Mijn man heeft al een aantal weken last van flinke rugpijn. Het begon met een beetje en omdat een collega met vakantie was 'moest' hij wel werken en eind van die week had hij zo'n last dat hij naar de fysio is gegaan. Toen een aantal dagen rust gehad, paar keer fysio, antibiotica omdat de huisarts een bacterie in zijn bloed had gevonden en toen ging het weer aardig, hij is toen een dag gaan werken maar daarna was het helemaal mis. Nog 's nachts naar de huisartsenpost geweest. Röntgenfoto laten maken voor zijn hart en longen (waarom ze niet naar zijn botten en de rest hebben gekeken, geen idee, moeten wel nog even achteraan gaan), maar niets te vinden, dus het is waarschijnlijk een overbelaste spier, zo voelt het ook voor hem, een verkrampte spier en het trekt door naar zijn zijn ribben. Nu diclofenac, diazepam en weer een andere antibiotica (weer bloed laten prikken). Toen hij een dag vooral had gelegen, had hij echt heel veel pijn, dus bedacht dat hij meer moest bewegen (lopen). Vandaag veel bewogen en het ging (met veel pijnstilling dus) best aardig, maar vanavond ging hij weer door de grond van de pijn. Nu denkt hij dat hij af en toe toch moet liggen tussendoor, dus wat meer afwisselen, dat gaan we morgen dus proberen. Werken gaat hem voorlopig niet worden.... Maar heeft iemand anders hier ervaring mee of tips? Het is zo frustrerend om hem zo te zien. Ik kan ook niets voor hem doen, ja masseren maar dat verlicht maar heel even. En vandaag ging het zo goed dat ik dacht dat het de goede kant op ging. Wel uit eten geweest en 2 uur achter elkaar gezeten, maar zou dat zo funest zijn? Hij wordt er knettergek van dat hij telkens maar moet lopen, maar goed, als het helpt... Hij wil volgende week naar de osteopaat, of zijn rug laten kraken. Maar als jullie nog ervaringen of tips hebben, graag!!!
Oohjee.. Ik wil je niet bang maken, maar een kennis had precies hetzelfde verhaal. Ook bacterie in 't bloed, ook antibiotica die niet hielp, verging ook een hele tijd van de pijn.. En hij bleek uiteindelijk vleesetende streptokokken te hebben. Ik zou er even over lezen, als de symptomen overeen komen, even gauw daarop laten testen.
Ik weet wel een hele goeie fysio/kraker... Hij behoort tot 1 vd beste fysiotherapeuten. Maar hij zit wel in Rijswijk en Scheveningen. Uit heel het land komen patienten naar hem toe. Hij houdt mij mobiel, terwijl de fysio hier in Zeeland niets meer konden doen. Stuur je straks wel een pb.
Eens met Enbee....bacteriën kunnen hele vervelende dingen veroorzaken. Weet ik uit ervaring helaas. Ik zou eerst laten uitzoeken of ze niet meer in zijn bloed zitten...Die kunnen namelijk heel veel verschillende klachten veroorzaken, ook pijn. Als het wordt veroorzaakt door bacteriën gaat geen enkele kraak/fysio behandeling helpen. Beterschap in ieder geval en sterkte ermee
Bedankt voor de reacties! Hij heeft nu nog antibiotica die nog 4 dagen gaat doorwerken. Zal zo even opzoeken voor welke bacteriën deze antibiotica is. Sowieso als hij dinsdag nog steeds dezelfde klachten heeft gaat hij weer naar de huisarts en ik heb hem gezegd dat hij dan moet vragen om een uitgebreid bloedonderzoek en zich niet moet laten afschepen met nog een antibioticakuur. Wat ik wel vind wijzen op vooral iets met de spieren is dat het bij veel bewegen (wel met flinke pijnstillers) een stuk beter gaat dan als hij alleen maar ligt of zit. Doet me dan toch alleen aan iets met de spieren denken en niet aan een bacterie. Maar goed er zat/zit wel iets in zijn bloed (crp was 75 ipv 20, iemand die dit iets zegt?), dus dat zit ons niet echt lekker. We hebben het trouwens niet gemeten maar hij heeft zo te merken geen koorts. Voor de eerste antibiotica wel verhoging en lichte koorts, daarom dus ook bloed laten prikken.
2uur zitten kan funest zijn inderdaad. Afwisselen is sowieso beste afwisselen tussen liggen en lopen dan wel te verstaan. Ik zou volledig bloedonderzoek en osteopaat raadplegen.
