Vreemd advies Gyneacoloog.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Batchie, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Batchie

    Batchie Fanatiek lid

    6 apr 2006
    1.002
    0
    0
    Juridisch Adviseur
    Rotterdam
    Hoi Dames ik heb jullie hulp even nodig,

    Mijn nichtje is zwanger, op zich goed nieuws. (ze is net 18, ongeplanned zwanger en mi. totaal niet in staat om voor een kind te zorgen, haar vriend is pas een paar maanden vrij nadat hij 10 jaar heeft vastgezeten maar dat is mijn mening en ze denkt dat iedereen voor haar alle babyspullen gaat kopen omdat ze niet werkt en beide geen moeite doen om werk te vinden)


    Maar ik sprak haar dus gisteren
    en toen zei ze heel stoer dat ze dus nog rookte en dat dat gewoon mocht van de gyneacoloog anders zou ze stress hebben, en wat ik nog het ergste vond is dat volgens haar de gyn heeft gezegd dat ze elke dag 2 glazen wijn MOET drinken :rolleyes: . En dat ze dat lachend zei en dat ook gewoon doet.
    Ik ben toen heel boos op haar geworden en heb haar gezeg ddat als ze dus rookt en drinkt voor mn neus dat ze dan echt een tik van mij kan krijgen (ik zie haar als mijn jongere zusje)


    maar later zei mijn man dat dat advies misschien wel kan kloppen omdat ze last heeft van een langzaam werkende schildklier. Maar elk beetje alcohol is toch slecht voor een kind? En roken is toch ook niet goed?

    Ik heb er zelf niet van kunnen slapen, vooral omdat ik het gewoon raar vind.
    Maar klopt dit advies?
     
  2. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    Ja, ik vind het ook vreemd. Misschien nog dat roken, dat in haar geval stress erger is voor de baby dan roken. Volgens mij had hij haar beter kunnen adviseren hulp te zoeken om te stoppen met roken en dat onder begeleiding ofzo af te bouwen.
    Van die twee wijntjes snap ik helemaal niet.
    Nu hadden wij een hartchirurg in de straat woonde, die alcoholist was, 's avonds smeet hij alle lege flessen uit zijn slaapkamerraam naar buiten. Bovendien heb ik nog in een groot ziekenhuis gewerkt en ik moet zeggen dat sommige artsen ze zelf ook echt niet op een rijtje hebben, dus mijn vertrouwen in de medische zorg is ook niet top.
     
  3. zomaar

    zomaar Fanatiek lid

    29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Dat "verhaal" over roken heb ik eerder gehoord maar over 2 glazen wijn NOG NOOIT! Ik weet wel dat je best eens een klein glaasje mag drinken (1 in de week ofzo) maar 2 op een dag lijkt me echt schadelijk :(
     
  4. mj24

    mj24 Fanatiek lid

    7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    volgens mij kunnen 2 glazen wijn per dag nog net. ik zelf heb nog geen druppel aan geraakt hoor. maar als ik haar was zou ik 2e opinion aavragen
     
  5. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Tjah, deze discussie is al zo vaak gevoerd....
     
  6. Batchie

    Batchie Fanatiek lid

    6 apr 2006
    1.002
    0
    0
    Juridisch Adviseur
    Rotterdam
    @ Elmo, ik heb het niet over alcohol in het algemeen hoor, maar over het advies van de gyn. :)
     
  7. Marie26

    Marie26 Fanatiek lid

    13 nov 2006
    1.004
    0
    0
    He Batchie

    Kan me helemaal voorstellen dat je boos wordt nu je nichtje zich zo onvolwassen en onverantwoordelijk gedraagt door gewoon door te roken en te drinken.
    Dat roken en drinken tijdens de zwangerschap uit den boze zijn, weet iedereen, lijkt me, maar het zogenaamde advies dat 2 glazen alcohol goed zou zijn voor een te langzaam werkende schildklier, is volgens mij echt onzin.
    Ikzelf heb ook een te langzaamwerkende schildklier, maar nog nooit dit advies van een medisch iemand gehoord, laat staan tijdens mijn zwangerschap!

    Ik hoop voor het aankomend kindje van je nichtje dat ze dan ook zo snel mogelijk stopt met drinken en roken. Maar ja, soms zegt leeftijd in die zin ook wel wat natuurlijk.


    Groetjes Marie
     
  8. Batchie

    Batchie Fanatiek lid

    6 apr 2006
    1.002
    0
    0
    Juridisch Adviseur
    Rotterdam
    Zie je nou marie,
    dat dacht ik dus ook. Ik zal het haar gauw doorgeven dat het dus echt niet klopt. Gisteren wilde ze al niet naar me luisteren. Ze keek me aan alsof ik gek was. Ik hoop dat ze dat wel gaat doen
     
  9. Marie26

    Marie26 Fanatiek lid

    13 nov 2006
    1.004
    0
    0
    bartchie: ik hoop dat het je lukt haar te overtuigen, in het belang van het kindje.
    Succes ermee!
     
