Dat vind ik dus echt iets totaal anders. Hij vraag aan je of je dat wilt checken. Als mijn man dat doet, zal ik dat ook checken, hij vraag er immers naar. Bij ons komt onze e-mail (van allebei dus) binnen in 1 Outlook mailbox, ieder in een "eigen" map. Maar ik blijf erbij dat wanneer je stiekem dat gaat doen, puur en alleen met de intentie om in de gaten te houden wat hij allemaal uitspookt ... dat snap ik dus niet ...
Als je met achterdocht in je achterhoofd stiekem mail of hyvesberichten gaat checken, zit er iets scheef in je relatie of in jezelf.
Helemaal mee eens! Maar ik vind ook dat als je met achterdocht in je hoofd (NIET stiekem) bovenstaande doet, dat er dan ook al iets scheef zit in je relatie. Terwijl je m.i. wel normaal andermans mail / berichten kunt lezen, zolang je dit maar niet doet met een wantrouwende reden.
Helemaal mee eens Ik open hier ook de rekeningen hoor, we zijn getrouwd in gemeenschap van goederen en de rekeningen ed. staan op ons beide namen. Alleen de mobiele telefoonrekeningen zijn gescheiden en die openen we altijd samen haha en het is altijd een 'wedstrijdje' wie er netjes in zijn bundel is gebleven
Ach, je hoeft echt niet alles 'samen' te hebben en als partner alles open en bloot te geven aan de ander. Maar als je elkaar gaat controleren, zit er gewoon iets fout.
Ik deel een leven met mijn vriend, we krijgen samen een kindje. Waarom zou ik dan in godsnaam moeilijk gaan doen om een paar rekeningen en om dingen als inloggen op hyves/mail e.d? Je deelt alles al samen, maar daar ga je moeilijk over doen? Dat heeft toch helemaal niks te maken met niet jezelf kunnen zijn in een relatie als je dat wel doet? Ik open mijn vriends post ook en hij de mijne. Ja boeiend, we hebben toch niks te verbergen voor elkaar? Ik vertel hem alles en hij mij ook. En nog zijn we 2 afzonderlijke personen Ik open sowieso altijd rekeningen, want dat zijn ook mijn rekeningen (maar staan vaak op zijn naam) en mijn vriend is niet zo strict met rekeningen, daarom doe ik nu de financien. Zo zie ik ook altijd waar hij geld voor gepind heeft o.i.d. Erg he? , die jongen heeft geen privacy meer mhuaha. Nee gekheid, maar ik vind het gewoon onzin dat als je je leven samen deelt je moeilijk gaat doen over dingen als hyves en mail enzo. Kom op..
nou wij doen ook alles samen, ik maak ook zijn post open, hij mag in mijn tel kijken en ik in de zijne. Dat is niet eens een issue. ook hyves en msn (msn heeft mijn man niet) mogen we bij elkaar in kijken. Ik doe ook de financien, samen met mijn man overigens. Zou het raar vinden als we iets voor elkaar zouden moeten verbergen. maar als mijn man contact zou hebben met een ex, intiem contact via tel of hyves dan zou ik hem dat meteen zeggen. Dus confronteer hem er meteen mee.
Ik open ook mijn vriend zn post en als hij een sms krijgt of zijn telefoon gaat en hij is even bezig of een blokje om met de hond dan mag ik daar ook gewoon naar kijken, andersom gebeurd dat ook. Hij weet ook alle wachtwoorden van mijn mail enzo en ik die van hem. Maar ik zal nooit zijn priveberichten op hyves bekijken of zijn mail checken zonder dat hij daarom vraagt. Als er iets instaat dat ik moet weten hoor ik het wel Ik vertrouw hem dan ook blind, dus ik heb ook geen reden om hem te controleren. Ik kan me voorstellen dat je rare dingen gaat doen als je reden hebt om je partner te wantrouwen. Maar zoals hier al vaker gezegd is, je relatie stelt dan zowiezo denk ik niet meer zoveel voor.
