Hallo Dames, Mijn verhaal kan je lezen in mijn handtekening. Ik ben nu weer een tijdje verder en ik wil weer met Clomid beginnen. Ik ben echter als de dood voor een 2e miskraam. Vooral omdat ik lees dat PCOS'ers tot wel 50% meer kans hebt op een miskraam. Ik ben ook de afgelopen tijd niet meer mijzelf. In een depressie gevallen omdat alles te veel werd. Moeilijk zwanger worden, miskraam etc. Pfffff Zjin er hier dames met PCOS die ook een miskraam hebben gehad met gebruik van Clomid en dat het daarna weer goed is gekomen? Ik ben echt toe aan mooie positieve verhalen.
Nou lieverd, kop op! Hier een positief verhaal, ik heb PCOS en met Clomid was ik al snel zwanger van de eerste. Dat verliep allemaal super en we wilden graag een tweede. Dus weer met Clomid en Pregnyl aan de gang. Al heel snel was ik weer zwanger, een goede eerste echo, kindje was wat klein maar hartje klopte. De echo erna, kindje was nauwelijks gegroeid. Niet goed dus, uiteindelijk een miskraam. Ik was er echt kapot van, hart gebroken. Maar ik wilde meteen door en ben weer begonnen met clomid en pregnyl. Een paar rondes later was het raak, ik was weer zwanger. Meid, ik heb doodsangsten uitgestaan, kon ook niet echt blij zijn. Tijdens die zwangerschap begon op dezelfde termijn als bij de miskraam ook weer het bloedverlies. Ik was er van overtuigd dat ik het weer kwijt was. Maar het is allemaal goed gegaan! Ik heb een zware zwangerschap en bevalling gehad (t/m 20 weken bloedverlies, daarna vele harde buiken, opname,flauwvallen, rugontstelking, bijna 40 echo's etc etc etc.) maar ik heb hier nu een prachtig mannetje rondlopen van bijna een jaar. Het is heel zwaar en moeilijk en je bent gewoon bang, niemand kan je garanderen dat het goed zal gaan, maar heel veel vrouwen maken gemerkt of ongemerkt een miskraam mee. Stel je voor dat we hat dan op zouden geven.... Je hebt een wens, die zit zo diep, daar vecht je voor en blijft proberen want je wilt het zo graag. Er zijn vrouwen met 5/6/7 of nog meer miskramen en om dan te horen dat ze er weer voor gaan en met elke miskraam in principe dichter bij hun kindje komen, diep respect, want wat zal het zwaar zijn. Sterkte, maar het komt vast goed. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Wauw Meintje, Dank je wel voor je lieve bericht!! Ik heb er zeker wat aan! Ik ga er gewoon voor en ik blijf hopen dat ik gauw mijn mooie kind kan vast houden! Ook al heb ik soms dagen dat angst mijn enige vasthou is.