  10. nicol

    nicol Actief lid

    8 nov 2005
    142
    0
    0
    na aanleiding van je verhaal lijkt ze me nogal onverantwoordelijk, en zou ze dit gezegd kunnen hebben om niet op haar donder te krijgen van haar omgeving, en de dingen die ze dus doet terwijl ze zwanger is goed te kunnen praten?

    Ik weet het niet hoor maar daar lijkt het een beetje op.

    Ik zou het haar afraden als ik jou was, want volgens mij weet iedereen dat roken en alcohol drinken tijdens een zwangerschap niet goed is voor de baby.

    Groetjes Nicol
     
  11. PrisEnKids

    PrisEnKids Actief lid

    11 jul 2007
    393
    0
    0
    Thuismama
    Roosendaal
    In dat roken moet ik haar gelijk geven, mij werdt ook afgeraden om te stoppen, want dit veroorzaakt heel erg veel stress.
    (heb er nog eens hyperventilatie bij waardoor dat ook erger werdt!
    En zou dan dus wee medicijnen moeten slikken die nog slechter zijn)

    Ik heb zelf de wilskracht gevonden om in zovere te stoppen dat ik nu nog 1 a 2 sigaretten rook per dag, en dat kan volgens de gyn asbsoluut geen kwaad!
     
  12. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.806
    32.714
    113
    kan me eerlijk gezegd bijna niet voorstellen dat de gynaecoloog dat heeft gezegd. Van het roken en stress, nou ja, misschien kan dat wel? Maar 2 wijntjes per dag is echt teveel!
     
  13. PrisEnKids

    PrisEnKids Actief lid

    11 jul 2007
    393
    0
    0
    Thuismama
    Roosendaal
    Dat van dat wijn is idd belachelijk volgens mij :oops:

    Ik weet dat je af en toe een glaasje zou mogen...ik drink dus absoluut niet...maar mischien heeft zij met af en toe 2 per dag begrepen :(
     
  14. tweeling

    tweeling Fanatiek lid

    9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    nou ik heb hier dus ook helemaal nog niet van gehoord...
    ik hoop dat ze zicht beter gaat voorbereiden dan ik nu uit je verhaal opmaak!

    sterkte ermee
     
  15. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    dat van dat roken zegt de gynaecoloog ook tegen mij.
    maar dat je MOET drinken elke dag lijkt me niet echt een advies van de gynaecoloog.

    ik heb tijdens mijn zwangerschap van de eerste ook 2 keer een glaasje witte wijn gedronken.maar iedere dag lijkt me toch echt te veel.
     
  16. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Vroeger werd dit wel gezegt, 5 sigaretten op een dag en 2 wijntjes.
    Dat advies heeft mijn moeder elke keer gehad tijdens de zwangerschappen, maar lijkt me nu toch wel erg achterhaald.
     
  17. Ranjeewha18

    Ranjeewha18 Niet meer actief

    heeft die gynaecoloog niet gezegd dat het MAG
    en dat zij dat interpreteerde als MOETEN? (omdat ze het misschien graag wil?) Ik vind het namelijk erg vreemd advies...
     
  18. Kimmies

    Kimmies Actief lid

    9 mrt 2007
    205
    0
    0
    Dat van dat roken, komt mij ook enigszins bekend voor, maar ze moet eens naar de docu van teleac: leven voor de geboorte kijken.
    Daar zeggen ze heel duidelijk dat roken en alcohol niet door de placenta tegengehouden worden..... dus dat dat een op een door gaat naar de baby. Zelfde dus als je baby in een rokerig cafe zetten wanneer je een sigaret rookt.........

    Om mij bij de rest aan te sluiten: Ik kan me niet voorstellen dat de gyn over die alcohol gezegd heeft; onlangs is in onderzoek nog aangetoond dat alcohol, al is het maar heel incidenteel, al schadelijk (op lange termijn) kan zijn voor je kindje.
    Als je nichtje dat niet op zich kan nemen, moet ze eens een kijkje nemen op deze site: zoveel vrouwen die alles over hebben en zouden laten om zwanger te raken, terwijl zij het kindje waarschijnlijk niet eens een goede toekomst kan geven!

    Sorry hoor, ik ken haar natuurlijk niet persoonlijk, maar (jonge) mensen die zo licht over zwangerschap en kinderen krijgen denken, daar kan ik toch echt niet over uit en al helemaal niet meer normaal tegen doen!

    Succes met alles,
     
  19. Marie26

    Marie26 Fanatiek lid

    13 nov 2006
    1.004
    0
    0
    he Kimmies

    Dat wat je schrijft over de docu van teleac heb ik ook gezien. Daar zeggen ze ook dat alcohol en tabac als gif zijn voor je ongeboren kindje.

    Ook ik kan er eerlijk gezegd niet goed tegen als (jonge)mensen zich zo onvolwassen en onverantwoordelijk opstellen in dit geval.
     
  20. yake

    yake Fanatiek lid

    25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Klinkt misschien heel raar, maar mijn tante kreeg een jaar of 8 ook het advies één glaasje wijn per dag te drinken zodat het bloed dunner zou worden. En nee, ze is geen ontaarde moeder, ze is een vreselijk verantwoorde moeder.
     

Deel Deze Pagina