Misschien is dit weer over een hele andere boeg maarre waarom is hyves prive? Of andere dingen op het internet? Als je een relatie hebt met iemand dan heb je toch geen geheimen en zeker niet op zoiets doms als hyves? Mijn vent kent mijn "wachtwoorden" en ik die van hem en als hij even op cod zit en met vraagt wil je mijn hyves ook even bekijken dan zeg ik wie wat gezegt heeft en klaar! En visa versa Sorry hoor maar ik snap dus echt niet dat hyves "prive" moet zijn! Kan me er met de kop er niet bij!
Helemaal mee eens ! Als je een relatie hebt is er toch nog weinig privé en je moet al helemaal geen geheimen hebben voor elkaar dan kan een relatie nooit slagen
Ik zou het gewoon zeggen, Ik check vaak zat de hyves of mail of wat dan ook van mijn vriend. Hij heeft niets te verbergen dus waarom zou ik niet mogen kijken dan? Hij kijkt ook in mijn mail e.d. Heb er geen problemen mee, want ik heb niets te verberen voor hem .
Ik zou het tegen hem zeggen en idd boeien dat hij weet dat ik zn hyves gecheckt heb. Over het controleren...vrouwelijke intuïtie heet dat. Bij mn ex had ik het idee dat er iets niet klopte, checkte zn hyves en email en inderdaad meneer hield er nog even 2 anderen op na, waarvan 1 zwanger was van hem. Blij dat ik het gecontroleerd had. Meneer heeft me een soa cadeau gedaan en was er op deze manier nog op tijd bij!! Het controleren heeft mijn vruchtbaarheid gered =D> Nu bij mn huidige vriend heb ik die controledrang niet meer...hij verteld me alles eerlijk en heeft me bovendien zn ww gewoon gegeven, maar kijk er nooit in. Hooguit om even bij iemand te kijken die ik niet in mn lijst heb, en dat weet hij gewoon en vind het prima. Een vrouw voelt vaak wel aan of er iets klopt of niet (hebben we een 6e zintuig voor ) en als het niet klopt blijkt het gevoel ook vaak waar te zijn!!
Ben ik het niet helemaal met je eens. Er zijn ook vrouwen, EN mannen trouwens ook, die ziekelijk jaloers zijn. Ze hebben geen reden, de partner geeft geen aanleiding. Maar toch is hij/zij overtuigd dat er overal in de wereld kansen liggen die de partner zal aangrijpen om vreemd te gaan. De partner kan niet eens meer overwerken, of iets gaan drinken met collega's of vrienden, zonder dit te moeten verantwoorden. Er wordt zelfs nagebeld of het alibi klopt. En zelfs al klopt het alibi keer op keer, het vertrouwen wordt er niet groter op. Dit resulteert vaak ook in de eis dat partner compleet breekt met alle vrienden en vriendinnen en zelf geen sociaal leven meer heeft. Dit versterkt overigens ook de aanhankelijkheid van de partner, wat voor de jaloerse persoon meer zekerheid is dat de parter bij hem/haar blijft. De partner heeft immers niemand meer op terug te vallen... Maar goed, dit is natuurlijk een ander voorbeeld. In het geval van de vriendin van TS, en ook bij Vlekje, bleek het voorgevoel te kloppen. Ik kan dan ook geen medelijden krijgen met de vreemdgaande eikel. Vlekje, ik ben blij dat je bij hem weg bent. Ik wou dat meer mensen dat zouden doen. Helaas zijn er nog veel onzekere mensen in de wereld, die ondanks dat hun partner niet trouw kan zijn, ze bij hem blijven.
Ben het ook wel met je eens dat er idd ook ziekelijk jaloerse vrouwen zijn. In mijn geval werd mn jaloezie gekweekt door hem zelf...ik WIST dat er wat was en zou niet rusten voor ik wist waar ik naar zocht. Had veel eerder weg moeten gaan, maar wou wel een bewijs hebben. Ik ben niet het type om weg te gaan omdat ik DENK dat hij vreemdgaat, wil het bewijs dan ook hebben.
Ik begrijp al niet zo goed waarom je achter de rug van je man om op zijn hyves zou gaan spitten. Hier weten we de wachtwoorden van elkaar en het komt echt niet in mijn hoofd op om stiekem zijn hyves of mail oid te gaan bekijken.
Ik heb neurotische ziekelijke jaloerzie En echt het is een aandoening Mijn ex vond het leuk om mij te bedriegen en was totaal niet te vertrouwen Hij had losse handjes en dat doet je vertrouwen in mannen niet goed Ik had in 2001 mijn moeder verloren en ging impulsief met hem samenwonen Door alle dingen in mijn leven werd ik steeds meer kluizenaar en mijn zelfvertouwen was ver te zoeken... Zocht een arm om mijn schouder in alle verkeerde plekken... En dacht dat hij een voorbeeld was voor andere mannen (en zijn vrienden waren precies hetzelfde) dus bleef ik bij hem Toen ik eindelijk weg ging na 4 jaar was ik nog steeds een wrak... Dat beeld nam ik mee naar mijn hubbie en er zijn 3 jaar voorbij gegaan met ellende en ruzie Maar ook veel praten! Hij is super en mijn jaloerzie zit nu op standje 1 Ik word nog wel geprikkelt met bepaalde gedachten,maar kan het weg vegen Ik weet echt alles van hem en hij van mij Daardoor word die jarloerzie niet meer aangewakkert Daarom vind ik het zo aprt dat mensen geheimen voor elkaar hebben in een relatie Dan kan je toch nooit genieten van elkaar zonder een scheef oog?
