Een vriendin van mij vroeg om advies, ik ben bang om die te geven en heb gezegd dat ik het echt niet weet wat ze moet doen. Maar wat zouden jullie in die situatie doen??? Situatie: jou man/vriend heeft een hyves pagina. Jij weet zijn wachtwoord maar hij weet niet dat jij zijn wachtwoord weet. Afentoe log je in... want je bent stiekem toch nieuwsgierig. Je ziet dat een andere vrouw hem een berichtje stuurt die niet kan [-X Hij heeft het nog niet gelezen en dus nog niets terug gestuurd. Nu jij het gelezen heb, heb je het bericht gewist want anders weet hij dat iemand het bericht gelezen heeft. Jij wacht af en kijkt of er weer een berichtje komt... en ja hoor die komt er.... Je wacht tot je man/vriend antwoord om te kijken hoe hij er op reageert...... Nou niet zoals jij had gehoopt dus........ (je bent trouwens zwanger van hem) Wat doe je?
In dit geval zou ik dus echt gewoon tegen mijn man zeggen dat ik zijn hyves heb gelezen en die berichtjes hebt gezien. Ik ga echt niet liegen omdat hij dat doet. Bha ik heb echt een hekel aan dat soort mensen en dan nog wel terwijl zijn vriendin zwanger is Bha. Echt zo een vent verdient het niet om een (zwangere) vriendin te hebben. ja misschien ben ik heel strikt daar in maar ik vind het echt niet kunnen in een relatie ookal blijft het bij typen het feit dat hij uberhaut een bericht terug stuurt en dan ook nog zo een nee hoor voor mij was het einde oefening geweest. Ik denk niet dat ik hem anders nog zou kunnen vertrouwen. Maar goed als eerste dus tegen hem zeggen wat ik gelezen heb en dan moet ie wel met een verdomd goed verhaal komen wil ik hem vergeven.
Ummm.... denk dat er zowiezo al een vertrouwensprobleem in hun relatie zit, want anders ga je je vriend zijn hyves toch niet achter zijn rug om checken? Lijkt me dat ze veel meer te bespreken hebben dan alleen dat mailtje van deze dame... En tja.. als ze hem er op aan wil spreken dan zal ze toch met de billen bloot moeten en zeggen dat ze in zijn hyves is geweest via zijn password. Ze kan er ook voor kiezen om het vertrouwen in hun relatie in het algemeen ter sprake te brengen maar dan wordt het wel heel vaag.
Ik zou alleen mijn man ermee confronteren. Wat heb ik nu met dat andere meisje te maken? Het is toch zeker mijn man die dan de fout ingaat..
Ik zou hem eerst de kans geven om op te biechten. Door dus te zeggen dat je iets aanvoelt. Als hij hier niet op reageert dan kan hij de wind van voren verwachten. Aan de andere kant zou ik nooit stiekem in mijn man zijn Hyves of mail e.d. komen. Dit is privé. Ik heb wel zijn wachtwoorden omdat hij weleens vraagt om zijn mail te checken. Maar dit doe ik dan en dan log ik weer netjes uit. Ik vertrouw mijn man.
Wat ik zou doen, even wachten om te kijken of die man het opbiecht. En anders zou ik gewoon een keer inloggen, dat bericht openen en de computer zo laten staan, net zo lang tot dat hij thuis is en zelf achter de computer gaat. Kijken wat hij doet.
Tjah, ik weet niet wat er in dat bericht stond Er staat iets in waar ze niet blij van wordt. Dat kan van alles zijn zoals: Het was gezellig vanacht, wanneer zie ik je weer, tot: dat korte haar staat je echt leuk.
Als dat eerste er zou staan; "Het was gezellig vanacht". Dan zou ik alvast zijn koffer ingepakt hebben en deze bij de voordeur neer zetten dan hoeft ie dus echt het huis niet meer in te komen.
oei.. moeilijk, ben het wel eens met het antwoord van MariekeV... In die relatie is duidelijk wat mis met het vertrouwen (ongeacht of het wantrouwen terecht is) Ik heb met mijn ex in zo een situatie gezeten, alleen ging het toen om zijn hotmail dus die berichten kon je als ongelezen markeren. Ik heb toen ik ondekte dat zijn "scharreltje" getrouwd met kids was en ik ondekte dat hun eerste afspraakje aan het ziekebed van haar zoontje was toen hij in het ziekenhuis lag haar een mail gestuurd. Heb mezelf netjes voorgesteld en haar voor de keuze gezet... Of zij vertelde haar man van de affaire of ik zou het doen! Kreeg nog geen half uur later mijn ex aan de foon, laaiend hoe durfde ik in zijn inbox te kijken!! Dat ik mijn zin had, haar man had het geopend en wist dus gelijk wat er gaande was en zij moest hemel en aarde bewegen om haar huwelijk te redden en had mijn ex dus gedumpt. Toen mijn ex weer wat kalmeerde heb ik hem gevraagd of hij klaar was en of ik wat mocht zeggen.... Heb toen gezegd dat niet alleen zijn "scharreltje" hem dumpte maar ik ook!!! (was hij niet zo blij mee) Achteraf denk ik, het was niet zo netjes van me om het op deze wijze te doen. Maar op dat ogenblik vondt ik het een poepstrakke actie van mezelf!!!
