ja je hebt gelijk, maak me ook gek denk ik ;)
    ik had dat ergens op het forum gelezen...dat je dan meer vruchtbaar wordt.

Heb jij al wel es zo'n HSG gehad dan...?

4. Niet meer actief

hoi
    ik heb dat ook weleens gelezen idd
    omdat dan alles doorgespoten is zeggen ze dat de kans groter is om zwanger te raken
    misschien eens aan de gyn vragen die zal het wel zeker weten
    veel succes!!!
    ps ik heb ook een hsg gehad ik heb er niks van gevoeld maar dat komt omdat het tijdens een operatie is gedaan
    maar iedereen ervaart het anders......

5. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ik zelf niet maar een moeder bij mijn zoontje op school wel, tis geen prettig onderzoek dat je lacht van oor tot oor, maar nou ook weer niet zo dat je je er bang voor hoeft te maken of dat het de vruchtbaarheid zou bevorderen, puur en alleen tot doel om te kijken of het daarbinnen goed zit..

ik zou zeggen maak die afspraak gewoon dan weet je in ieder geval al dat dat wel goed is..

succes

6. angel1

angel1 Actief lid

26 jul 2006
    158
    0
    0
    Hoi Karin06,

Ik heb wel een HSG gehad een paar jaar geleden. Het onderzoek is inderdaad niet fijn, maar goed, je mag pijnstillers nemen van tevoren. En gelukkig is het ook zo gebeurd. Ik heb destijds ook van mijn gyn gehoord dat je daarna erg vruchtbaar bent. Bij mij was dat overigens niet het geval, maar ja het zwanger worden hangt ook van zoveel dingen af...

Liefs,
    Angel

7. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    vermeerderd vruchtbaar na zo'n onderzoek is enkel wanneer er idd bepaalde afwijkingen zijn gevonden en of wanneer ze je door hebben moeten spuiten, maar dat is dan ook logisch omdat dat weer de reden is van verminderd vruchtbaar zijn...maar als er niets aan de hand is ben je dmv dat onderzoek niet vruchtbaarder jammer genoeg....

succes

8. karin06

karin06 Actief lid

5 dec 2005
    239
    0
    0
    dank je wel dames.
    Ik ga het maar doen, moet er iets voor over hebben!!! wacht eerst volgende cyclus af en dan bel ik meteen..

9. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
  10. peeetje

peeetje Fanatiek lid

3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    tijdens mijn hsg onderzoek was er niks gevonden,
    maar werd inderdaad ook verteld dat ik meer kans zou hebben.
    omdat je dan goed `schoon`ben.

voor iedereen is het verschillend... ik vond het geen fijn onderzoek.
    Maar vond het reuze meevallen.(geen pijnstiller genomen)
    Meer het gevoel dat je heeeel erg moet plassen dat kramp gevoel.
    Ik heb nu het onderzoek 3x gehad.

gr.

11. karin06

karin06 Actief lid

5 dec 2005
    239
    0
    0
    Ik heb nog even gekeken maar zo te lezen zijn de meeste van mening dat het pijn doet.pff mijn gyn heeft geen pijnstillers voorgeschreven. Hopelijk zeggen ze dat als ik bel voor een afspraak.

Ik heb een hele korte cyclus..moet meteen op de eerste menstruatie dag bellen en dan laten doen tussen de 4 en 8 dagen.

12. peeetje

peeetje Fanatiek lid

3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    hey karin..

Neem als je gaat zelf dan een asprine mee.
    Bij mij hebben ze ook niks gezegt of het gegeven.
    Bij de ene ligt de pijngrens hoger dan de andere.
    Dus niemand kan eigenlijk vertellen of het pijn doet.
    Mijn baarmoedertje is heel wat pijn gewent denk ik.
    Ik vond het echt meevallen tuurlijk.. ik kon het ook wel pijn noemen, maar dat was zo weer voorbij.
    Ff goed zuchten.
    Gaat je man mee? Mijn man moch mee..
    Dat is mischien ook wat prettiger.

gr.

13. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Hi Karin,
    ZIe ook HSG beschreven onder vruchtbaarheidsonderzoek forum.
    Heb hem zelf gehad en vond het meevallen, maar de meningen zijn inderdaad heel verschillend zo te lezen!

En het zou mooi zijn als je meer vruchtbaar bent na zo'n onderzoek. Zelf geloof ik daar niet zo in, maar hoop het wel natuurlijk.

Veel succes met je beslissing.

14. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Hoi Karin,

Het is e bedoeling dat ik ook binnenkort een HSG krijg.
    We hebben nu zaadjes ingeleverd en bloedonderzoek gehad en daar krijgen we a.s. vrijdag de uitslag van.
    Als dat ook oke is..(net als bij jou)..zal ik waarsch ook aan de HSG moeten.
    Persoonlijk zie ik er wel erg tegen op, maar dat heb je al in die andere topic kunnen lezen.
    Ik heb wel pijnstilling voorgeschreven gekregen alvast, maar dat komt waarsch omdat m'n vrouwelijke gyn al in het zh tegen me zei (toen wist ik nog niet eens wat een HSG was...) dat het pijnlijk zou kunnen zijn/geen plezierig onderzoek is.
    Het zal best te maken hebben met je pijngrens en of de eileiders goed toegankelijk zijn, maar ik vond het wel heel goed van haar dat ze gelijk eerlijk dit vertelde...
    Ik heb het er met m'n huisarts over gehad en deze zei gelijk: Doen! En toen idd vertelde hij dat het regelmatig voorkomt dat er vrij snel daarna zwangerschap plaatsvind.

Succes!! Hou me op de hoogte!?
    Ik denk dat ik er nog een cyclus mee wacht.

Liefs, Mirre

Deel Deze Pagina