Vreemd advies Gyneacoloog.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Batchie, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marie26

    Marie26 Fanatiek lid

    13 nov 2006
    1.004
    0
    0
    maar dat is iets anders dan twee glazen omdat je een te traag werkende schildklier hebt.
     
  2. Diaantje78

    Diaantje78 Niet meer actief

    Over dat roken kan ik me nog enigzins bij voorstellen maar alcohol? Mijn vk vertelde aan mij dat je het beste helemaal geen alcohol moet gaan drinken, ook geen één glas...
     
  3. peetje24

    peetje24 Fanatiek lid

    3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    mijn vader heeft ook een erg trag werkende schildklier en niemand heft hem ooit maar aangeraden om 2 glazen wijn te gan drinken. juist niet!

    Ik zou haar zeggen dat als ze haar best niet wil doen voor dit kind, ze het net zo goed kan laten weghalen. Klinkt cru weet ik, maar als je zo weinig om de baby geeft dan ga niet heel z'n leven verpesten.
     
  4. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    wbt roken de 1 zegt dat je beter een paar sigaretjes kunt roken dan veel stress te hebben van het niet roken (wat ook zeer zeker niet goed is)

    en wbt die wijn vroeger dronk (en was dat schijnbaar ook heel goed) om bloedwijn te drinken vanwege het hoge ijzergehalte wat daar in zat werd dat veel aangeraden aan vrouwen die een tekort aan zink hadden...

    of de gyn het idd tegen haar heeft gezegd? wie zal het zeggen, maar tis wel bekend dat vrouwen dat vroeger dronken als ze ijzer tekort hadden, maar tegenwoordig heb je daar dus verschillende tabletjes - drankjes voor....
     
  5. Natas1

    Natas1 VIP lid

    4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Klinkklare onzin van die 2 wijntjes per dag.
    Dan komt hetzelfde alcoholpercentage in het bloed van het kindje! En nog hoger want de lever van de baby kan het niet afbreken en hij drinkt het nog een paar keer door het drinken van het vruchtwater.

    Toen ik bij de gyn kwam op 14 augustus voor mijn 'geruststellingsecho' (nee dus) met 8 weken verbaasde deze goede man mij ook ten zeerste.
    Eerst werden wat vragen gesteld, waaronder "drinkt u alcholol?". Niet meer, heb ik geantwoord. Waarop de man mij, ongevraagd, de informatie gaf "mag best wel hoor, een wijntje af en toe".
    Ongeloveloos.

    Maar ook over dat roken is onzin.
    Er moet wel errug veel stress tegenover staan wil je kunnen zeggen dat dat erger is dan de gevolgen van de 4.000 (!) schadelijke stoffen in een sigaret. Na het roken van een sigaret houdt de baby 2 uur op met het maken van slik en 'adem' bewegingen...... om maar iets te noemen.
    (overigens, hier spreekt een ex-roker die in april is gestopt dus ik weet waar ik het over heb als het over stoppen met roken gaat)
     
  6. streepjes

    streepjes Fanatiek lid

    2 apr 2007
    1.155
    0
    0
    Ja ja ... sorry dat ik het zeg maar IK vind dat je gewoon egoistisch bent als je rookt en drinkt met een dikke buik...
    En in die situatie die ze nu zit zou ik nog niet gelijk een kind hebben genomen, al helemaal niet met een ex gevangene..
     
  7. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    hallo streepjes hij is een exgevangene.

    en over dat roken,een kind stopt helemaal niet met slikken enz.

    ik la laatst dat iemand schreef dat een kind het benauwd kreeg van elke sigaret die je rookt.dat is dus ook klinkklare onzin.
    er komen idd bepaalde stoffen bij je kind,maar het meeste komt in je placenta.vandaar dat ze het aan je placenta kunnen zien als je bevallen bent.

    en de stress is bij sommige mensen idd erger dan het roken.

    ik ben in het begin van mijn zangerschap gestopt met roken,cola en koffie.toen ik helemaal duizelig en bevend bij de gynaecoloog kwam heeft hij me zelf naar beneden gestuurd om een sigaret en een kop koffie te gaan pakken omdat het helemaal fout ging met mij.
    hij zei dat je alleen kans hebt op een kleiner kind en misschien een vroeggeboorte.

    dit is mijn 3e zwangerschap en alledrie gerookt,heb de andere 2 keren 40weken 5 dagen gelopen en alletwee waren ze 7 pond en gezond.
    en deze beeb ligt ruim voor op de groei.
     