Er is in mijn ogen een wereld van verschil tussen geen geheimen hebben voor elkaar en elkaar controleren. Ik heb geen geheimen voor mijn man en hij niet voor mij, maar ik zal niet doelbewust zijn e-mail/hyves/msn lezen. Hij ook die van mij niet. Hij is mijn eigendom niet en ik niet die van hem. Maak je ook zijn post open dan? Want dat is hetzelfde ... Ik kan begrijpen dat ziekelijke jaloezie dit soort gedrag meebrengt, maar je moet het niet propaganderen. Je bent samen in een relatie op gelijke voet. Je vertrouwd elkaar en al er aanleiding is om geen vertrouwen te hebben, is de relatie kapot. Je bent in een relatie/huwelijk niet verbonden aan de heup en je hoeft m.i. echt niet alles van je partner te weten. Ik ben ook nog mijzelf in mijn relatie hoor ...
Ik heb zelf een ex die steeds jaloerzer werd, uiteindelijk begon hij me idd bij alles te controleren. Zo was ik eens gewoon op een verjaardag met vrienden van me en opeens begon hij me steeds te bellen, niet 1x maar gewoon elk kwartier om te vragen wat ik aan het doen was. Heb hem ook een aantal keer duidelijk gemaakt dat ik daar niet van gedient ben. Die dag maakte hij het zelfs zo bont dat hij naar een van de mensen daar begon te bellen om aan diegene te vragen wat ik aan het doen was. Werd er zo gek van dat ik het de volgende dag toen ik hem weer zag meteen heb uitgemaakt. Een beetje jaloezie kan wel lief zijn, maar het moet niet zover gaan dat je geen eigen vrienden meer kan hebben. Natuurlijk heb je samen een relatie, maar je moet wel jezelf kunnen blijven en voor mij horen daar nou eenmaal ook eigen vrienden bij. En zo heeft Peter ook gewoon een aantal vrienden waar ik verder niet veel mee heb. In een goede relatie kan je elkaar gewoon vertrouwen, ook als je elkaar even niet ziet Verder zie ik een klein beetje jaloezie wel als een normaal iets, ik zou het gek vinden dat als ik opeens heel veel smsjes krijg Peter niet zou vragen wie dat nou is Als je niets te verbergen heb kan je zo'n vraag toch zonder problemen beantwoorden.
Nou ik maak wel '' zijn'' post open hoor hah waarom niet, zijn toch alleen die ellendige rekeningen. En als het een kaartje zou zijn kijk ik ook zie niet in waarom niet. Is vice versa ook. En ja wil wel ALLEs van hem weten en nog steeds is hij zichzelf hoor in onze relatie
Hmmm, als je het zo bekijkt.... Ja, het is mijn eigendom. Gemeenschap van goederen En ja, ik maak zijn post ook open. Want post die aan hem geadresseerd is, gaat mij ook aan. Is meestal namelijk m.b.t. vaste lasten (rekeningen), pensioen, verzekeringen, beleggingen, etc. Damn right dat ik die open maak. Maar als hij ze open maakt, ligt de inhoud ook open op tafel, dus ja... En andersom trouwens ook. De laatste keer had hij de aan mij geadresseerde Wehkamp folder al uit voor ik door had dat ie binnen was Eén keer baalde ik trouwens wel. Had ie 'n bol.com pakketje opengemaakt toen ik er niet was en daar zat een verrassing voor hem in... Maar goed, laat ik het de volgende keer bij mijn ouders bezorgen
Als het werkt voor jullie... wie ben ik dan. Ik maak niet eens z'n rekeningen open, of z'n bankafschriften. Ik zie niet in waarom ik dat zou moeten doen. Ik ben denk ik zo opgevoed, je maakt post geadresseerd aan een ander gewoon niet open. Dus ook die van mijn man niet. Alles wat ik moet en wil weten vertelt hij me wel, en andersom. Het is eigenlijk nooit ter sprake geweest ... ever! Gelukkig zijn er zoveel meningen als er mensen zijn en verschillen we hier wel over van mening.
