Wij zitten er over te denken om iemand voor een paar uur per week in te huren om te helpen in het huishouden. Ik merk gewoon dat veel klusjes erbij in schieten omdat ik met de dagelijkse dingen te druk ben, bovendien vind ik het zonde van mijn tijd omdat ik met Louise leuke dingen wil doen en heb ik ook nog een baan buitenshuis. We willen iemand laten komen op een dag dat 1 van ons thuis is, maar ik vind dat ook een beetje gek. Ik denk dat ik me toch een beetje opgelaten voel als ik gewoon thuis ben en iemand anders mijn huis aan het poetsen is, hoe is jullie ervaring hiermee? En wat doet jullie hulp allemaal in het huis? En hoeveel uur komt hij/zij? Een hoop vragen dus
O ik luister stiekum even mee, zit met hetzelfde...zeker als de 2e er dalijk ook is. Mijn mannetje zegt dan, dat doen we dan toch op zaterdag...maar ja die zaterdag die ik al niet hoef te werken wil ik graag met leuke dingen vullen! Ook vroeg ik me af wat het zou kosten per uur...
Bij ons komt op vrijdag de hulp en dit is ook mijn vrije dag. Vaak doe ik op vrijdagochtend boodschappen of ga ik bij een vriendin op de koffie, zodat ik niet de hele tijd thuis ben. Maar het komt ook wel eens voor dat ik wel thuis ben. In het begin voelde ik me wat ongemakkelijk, maar inmiddels niet meer. Uiteindelijk betaal ik haar er ook gewoon voor. Mijn hulp komt iedere vrijdag 3 uurtjes. Ze doet standaard het sanitair en stoft, stofzuigt en dweilt het gehele huis inclusief zolder. Daarnaast doet ze iedere week iets extra's ( plinten afstoffen, ramen lappen etc ) al naar gelang hoeveel tijd er over is. Ik betaal haar 10 euro per uur. Het bevalt mij echt heel erg goed en zou niet meer zonder kunnen. Ik heb een hekel aan schoonmaken en daarnaast doe ik ook veel liever leuke dingen met Milan. Het is met het geld dubbel en dwars waard! Succes!
Wij wachten nog steeds op een goede hulp. 3 zijn gewoon nooit op komen dagen, 1 brak een dag erna haar been en was voor 3 maanden uit de roulatie, die daarna was compleet gestoord (ze dacht dat ik de dochter van mijn man was, even ter info, wij schelen 7 maanden en no way dat hij er oud uitziet, hij kan nog makkelijk door voor 20 ) en kon niet poetsen en de laatste was als de dood voor onze honden dus die was na een minuut weer weg..
ik zag t hahaha... Nou ja 10 euro is mooi bedrag... Ooo ik wil ook hahaha moet echt mijn mannetje over zien te halen haha
Ja mijn collega zei ook al, je koopt er vrije tijd mee. En dat is heel veel waard. Ik merk gewoon dat ik niet genoeg tijd/zin heb om het hele huis bij te houden en de dingen die moeten gebeuren doe ik wel maar het voelt altijd alsof ik achter de feiten aanloop. Maar Maryloes, jij bent dus niet de hele tijd thuis, maar als je wel thuisbent, wat doe jij dan? Ik heb iemand gevonden via MP, hele aardige, nette vrouw volgens mij en zij vraagt 11 euro per uur. Ze doet ook boodschappen/koken indien nodig en kan ook voor 5 euro per uur oppassen (al hebben we geen oppas nodig want de familie maakt nu al ruzie wie er mag komen oppassen hihi). Ik heb er wel een goed gevoel bij maar iets houdt me toch een beetje tegen. Misschien is het idd een kwestie van wennen.
Ik dacht "ha marktplaats" daar had ik nog niet aangedacht... Kom ik dit tegen: Hallo, poetsen is een enorme hobby van me. Niet alle dames vinden dat ook. Ik maak alles schoon en doe dat helemaal gratis. Verdere voorwaarden bespreek ik via de telefoon of mail. Gr. Troetelbeer Ieks...hahahaha die wil ik niet...alhoewel...wel gratis hahaha
Betaal mijn hulp 10 euro per uur en ik heb haar gevonden via marktplaats en ben erg tevreden. Ze doet het gebruikelijke.
Whahahaha mowtom! Ik vraag me dan meteen af wat het addertje onder het gras is Fiene; wat balen zeg... waar had jij die hulpen dan vandaan? Heb je naar referenties gevraagd?
Ik maak zelf schoon bij mensen thuis en vind het super! Ik werk verder niet en zie het echt als een uitje.Even bij de luiers en het gehuil weg, heerlijk. Ik krijg 10 euro per uur!
Hallo, Wij hebben ook hulp in de huishouding. We betalen 9 euro per uur en ze komt 3 uurtjes in de week. Aangezien ik nog geen nieuwe opdracht heb en thuis werk, ben ik vaak thuis als ze komt. In het begin was dat onwennig, maar nu gaat het wel goed. Ik werk dan ook achter de computer dus dat scheelt. Maar ik vind het super. Wat zij in 3 uurtjes doet, dat doenwij met zijn 2-en in 3 uurtjes bij wijze van spreken. En wij hebben ook niet veel tijd samen in de week, die wil ik dan graag besteden aan leuke dingen en niet aan het poetsen. Wij hebben haar via goede vrienden leren kennen. Vond ik wel een fijn idee, want ik wist meteen hoe ze was en of ze goed poetste. Misschien kun je eens rondvragen of iemand een eprsoon kent die graag bij jullie wil helpen.
Ze begint meestal boven en dan ben ik gewoon beneden aan het rommelen. Tegen de tijd dat ze naar beneden komt, ga ik vaak naar buiten. Maar als ik wel thuis zit, zit ik ook rustig op de bank met Milan een boekje te lezen. In het begin wat raar, nu niet meer. Vrijdag zei ik nog tegen mijn vriendin: terwijl ik nu hier een kopje thee met je drink, wordt thuis het huis gepoetst
Via kapaza (belgische marktplaats) Gezien ik toch thuis ben heb ik geen referenties gevraagd, bovendien een referentie zegt ook niets, die zijn zo makkelijk te vervalsen!
Als ik meer dan 3 dagen buiten huis zou werken zou ik ook zeker een huishoudelijke hulp in dienst nemen. Wij hadden dat thuis ook altijd vroeger en het is voor mij eigenlijk gewoon. Je kunt ook via via eens vragen ( raadpleeg je netwerk) welke dame ( of heer) goed bevalt.
Wij gaan binnenkort verhuizen en mijn huidige buurvrouw gaat bij ons 1x in de week huishoudelijk werk doen. Maar ik weet niet of ik een volkomen vreemde in huis zou laten. zo ja dan wil ik erbij zijn! Ik ben gewoon niet zo goed van vertrouwen.
Ik ben vaak gewoon thuis en wanneer ze in het weekend komt zijn we weg. Nu zit ik helemaal want ik zit in het gips anders dan help ik meestal wel een beetje, ligt ook vaak aan de dag....soms heb ik een goede dag en vaak een slechte.