Goedemorgen dames, Ik ben 5 weken terug bevallen van mijn zoon. Deze bevalling is via een keizersnede gegaan. Na de bevalling heb ik veel gevloeid, dat was na een paar dagen al een stuk minder geworden. Maar nu vloei ik nog steeds en het wordt eigenlijk alleen maar erger. Zo vond ik gister al, dat ik vaak mijn maandverband moest verwisselen (minimaal elk uur) omdat hij echt zo vol was, dat ik bijna door ging lekken. Ik heb maandverband van always met de meeste druppels, dus daar kan het niet aan liggen denk ik. Ik voel het ook geregeld er echt uitstromen, ga dan met mijn benen gekruisd staan.. Nu is het vannacht ook al zo erg geweest, heb amper geslapen, want moest ieder uur weer naar de wc. Maar nu wordt het echt te erg, ik heb nu in 2 uur tijd al 8x van verbandje moeten wisselen. Is dit echt normaal, nu 5 weken na de bevalling? Paar dagen geleden wel aan de huisarts gevraagd, maar toen was het nog niet zo erg als nu, zij zei mij toen het nog even tot 6 weken na de bevalling af te wachten. Wie weet of dit echt normaal is? Groetjes Missy.
Ben geen arts en kan alleen maar uit ervaring spreken maar het lijkt mij niet normaal dat je zoveel vloeit en ook niet dat het toeneemt ipv afneemt. Dat je nog vloeit is op zich niet abnormaal maar zoveel hoort het niet te zijn, zou toch even kontakt op nemen met je verloskundige of huisarts.
Nee dat is niet normaal. Bij een keizersnede maken ze de bm al schoon tijdens de operatie, dus over het algemeen vloei je dan juist minder dan na een natuurlijke bevalling. Ik heb na mijn eerste 11 weken gevloeid (natuurlijke bevalling) en na de jongste 5 dagen, dit was een keizersnede. Ik zou echt de huisarts even overslaan en de gyn bellen voor een afspraak. Sterkte!
ik bloedde na 5 weken ook nog ( na de ks) maar wel duideljik afnement.. het lijkt me niet goed als het erger wordt, dus zou echt even contact zoeken met een arts! en idd zo dan voor de gyn kiezen
@Umm: Geen idee.. Heb na de ks eigenlijk continue bloed verloren, nog geen dag ben ik "schoon" geweest. Alleen nu wordt het dus erger. Heb de huisarts gebeld, die wil dat ik naar de gyn ga. De gyn had alleen vandaag tijd, maar dan moest ik binnen een uur aanwezig zijn. Dit ging ik niet redden, niemand thuis met auto en manlief had de auto naar zijn werk en zit ook op langere afstand van huis. Met het OV kan het ook niet, aangezien het ruim een uur reistijd is (als de bus al gelijk zou komen, want die komt hier ieder uur 1x). Nu staat er een afspraak voor donderdag, morgen konden ze echt niet zeiden ze.. Ik kijk het nog even aan en mocht ik duizelig worden oid, dan bel ik de huisartspost wel ofzo..
Dit is niet per definitie zo...ik heb 8 weken gevloeid na mijn keizersnede en tot een week of 5 a 6 nog geregeld kraamverband gebruikt ivm de grote hoeveelheden, de ene dag meer en heftiger dan de andere dag, volgens de gyn heel normaal. Er werd mij wel aangegeven dat doordat het een "onnatuurlijk" bevalling is dat het waarschijnlijk wel langer duurt eer je eerste menstruatie komt. Maar als je gevoel zegt dat er iets niet goed zit, dan inderdaad altijd terug naar de gyn, goed dat je voor morgen een afspraak hebt, laat je nog even weten wat die zei? Succes!!!
Nou de gyn vond het ook erg veel bloed, wat ik verloor. Ook toen ze onderzoek deed, liep het er heel erg uit. Mijn baarmoeder was schoon en ik had ook geen verzakking, gelukkig maar. Ze heeft me medicijnen gegeven, die het bloeden even helemaal tegen houden, zodat ik niet nog meer bloed verlies en mijn lichaam even "bij kan komen". Die moet ik nu 10 dagen slikken en daarna nog 3 maanden aan de pil om mijn cyclus weer op orde te krijgen (ik ben gesterreliseerd, dus het is niet voor anticonceptie). Heb de pillen gister middag voor het eerst ingenomen en begin van de avond is het bloeden gestopt! Heerlijk, even niet steeds met gekruiste benen staan en ook heerlijk om nu weer een keer een nacht door te kunnen slapen!