Lunch van te voren klaarmaken

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by Hippopotamus, Oct 6, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hippopotamus

Hippopotamus Actief lid

Apr 10, 2018
    143
    206
    43
    Female
    Hoi allemaal!

Maken jullie wel eens lunch en fruit voor jullie kinderen de avond van te voren klaar? Ik doe het normaal altijd 's ochtends, maar op werkdagen is het allemaal zo vroeg en haastig, dat het me fijn lijkt dat al de avond van te voren te doen.

Ze krijgt nu altijd fruit, groente en brood mee in mepal bakjes, maar het lijkt me niet dat dit vers blijft als ik het de avond van te voren klaar maak? Voor de mama's die dat wel is doen wat voor bakjes gebruiken jullie en blijft dat dan nog een beetje lekker?

2. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,816
    113
    Wil prima hoor. Fruit snijd ik wel pas in de ochtend, maar brood en groente snijd/smeer ik de avond van te voren. In gewone mepal trommels.

3. Feye

Feye VIP lid

Nov 26, 2013
    6,465
    3,910
    113
    Female
    Ik gebruik jumboxen. Maak alles de avond ervoor en is de volgende echt nog prima.

4. Chels89

Chels89 Bekend lid

Apr 22, 2014
    799
    128
    43
    Brood smeer ik bevroren 's avonds en dan in de broodtrommel en in de koelkast en dan is het nog prima te eten de volgende dag rond 12u, bekers drinken zet ik ook al 's avonds gevuld in de koelkast. Fruit snijd ik wel 's ochtends.

Kolibrie and Kukido like this.
  5. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

Jan 4, 2013
    4,621
    1,576
    113
    Female
    het oosten
    Hier ook yumbox en Little Lunchbox trommels. Alle vakjes worden apart afgesloten en zijn lekvrij. Brood wordt niet oud, fruit verkleurd niet.
    De Little Lunchbox trommels vind ik het fijnst.
    Ik maak het regelmatig 's avonds klaar.

6. riean

riean VIP lid

Apr 21, 2014
    5,779
    7,366
    113
    Fruit doe ik wel pas in de ochtend, dat lijkt me niet zo lekker om de avond van tevoren te doen. Brood deed ik altijd de avond van tevoren toen ik het nog deed, maar vanaf groep 2 ongeveer smeren ze zelf hun brood. We eten aan een gedekte tafel elke ochtend, ik zet hun trommels naast hun bord en dan smeren ze zelf wat ze willen. Dat werkt voor mij eigenlijk het beste, nooit meer gezeur dat er iets op zat wat ze niet wilden of dat het teveel of te weinig boterhammen waren.
    Pas hadden we een pannenkoek over, oudste vindt dat erg lekker, die stop ik dan de avond ervoor in zijn trommel, dan in de koelkast en smorgens bepaalt hij zelf hoeveel brood hij daar dan bij smeert.

7. Kukido

Kukido Fanatiek lid

Jun 16, 2016
    2,365
    2,962
    113
    Dit doen wij ook

8. Anna009

Anna009 VIP lid

May 30, 2008
    9,858
    5,118
    113
    Home
    Ik doe alles in de ochtend
    Maar brood zou ook wel savonds kunnen

9. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Groente en bijv druiven (of meloen of mango) doe ik savonds in de Mepal bakjes. Boterham smeer ik sochtends mee en ander fruit snij ik dan ook.

10. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

Mar 2, 2013
    1,291
    239
    63
    Ik doe alles 's avonds. In de koelkast en het blijft prima!
    Enige uitzondering is banaan.

kleinepien likes this.
  11. Proudmama2012

Proudmama2012 Bekend lid

Jul 16, 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    Ik doe alles de avond van tevoren. Broodtrommels zijn van Mepal en fruitdoosjes van sistema of die je laatst bij de ah kon kopen.

12. amdaa

amdaa VIP lid

Mar 28, 2015
    9,670
    11,009
    113
    Ik wil weleens paprika's, wortels, meloen of mango avond van te voren snijden en in de koelkast zetten.

Maar daar blijft het ook bij.

Vind het gesmeerd brood van gisteren, of gekookt ei, geschilde appel ed echt vies. Dan eet ik liever niks.
    Daarom geef ik het kinderen ook niet mee.