@kvptje; ik vind dat anders ook een poepstrakke actie! Ik zou optie 3 nemen, hem de kans geven om het op te biechten. (doet ie dan net of z'n neus bloedt gaan we over naar optie 2 )
had je een rede om zn hyves te checken dan? want als je "zomaar" zn hyves checkt lijkt me dat zowiezo geen goede start van een relatie + kind! Vertrouwen moet er toch wel zijn vind ik. Ik heb hetzelfde gehad (ongeveer dan) Ik lag in het ziekenhuis want had net een operatie gehad aan mn kaak (alle 4 mn verstandskiezen eruit AUUU) en toen ik op de uitslaap kamer lag bij te komen kreeg hij een sms. ik vroeg wie dat was (gewoon nieuwsgierigheid meer niet) dus hij zei dat het een vriend van hem was die mij een kusje gaf. dat was wel het VREEMDSTE wat ik ooit gehoord had! dus ik doorgevraagt en hij wilde het maar niet zeggen, ik nog half in de uitslaaproes vet boos worden en wilde perse zn telefoon zien. bleek het dus een meisje te zijn die smste: "kusje voor jou! hihi! xxx" dus ik eiste dat als hij hier niets mee te maken had hij terug smste waarom ze dat zomaar smsst. toen stuurde hij ook nog poeslief: waar heb ik dat aan verdient? nou ik nog pissiger natuurlijk, maar wachte toch even af op het antwoord. krijg hij terug: "gewoon omdat je lief bent, hihi xxx!) nouu ik had het niet meer, ik dat mokkel opgebeld helemaal lam gescholden en gezegt dat als ik haar ooit tegen zou komen ze voor de rest van haar leven door een rietje kon eten en niet meer KON smsen. (was echt heel pissig ) en mijn vriend zei doodleuk: ja sorry van mn vriendin hoor weet ook niet wat haar ineens bezielt. naja toen dikke ruzie. ben opgestaan, zonder pijnstilling weggelopen uit het ziekenhuis en heb de bus genomen! NO WAY dat ik nog met hem in de auto zou zitten! (later toch wel pijnstilling gehaald hoor haha) later is hij me achterna gereden en heeft zn excuus aangeboden, hij heeft haar opgebelt waar ik bij was en gezegt dat hij geen contact meer met haar wil. nu smsst ze soms nog wel eens maar hij reageert niet (zegt hij) en ik geloof hem wel. toch check ik stiekem z'n telefoon soms en die is plots ineens leeg haha! dus daar vraag ik vaak naar, dat ik in z'n telefoon heb gekeken en hoe het komt dat hij leeg is. hij zegt dat hij hem regelmatig opschoont. en tot het tegendeel bewezen is geloof ik hem op z'n woord. heb geen rede om hem niet te geloven. dus ik heb gewoon eerlijk opgebiecht dat ik zn telefoon regelmatig doorzocht. gewoon om mezelf een fijn gevoel te geven. vond het zo'n nare situatie! misschien moet je dat maar gewoon zeggen tegen hem, dat je zo'n klote gevoel had dat je even moest kijken om je gevoel ten goede te doen, en dat je toen dat tegenkwam. laat maar even weten hoe het was!
@ kvptje, echt een strakke actie! Ik zou hem ermee confronteren en vervolgens dumpen, als er al 'actie' heeft plaatsgevonden. Als het alleen woorden zijn dan valt er nog wel over te praten.
haha als ik in deze situatie zou zitten zou ik er persoonlijk wel voor zorgen dat ze neus nog echt gaat bloeden ook! ik zou hem zelf niet de kans geven om het op te biechten.. [-X hadtie maar moeten doen toen hij het 1e mailtje via hyves kreeg toch? En ik zou hem er meteen mee confronteren! Alstie dan vraagt: waarom kijk je op mijn hyves? Antwoord: omdat je blijkbaar toch niet te vertrouwen bent! :^o En ja.. dat wijf uitschelden zou ik alleen doen als zij weet dat hij een relatie heeft met een zwangere vrouw.. als ze dat niet weet kan zij er ook weinig aan doen.. en alstie nuchter erover blijft.. spullen pakken en weggaan! zwanger of niet zwanger.. zo behandel je geen enkele vrouw.. LAAT STAAN een zwangere..!!
Ik zou het tegen mijn man zeggen,dat ik in zijn hyves mail heb gelezen en zijn wachtwoord ook weet. Hier weten wij van elkaar elkaars wachtwoord en het vertrouwen naar elkaar is gewoon goed. Zou hem er direct mee confronteren
hij had het bij het eerste berichtje al moeten vertellen. En ik kan haar best begrijpen dat ze door zn hyves heen kijkt want wat je tegenwoordig al niet hoord hoeveel relaties er stuk gaan aan het internet.
Dus jij vind het de normaalste zaak om in te loggen op je vriends/mans profiel, email of whatever? Dan ontbreekt het er toch wel een heel stuk aan vertrouwen Voor de rest vind ik de (re)actie van wendyp wel rete-strak! Ik denk dat ik het zo ook zou doen
zal het gewoon zeggen. Ik weet ook de wachtwoorden van me vriend maar zijn mail checken voor zulkde dingen doe ik niet. Kijk er wel eens op MAAR dan heeft hij het gevraagd van wil je kijken of ik daar of daar mail van heb kijk ik daarna sluit ik het af, de rest van de mailtjes boeit me niet zo. Vertrouw hem volledig, en ik zeg dan altijd als je beter kan moet je maar beter gaan..