ik ken het. iemand die ik ken die getrouwd is en drie gezonde mooie kinderen heeft doet het ook. ik ben er per ongeluk achter gekomen toen ik op haar computer ging om te internetbankieren en zij die pagina (ik denk per ongeluk) nog open had staan. ik vond het raar dat ze zo veel mannen uit verschillenden steden en dorpen erin had staan en ze kreeg ineens een berichtje van zo'n man. en wat daar in stond!? goeie genade! dat is echt niet voor herhaling vatbaar! pfff ik schrok me rot. en ja ik weet het, niet netjes van mij, ik weet het ik voel daar al rot genoeg over ... maar ja ik heb het wel gelezen en nu weet ik dat ze dat nog steeds doet. wat ik heb gedaan?? eigenlijk niks. tegen mijn man gezegd en gezegd dat ik er wel mee zat omdat ik haar man en die kinderen enorm mag. dus heb afstand genomen en me voor genomen me er absoluut niet mee te bemoeien. want ik kan het niet bewijzen, en als ik het wel vertel trek ik een enorme beerput los natuurlijk .. zoo moeilijk. maar heel veel vrouwen als mannen doen het hoor. ... ik vraag me dan altijd af waarom? ik kan me niet voorstellen dat ik met een andere man zou moeten gaan liggen ****** of weet ik veel wat. mijn man vertrouwd mij en ikke hem! ook wij hebben samen hyves en msn en noem het maar op. heb niks te verbergen. die belofte hebben wij mekaar gedaan en toen zijn we gaan trouwen. maar tegenwoordig stellen zulke belofte's niks meer voor volgens mij. tegenwoordig scheiden de mensen net zo snel, als dat ze zijn gaan trouwen ... raar. kus Wendy
ik zou boos worden en hem vervolgens als hij thuis komt eens even goed ernaar vragen en hem het berichtje laten lezen wat ik zou hebben gelezen dan. hem er mee confronteren ... leg maar uit!!! zou ik dan zeggen (lees; mss wel schreeuwen) en kijken wat hij te vertellen heeft. betekent het niks en is het gewoon dom weg flirten dan zou ik eisen dat hij onmiddelijk dat wijf bant en zijn hyves pagina stopt! verwijderd. voor altijd! endan zou ik echt enorm gaan na denken wat er mankeert in onze relatie wat hem dan tot andere vrouwen waant. en dikke ruzie en een paar dagen strijd en praten zal dan wel het gevolg zijn ... maar ja dan moet je kijken hoe je daar met zijn 2-en uit gaat komen. succes!
@ Mazz Welke raad heb je uiteindelijk aan je vriendin gegeven en had het succes? Kan me best wel inbeelden dat ze er helemaal niet goed van is... Hopelijk ben ik niet te nieuwgierig (als dat zo is sorry daarvoor ), maar sinds ik je topic las heb ik er wel onbewust mee in m'n hoofd gezeten en vroeg me eigenlijk af of het opgelost is geraakt... Zeker omdat je zei dat je vriendin zwanger is van hem!!!
Ben ten eerste behoorlijk benieuwd of Mazz nog wat van haar vriendin heeft gehoord, en hoe de situatie daar is. Ook ik vind dat je in een relatie niet moeilijk moet doen over post lezen of op een mail account komen. Maar het ligt er wel aan wat de reden is dat je dit doet. Ik weet het ww van mijn man zijn mail niet eens, en zou niet weten wat ik daar moet zoeken. Als ik er wel op zou kunnen lezen, dan zou ik niet weten wat ik daar mee zou moeten. Ik vertrouw hem blindelings. Mijn man weet wel mijn email password, heb ik m ooit zelf eens gezegd, maarkt mij niet uit als hij zou lezen, maar dat heeft hij nog nooit gedaan, en heeft hij ook geen reden toe. Wat ik maar wil zeggen is dat zolang je relatie goed is, je geen enkele reden hebt om stiekem zijn mailtjes te lezen, tenzij je hem niet vertrouwd en ziekelijk jaloers bent dan ...en tsja dan heb je al problemen genoeg van jezelf En dan heb ik het dus niet over iedereen die om wat voor reden dan ook het ww heeft van zijn partner en af en toe leest omdat het gevraagd word, maar om het stiekeme... Ben wel verwonderd over hoeveel vrouwen stiekem lezen eigenlijk!!! En mocht ik mijn man ooit op zoiets betrappen dan zou ik echt een mailtje terugsturen naar diegene die mailt, eerst eens een beetje uithoren, en berichtjes opslaan in een word document en dan verwijderen. En als ik genoeg "bewijs"zou hebben zou ik hem confronteren! Wat heb je nou aan zo'n vent die alleen zijn l*l achterna loopt, en dan zelfs nog zwanger zijn ... Maar ik zou eerst die vrouw uithoren Daar heb je altijd meer aan dan alles verwidjeren EN natuurlijk zijn wachtwoord veranderen dat zal ook wel helpen hihi
Wow... Ik wil niet weten wat je zou doen als het niet niks zou betekenen.... Als ik er achter zou komen dat mijn man via Hyves contact heeft met een andere vrouw, die hij niet zou moeten hebben als getrouwde man zijnde, zou ik denk ik eerder heel verdrietig worden. Ik zou hem er ook mee confronteren en vragen waarom. Dat er iets niet goed zit in onze relatie, is dan wel duidelijk. Ik denk dat ik hem dan voor een keuze zou stellen. Of samen proberen er uit te komen, maar dan moet hij wel stoppen met dat soort contacten. Of het is over. Ik zou niet eisen dat hij die vrouw bant (want dan duw je hem alleen maar verder weg) noch eisen dat hij stopt met Hyves. Sowieso vind ik dat je niks te eisen hebt. Je hebt wat te wensen en als je relatie goed genoeg is, dan doet je partner dat vanzelf, als hij begrijpt hoeveel moeite jij daarmee hebt. Wat denk je dat er gebeurt als je zulke dingen gaat eisen? Grote kans dat dat hem alleen maar opstandiger maakt, want je bent in zijn ogen dan wel heel onredelijk. Of anders zegt hij dat hij het doet, maar gaat stiekem toch door. De kans op één van die twee reacties is groter dan dat hij zich er zomaar bij neerlegt. Ja lief, ik zal het niet meer doen lief... Geloof je het zelf?