Dat was Friso. Denk dat hij zijn broer( Constantijn) niet gekozen heeft omdat hij het reserve paar gaat spelen net zo als Margriet al die jaren gedaan heeft. Hij heeft geen afstand gedaan van de Kroon zijn kinderen hebben ook nog gewoon recht op de troon mochten de prinsesjes uit vallen! Ze zijn alleen geen prinses of prins geworden wel graaf en gravin maar dat kan zo veranderd worden mocht dat nodig zijn. Kijk maar op de site van de Rvd haha. Heb ik vandaag gedaan en na goed lezen zijn er nu tien leden van het koningshuis waaronder hun echtgenoten. De andere zijn lid van het koningshuis waar onder dus die kinderen van Constantijn en die kunnen dus in geval van nood wel de troon krijgen,. Denk eraan het vliegtuig met de prinsesjes gaat te onder.Dan komen deze kinderen als nog aan bot. De kinderen van Friso niet omdat hij geen toestemming heeft gekregen bij zijn huwelijk en daar mee zijn rechten van de toon op gaf zo werkt het. Er waren in het begin van de vorige eeuw nog meer mensen die recht konden hebben op de troon. Waren afstammelingen van een prinses die weer afstamde van willem van oranje deze hebben afstand gedaan ergens in de jaren 20. Er is een tijd geweest dat er geen opvolger was. Voor dat Juliana geboren was en voor dat Willemina geboren werd. Koning Willem drie had zijn kinderen verloren waarom weet ik niet meer maar Willemina is in zijn latere levensjaren geboren. Emma was wel Koningin(regentes) omdat Willemina op 10 jarig leeftijd te jong was om de kroon te bestijgen en dit deed op haar 18 jarige leeftijd. Oranje had in de begin van de jaren 1910/20. Nog in Duitse handen kunnen komen als Juliana niet geboren had geweest. Zo haha hoe ik dat weet ach ja wiki lezen is een hobby en zo haha Zo lang verhaal haha,
Hoe heet moet lingerie eigenlijk gewassen worden? Bacteriën gaan toch pas dood bij een extreem hoge temperatuur?
Wat ik me dan weer afvraag mbt koningshuis. De kinderen van Constantijn zijn nu dat Beatrix geen Koningin meer is geen lid meer van het koningshuis waarom hebben ze dan nog wel recht op de troon?
Dankje knap! Ik wist wel dat Constantijn en zijn gezin de koning bijstaat enzo, maar dacht dus dat C ook die titel van adjudant zou krijgen. Of kan dat niet omdat C niet in dienst is geweest? Ik zal eens lezen op de site van de RVD.
Mijn trivianthoofd weet deze ook nog: Tweeledig antwoord. De stank komt van zwavelverbindingen die het lichaam aanmaakt door een stofje in asperges (ik ben de naam vergeten) die jonge aspergescheuten beschermt tegen ongedierte. Het tweede gedeelte: slechts bij ongeveer de helft van de mensen stinkt de plas na het eten van asperges, en bij sommigen erger dan anderen. Men weet niet hoe dat komt. Misschien dat de helft van de bevolking dat stofje niet opneemt in de darmen of zo en dus geen zwavelverbinding aanmaakt? In ieder geval, bij mij stinkt het ook maar is het na 1x plassen al weer gedaan. Geen 12 uur, mijn darmen zullen het dus minder opnemen
Graag gedaan Oranje geschiedenis is een hobby van me haha. Mijn geschiedenis werkstuk ging over ja wel Willem van oranje haha kreeg net geen tien. Moesten 10 pagina.s maken. Maakte er 30, De docent heeft het toen gehouden. Ze vroeg mag ik het voor de andere leerlingen gebruiken als voorbeeld. En dat mijn iq van 83. Geschiedenis heb ik zelfs als 8 ste vak er bij gekozen had een andere richting gekozen en daar zat geen geschiedenis in toen. Je moest examen doen in 6 vakken en een extra voor de zekerheid en ik deed er nog een extra zelfs een speciaal certificaat bij mijn eind examen er voor gekregen. Leuk weet je haha. Dus 8 vakken examen. Dat Constantijn niet gekozen is kan idd er denk ik mee te maken hebben. Dat hij niet in dienst geweest is. En hij is het reserve paar. Maurits staat ook in de lijn van opvolging heeft ook toestemming gevraagd voor zijn huwelijk dus is ook troon.s gerechtig uit eindelijk als Constantijn en zijn kinderen wat overkomt. Geld ook voor Bernard. Zo. haha.' Heb ik eigenlijk een vraag ? Denk het niet. Zal er eens over na denken.
Dan moet je echt eens het boek 'Dageraad van Oranja Nassau' lezen van Thera Koppens. Is een biografie van Willem van Oranje, Maurits en Frederik Hendrik. Echt super interessant!
Maurits staat toch niet in de lijn van troonsopvolging meer? Wat is er trouwens met Annet? Ze zeiden dat het niet zo goed met haar ging en veel ziek was?
Volgens mij wel. Staat niet bij de RVD. Weet ook niet precies hoe het zit maar omdat ze toestemming hebben gevraagd voor hun huwelijk zijn ze wel lid en kunnen dus wel de troon bestijgen mocht het nodig zijn. ER zijn nu genoeg opvolgers. Mijn verhaal van gisterenavond. Voor dat eigenlijk Beatrix geboren werd waren op Juliana na geen opvolgers meer. We hadden dus toen al een republiek kunnen worden. De oranje geschiedenis is wel erg interessant! Willem van Oranje is door bepaalde keuze.s. ! De ketterij van toen voelde hij zich uit eindelijk gedwongen om te kiezen tussen het katholieke geloof en de Spaanse koning voor vrijheid van ja wel de godsdienst. Als je de serie gezien hebt van Willem van oranje zul je zien dat het door zijn opvoeding kwam dat hij daar aan begon te twijfelen. Van huis uit was hij geen katholiek. Dat werd hij na dat hij de erf prins werd en zijn opvoeding gedaan werd door de koning van Spanje. En moest hij katholiek worden. De Spaanse koning was meedogenloos wat betreft de ketterij. En daar kon hij uit eindelijk niet achter staan. ER is een keer punt geweest dat hij moest vluchten. Als je het volkslied goed beluisterd staat er het verhaal in. De koning van Spanje heb ik altijd geëerd! Tijdens zijn vlucht zijn zijn medestanders onthoofd hij is een tijd verbannen geweest en uit eindelijk kwam hij terug. Hij stond aan de wieg van de 80 jarige oorlog. Enzo enzo..