Mijn dochter kruipt in de weekenden bij ons (mijn huidige man en ik) in bed in de ochtend en liggen we nog even gezellig voordat we opstaan. Ik weet dat haar vader hetzelfde doet met zijn vriendin. Dochter heeft met beide een goede band opgebouwd.
Hier het zelfde . Toen ik net een relatie had met mijn vriend , bleef ik nog niet slapen. Ik was er wel elke dag bij maar ging gewoon naar huis om te slapen. Soms wel moeilijk maar ik wilden dit perse zo. Uiteindelijk kwam het punt dat ik dus bleef slapen als zij er ook was. Ze komt in de ochtend altijd even bij ons liggen ( is nu nog zo) en de eerste paar keer lag ze aan de zijkant en vriend in midden. Nu schopt ze haar vader het bed uit en wilt ze bij mij kroelen maar wij zijn nu 6 jaar veder en ze heeft ook een periode echt hier gewoond. Is zo gegroeid gewoon. Ik vind het dus niet gek , maar het ligt er inderdaad een beetje aan hoe lang jullie samen zijn etc.
Als het een vertrouwd persoon is voor je kind (dus niet zomaar een scharrel) dan zou ik het wel doen. Het lijkt me een hele mooie manier ook om een diepere band op te bouwen. Als het een standaard slaapmethode is, zou ik er wel voor kiezen om een zogenaamde co-sleeper te gebruiken.
maar hoe zie je zoiets voor je dan...? dan schop je je partner het bed uit, en mag hij op de bank slapen...? Of zeg je dan tegen je kind nee jij mag niet hier, want hij ligt hier... In de praktijk werkt dat niet altijd zoals jij nu denkt...