Daydreamy likes this.
  13. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik smeer brood in het weekend voor de hele week. Zowel voor mijn man als voor de kinderen. Die van m'n man gaan in zakjes - en die van de kinderen gaan in een tupperware brooddoos - en dan zo de vriezer in. Smorgens neemt mijn man dus een zakje mee met 2 boterhammen. En dochters pakken zelf 2 of 3 boterhammen uit de vriezer en doen die in hun broodtrommel. Tegen lunch tijd is het goed ontdooid. Beleg: Kaas, vleeswaren, smeerworst, pasta en jam.
    Brood en beleg haal ik dan altijd vers in het weekend en gaat dan dus vers de vriezer in.

Fruit is hier wat makkelijker, dat nemen ze heel mee. Appel, peer, banaan, perzik, pruimen, mandarijn. Druiven doe ik dan wel de avond te voren soms.

14. tuc

tuc Niet meer actief

Hier altijd in de avond. In de yumbox en little lunchbox trommels proeft niemand verschil, dat durf ik wel te stellen

15. Hippopotamus

Hippopotamus Actief lid

Apr 10, 2018
    143
    206
    43
    Female
    Bedankt voor jullie antwoorden:)

Ga t denk ik van de week toch is proberen. Zit der ook over te denken toch een yumbox of zo'n andere trommel te kopen, ze zijn wel behoorlijk duur, maar als t daarin echt zo vers blijft. Misschien moet ik t voor mezelf ook is doen kan ik kijken of t nog lekker is en een paar minuutjes extra slaap is ook wel lekker:p

16. Lief

Lief VIP lid

Sep 26, 2007
    5,028
    2,835
    113

Dat. En een hele banaan of appel, mandarijn mee is ook handig ;)

Komkommer, stukjes mango, framboosjes, stukjes aardbei, blauwe bes, stukjes druif dat kan je gewoon 's avonds in een bakje doen al blijft goed.

Ik gebruik zelf een yumbox en een gewone mepal trommel. Voor appel dan wel echt tupperware bakje ;)

17. Ligero

Ligero VIP lid

Aug 1, 2011
    6,823
    1,533
    113
    Ik heb vanmiddag de lunches voor morgen klaar gemaakt en in de yumboxe in de koelkast gezet. Dat blijft wel goed. Voor dochter zit er brood, cherrytomaatjes, komkommer en appel in. Voor ons salade, komkommer, walnoten en blokjes kaas.

De ijsbergsla heb ik helemaal opgesneden. Wat niet in de yumboxen voor morgen pastte heb ik in een dichte bak gedaan met een laagje water erin en in de koelkast gezet. Dat kan ik de komende 3 dagen nog wel gebruiken.

18. Lief

Lief VIP lid

Sep 26, 2007
    5,028
    2,835
    113
    Overigens 'smeer' ik mijn eigen brood ook ' s avonds, haal het uit de vriezer, plak kaas ertussen en in de koelkast. Niet bepaald smeren dus haha. Ik vind het prima vers op mijn werk. Heb altijd wel brood met pitjes etc, gewoon simpel bruin brood moet ik sowieso niet..

19. kleinepien

kleinepien Fanatiek lid

Mar 1, 2013
    1,363
    1,416
    113
    Female
    Oost-Groningen
    Dit.
    Alles de avond van tevoren. En dan de volgende ochtend uit de koelkast, dan stop ik nog 2 koelelementjes in de grote trommel (voor de lunch), en dan is het prima te doen tot de lunch.

20. Amberxx

Amberxx VIP lid

Nov 6, 2013
    5,018
    5,227
    113
    Ik maak iedere avond de bekers klaar en zet die in de koelkast. Lekker koel als het de volgende ochtend in de tas gaat.

Brood/fruit/groente maak ik ook in de avond klaar. Daarna staat het achterin de koelkast en blijft het prima tot de volgende dag. Geen verkleuring of uitdroging!

Ik gebruik de saladebak van de AH en de yumbox (goede tips hier gehad). Ze zijn niet goedkoop maar een groot verschil met een gewone trommel. Volledig luchtdicht en lekvrij (er kan zelfs yoghurt of dip in). De investering waard!

tuc likes this.

Share This Page