Had een vraagje weet niet of ik me zorgen moet maken wil zoiezo binnenkort even naar het cb toe Maar vind iris vrij ligt de laatste keer dat we bij het cb waren was iris 10.9 klio dat was 11 nov 2008.. Nu weegt ze dus 11.2 kilo dus maar dus eigenlijk maar 300 gram erbij in meer dan een half jaar .. Ze eet opzich wel goed voor haar leeftijd Iris was opzich wel klein met geboorte 2420 op het lichtst maar maar opzich was ze al met 1 maand boven de 3410 gram dus best hard gegoeit Hoe zwaar waren jullie kindjes ??? met deze leeftijd
Misha is nu 13 kilo en zit daarmee net onder de middenlijn van de curve. Echter zit haar lengte een stuk boven de middenlijn, dus qua lengte/gewicht is er in principe geen juiste balans. Ze is dus gezien haar lengte aan de lichte kant. Haar lichaampje is ook tenger, niet dun. Jou kindje zal in de curve waarsschijnlijk ergens onderaan zitten, maar als ze goed eet, lekker in haar velletje zit en het verder goed doet, dan is het gewoon goed hoor. Je hebt nu eenmaal tengere en wat zwaarder gebouwde kids. Wat eet ze zoal op een dag? Mijn zoon is nu ruim 4,5 en weegt 16.5 kilo. Van de 15 naar de 16 kilo heeft zo'n 1,5 jaar geduurt Hij is dan ook een lekker pezig ventje, maar zeker niet mager. Het enige nadeel is, dat wanneer hij ziek is, hij weinig reserves heeft en dus weer even tijd nodig heeft om op gewicht te komen als hij weer beter is.. Ik gebruik wel bewust volle producten voor alles. Dus gewone margarine (ipv light of dieet) of roomboter, 48+kaas, volle melk, volle joghurt etc...Volle producten zijn sowieso beter voor kinderen in de groei ivm de vetten die erin zitten die het lichaam nodig heeft om te groeien.
Sophie is 15,5 kilo en is 2 jaar en 3 maanden,ze is ook erg lang,volgende week moet ik naar cb en dan weet ik ook hoelang ze is,ze heeft altijd hoog in de curve gezeten,ze was met haar geboorte 4440 gr en 55 cm.
Hey lieverds Jelina is nu bijna 13 kg. En wordt zondag as 2.5jr. Maar zoals je weet is ze maar mini voor haar leeftijd. Als Iris goed eet, en het goed doet, zou ik me nergens zorgen over maken. X Vera en Jelina
Emme weegt nu 11,6 kilo. Het is een kleine dame. Ze zit zowel qua lengte als gewicht onder de normale curves, maar goed op haar eigen groeilijn. Ze eet als een bouwvakker, dus daar ligt het niet aan! Pim
Mijn oudste is precies 2,5 jaar en weegt 12,5 kilo bij ca. 90/91 cm. Hij was 3040 gram bij zijn geboorte.
Nikita is nu 2 jaar en 1 maand en weegt 13.5 kilo. Volgens cons.buro was dit ietsje boven gemiddelde, maar als ik hier alle 'gewichten' zo'n beetje lees, valt dat volgens mij reuze mee! Ze is wel een 'vreet-monster', wil heel de dag door eten, dat ze nog niet moddervet is, is mij een raadsel! Zit ook op de dag te wachten dat dit helemaal veranderd, dat ze niets meer gaat eten... volgens mij hoor je dat ook wel vaak?
noa is nu 2 jaar en bijna 3 maanden en weegt 10,5 kilo. zij zat de laatste keer al ver onder het gemiddelde met haar gewicht en past niet eens meer binnen de curve. op het cb zeiden ze dat het haar bouw is en dat het ene kind nou eenmaal lichter is als het andere. hier eet ze ook gewoon normaal en ziet ze er gezond uit, ik zou me er niet zo druk om maken.
Sorry voor het late antwoord Hier eet iris op zich wel goed s,morgens een broodje en een beschuitje s,middags een broodje tussen door wat lekkers en s,avomds gewoon het avondeten Maar ben ook lang cb geweest woensdag en die zeiden dat ze het goed deed ze liep goed op haar schema.. Heb dus een lange slanke meis hihi is ze altijd eigenlijk al geweest
Keano is 2 en een half jaar en hij weegt 12,4 kilo en is nog maar 89cm (een kleine man dus). Liefs, misspuma
Ik ben afgelopen maandag met Anouk bij 't CB geweest (ze is nu net 2 jaar) en ze woog toen 10,8kg en ze is 86 cm. Ik weet niet of jezelf groot of klein bent en of je de aanleg hebt om wat zwaarder te worden. Ikzelf ben 1,55 en weeg ongeveer 58kg. Ben dus niet de grootste, maar mijn man is 1,85 en weegt weer 85kg. Ik denk dus dat Anouk haar tengerheid echt van mij heeft (heeft ze eindelijk ook eens iets van mij). Maar ik zou me niet druk maken hoor! 300 gram is nog redelijk veel in een half jaar, dadelijk krijgen ze ineens met een groeispurt te maken en dan zul je zien dat het ineens 2 kg is wat erbij is gekomen. Liefs, Duveldraakje
Kynan weegt 11 kilo. Klein maar fijn. Hij is gewoon vrolijk en gezond. Maak me geen zorgen! Hij is trouwens helemaal fijntjes, volgt ook met alles de curve heel netjes, maar dan onder het gemiddelde