  8. conny75

    conny75 Fanatiek lid

    18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Mijn gyneacoloog heeft ook tegen mij gezegd dat de stress heel hoog is voor de baby als ik zou stoppen met roken, maar ik mocht echt niet meer roken dan 2 a 3 sigaretjes per dag.
    Drinken lijkt mij heel erg vreemd, kan me niet voorstellen dat een gyn dat zegt.
    Maar volgens mij zijn er meer problemen met haar aan de hand, als zij er van uit gaat dat andere alle spullen kopen voor hun omdat hun niet werken dan neem je je zwangerschap ook niet serieus denk ik.
    Misschien een idee om haar eens met de neus op de feiten te duwen, dat als zij niet goed voor het kindje kan of wil zorgen dat dan de kinderbescherming van zelf aan de deur komt en dat ze dan het kindje kan kwijt raken. Het is misschien heel hard om het zo te zeggen en misschien wel veel te voorbaarig maar misschien trekt zij zich dan het lot aan van haar baby.

    groetjes
    conny
     
  9. leylaNB

    leylaNB Actief lid

    18 jan 2007
    134
    0
    0
    Noord-Brabant
    nou het spijt me vreselijk, maar hier kan ik me dus erg druk om maken.
    Het veroordelen en beoordelen van aankomende moeders!
    Ik vind dat iedereen ZELF moet weten wat zij doet tijdens een zwangerschap. Iedereen weet wat niet goed is en wat wel..
    Maar kom toch op joh, iemand een slechte onverantwoordelijke moeder noemen vanwege of ze wel of niet roken in de zwangerschap? En een glaasje alcohol? Dat je dat zelf niet wil tijdens JOUW zwangerschap is jouw ding maar laat ieder in zijn waarde....
     
  10. peetje24

    peetje24 Fanatiek lid

    3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    Sorry mar als je hier iets post dan vraag je om de mening van anderen, anders zet je het niet op een forum. Mensen mogen hier hun mening geven. Tuurlijk moet iedereen doen wat hij/ zij zelf wil, maar als je mijn mening vraagt dan vind ik dat ik hem ook mag geven.

    iedereen weet dat alcohol en roken niet goed zijn voor je baby, dat niet iedereen zo makkelijk kan stoppen met roken daar kan ik helemaal in komen, maar als je niet eens 9 maanden je wijntjes aan de kant kunt zetten voor de toekomst van je kind dan vind ik dat een beetje egoïstisch. En als je dat niet wilt horen dan moet je zoiets hier niet posten.
     
  11. Mist

    Mist Fanatiek lid

    18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Ik weet dat mijn schoonzusje zo'n 3 jaar geleden toch ook nog het advies kreeg om elke avond 1 glas rode wijn te drinken voor haar bloeddruk of zo, vond ik toen toch ook heel vreemd, maar het lijkt erop dat sommige oudere verloskundige/gynes dat dus toch advizeren inderdaad :(
     
  12. Cars

    Cars Fanatiek lid

    1 dec 2006
    3.207
    0
    0
    Juffie
    Friesland
    Ik heb wel eens gehoord dat wanneer je een glaasje wijn drinkt, je lichaam daardoor rustiger wordt. Nou, ik doe het niet. En roken ook niet. (deed ik ook al niet)
     
  13. Kimmies

    Kimmies Actief lid

    9 mrt 2007
    205
    0
    0
    Ik vraag me echt af of je nu aan t goed praten bent dat je gerookt hebt gedurende de zwangerschap?!
    Overal kan je lezen dat, ook al zie je dat niet direct na de bevalling, ook de gevolgen voor de lange termijn zijn zeer aanwezig......
     
  14. Gina82

    Gina82 Fanatiek lid

    3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Administratief medewerker
    Nederland
    Ik heb wel gehoord dat het beter is een of twee sigaretjes per dag te roken als je er heeel erg veel last van hebt omdat stress van het stoppen soms heel erg voor je lichaam is, en pleegzuster bloedwijn wordt soms aangeraden als je ijzergehalte heel erg laag is, daar zit weinig alcohol in en veel ijzer... maar echt twee glazen gewone wijn heb ik nog nooit van gehoord, heeft ook geen toegevoegde waarde want er zit niks in....

    Liefs
     
  15. Batchie

    Batchie Fanatiek lid

    6 apr 2006
    1.002
    0
    0
    Juridisch Adviseur
    Rotterdam
    Sluit deze topic maar..

    Baby Ishaan is vandaag overleden in zijn moeders buik..
     
  16. conny75

    conny75 Fanatiek lid

    18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    O wat erg om te horen, heel veel sterkte met dit verlies.
     
  17. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    op verzoek gesloten.
     

Deel Deze Pagina