Iid iedereen is anders, maar sta er wel echt van te kijken hoor Strijkkraal... Het zijn toch gezamelijke rekeningen ?? huur, of gas/waterlicht bijvoorbeeld??
wij hebben geen gezamenlijke rekeningen (hubbie eigen bedrijf, dus alles is strikt gescheiden) 99% van de rekeningen lopen toch via mij, en die enkele rekening die er komt voor hem, ga ik vanuit dat dat gewoon betaald wordt. Zolang ik geen herinneringen en deurwaarders tegenkom, gaat alles prima toch? Maar rekeningen vind ik dan ook nog anders dan gewone post hoor. Hier staat volcontinue MSN open (nu ook 12 schermen), en ik hoef echt niet te weten wat ie allemaal daar uitspookt. Soms komt ie wel eens met een berichtje dat iemand hem de "liefde" verklaart, en juist omdat ie me dat vertelt, weet ik dat ik me voor de rest echt geen zorgen hoef te maken (hubbie is chatmod bij een internet-spelletje op en heeft op een "slecht" moment zo'n 30 msn-gesprekken open staan)
En daar verschillen onze relaties. Het zijn ónze rekeningen en ónze bankafschriften. Wij hebben er voor gekozen om niet één gezamemlijke rekening te nemen, maar ieder onze eigen rekening te nemen, waar we beide toegang toe hebben. Als ik door een brief die aan hem is gericht (en veel organisaties schrijven één persoon aan en niet familie of dhr./mevr. Zo-en-zo) er achter kom dat er morgen geld wordt afgeschreven en er staat niet genoeg op, dan moet ik snel wat geld van de rekening of spaarrekening die op mijn naam staat overmaken. Verder ben ik ook gemachtigd om in zijn naam zaken te ondertekenen, dus als dat moet gebeuren en hij is zelf niet in staat dat te doen (omdat hij bijvoorbeeld een week in het buitenland zit of zo en het moet binnen 5 dagen geretourneerd worden) dan is dat geen probleem. Of iets een herinnering is, zie je vaak pas al je de envelop hebt geopend. Als er een deurwaarder komt, ben je al te laat, want dan moet je sowieso extra betalen. Bij de meeste bedrijven kom je al op een grijze lijst als je 2x niet op tijd hebt betaald (en er dus 1x een herinnering uit is gegaan). Ik kan nog wel een hoop andere redenen verzinnen waarom het een goed idee is om elkaars post te openen en lezen. Ik ga zijn kind baren en dan zou het onfatsoenlijk zijn om zijn post te openen? Dat gaat er bij mij niet in. Je zegt dat 99% van de rekeningen via jou gaan. Nou, 99% van de rekeningen gaan via mijn man. Maar hij is vaker meer dagen weg dan ik. Lijkt me onverantwoord om alles maar te laten liggen tot hij terug is. Daarnaast, mocht er iets gebeuren, dan wil ik wel weten welke dingen er lopen. Ik zal het dan toch over moeten gaan nemen. Ik hoop dat je nu begrijpt dat dit geen kwestie is van iemand niet vertrouwen en controleren, maar van dingen samen runnen.
zoals ik al zei.. als het werkt voor jullie, wie ben ik dan ... het werkt voor ons op onze manier. Ik ben het alleen niet eens met de stelling dat het normaal is dat je in de hyves/msn/e-mail van je partner gaat spitten (moedwillig). Dat is wat anders dan rekeningen openen.
Haha ik wilde dat ik mijn man's post niet open hoefde te maken, ik hoop dat hij ooit nog de moeite neemt om zelf te gaan 'bankieren', tot nu toe doet ie net alsof ie niet begrijpt hoe het moet. Hier zijn dat soort dingen (mail, post, en zelfs als iemand op onze mobiel belt) allemaal niet zo'n issue, sterker nog: we hebben daar verder nog nooit bij nagedacht. Als mijn telefoon gaat neemt hij gewoon op en andersom. Wel hebben we sinds een tijdje een afspraak dat hij mijn sms'jes niet leest. Dit sinds een vriendin van me een echt vrouwenprobleem smste naar me en ik me niet kon voorstellen dat het de bedoeling was dat mijn man dat smsje zou lezen (wat wel gebeurd was). Mijn vriendinnen gaan er natuurlijk niet vanuit dat ze een sms naar mijn man sturen... Nooit eerder over nagedacht tot het gebeurde. Zoals ik al eerder schreef: Mijn man zit vijf nachten in de week met zijn taxi tussen het kroegenvolk inclusief mooie meiden. We reden eerst samen en ik weet prima dat hij (en ik toen ook) regelmatig pogingen tot verleiden meemaakt. Als ik me dan al druk moet maken om het wel of niet lezen van elkaars mail heb ik geen leven meer. Dan kan ik me ook wel druk gaan maken om de nachten dat hij langs de kroegen rijdt. Als hij vreemd wil gaan heeft hij daar alle mogelijkheden toe, zonder dat er ook maar mailtjes of post aan te pas hoeven te komen. Ik snap commotie rondom het lezen van elkaars mail etc. gewoon nooit zo. Alsof dat allemaal maar met controlleren te maken heeft. Net nog belde hij op om te vragen of er al op onze auto (marktplaats) geboden is. Zal ik toch in zijn mail moeten kijken, daar is de advertentie mee geplaatst. Als ik mijn man wil controlleren zal ik al een cameraatje moeten installeren in zijn taxi denk ik...