Ik heb even gegoogled op die vleesetende bacterie, maar denk niet dat dat het is. Dat gaat namelijk heel snel (mijn man heeft al weken last), heeft roodheid (bij mijn man is dat niet) en druk erop geeft niet echt meer pijn. En hij voelt zich verder niet ziek. En ik heb iemand gevolgd op Facebook die zo'n bacterie had en mijn man kent iemand van wie de broer het had, en dat ging heel anders (de een heeft het overleefd en de ander helaas niet). Maar sowieso is een breder bloedonderzoek wel verstandig. Mijn man gaat dinsdag naar de huisarts, hij was al van plan om een osteopaat te raadplegen dus dat gaan we maar doen. Mijn man heeft trouwens eerder een blessure aan zijn lies gehad, heeft het toen per ongeluk zelf gekraakt en toen was het opeens over. Zou een chiropractor iets kunnen zijn?
Dat zou ik sowieso proberen! Chiropractor of osteopaat . Geen arts due je daarnaartoe gaat verwijzen, maar zeker bij spieren / zenuwen vaak de beste optie. ( zegt een rug patiënt ��
Ok, osteopaat wordt het dan. Fysiotherapie lijkt niet heel erg veel zin te hebben namelijk. Mijn man heeft de neiging om f*ck te zeggen, maar dat vind ik uiteraard geen optie met de kinderen erbij. Dus heb gezegd dat hij er dan maar iets anders van moet maken als hij het per ongeluk toch zegt. Nu zegt hij dus vakantie . We zijn toevallig ook een lang weekend weg . De kinderen liggen dan in een deuk, wij zelf ook alleen kan mijn man niet te hard lachen omdat dat pijn doet. Zometeen weer even een wandeling maken, zijn op Texel dus dat komt wel goed
Hij gaat al naar een manueel therapeut, weet niet of dat hetzelfde is? Mijn man noemt het fysiotherapie maar is dus net iets anders. Ook iets met dry needling? En ook wel kraken. Vanavond weer heftige pijn gehad, overdag ging het redelijk goed, wat stijf maar haast geen pijn. Ook weer koorts vanavond. Pfff wat zou het toch zijn? Ik denk haast dat er wervels ontstoken zijn ofzo. Net toch maar de noodgevallen pil genomen (soort morfine) en hij slaapt nu gelukkig en had haast geen pijn meer. Het ging al niet eigenlijk vanaf 18:00. Hoop zo dat het snel over is, echt vreselijk om hem zo te zien. En overdag lijkt het best aardig te gaan maar dan zo 's avonds is daar helemaal niets van over...
Ff warmtepleisters halen en oefeningen doen. Geregeld lopen, rechtop geen rare houdingen. 8jes draaien met de heupen. 10x herhalen Op handen en knieen en dan van een holle rug naar een bolle rug steeds kantelen. 10x herhalen Plat liggen op je rug, knieën optrekken en naar links draaien, dan weer plat gestrekt liggen, knieën weer optrekken en naar rechts draaien, 10 x herhalen.
Helaas heeft mijn man 9 maanden met rugpijn gezeten... Morfine enz gehad Hij werd helemaal gek van het thuis zitten Het waren overbelaste en beknelde spieren Door het werk en hij bleef maar doorgaan dat is funest geweest.. Hij moest veel wandelen en fietsen en af en toe rust nemen Sterkte
Mijn man doet al oefeningen maar het lijkt niets te helpen. Hij gaat dan ook door de grond van de pijn, denk niet dat dat de bedoeling is? Ik vind het ook geen normale rugpijn zeg maar, maar heb er geen ervaring mee. Hij kan nu ook echt een specifieke plek aanwijzen die vooral pijn doet. Vooral die koorts erbij vind ik eng. Morgen maar meteen weer bloed prikken en kijken wat de crp dan is. En een extra buisje om dan eventueel op kweek te zetten? Weet iemand hoe ze kunnen zien of er wervels of tussenwervelschijven ontstoken zijn? Röntgen, echo, mri?
Als hij ook koorts heeft zou ik toch weer terug gaan naar een arts. Er is verschil tussen een manueel en orthomanueel arts, misschien dat je iets hebt aan de volgende link... Een orthomanueel arts kraakt in ieder geval niet. Pijnklachten in rug, nek en gewrichten? - NVOMG Ik stond zelfs op de lijst voor een operatie maar dat heeft uiteindelijk niet gehoeven.
Vervelend voor je man! Ik ga sinds een paar maanden de masseur, dit heeft mij enorm geholpen, nu al, mijn spieren zaten vol "afval". Deze masseur kraakt ook als het moet. Misschien is dat wat?
Als hij koorts heeft boven de 38,5, kunnen ze bloedkweken afnemen op het zh. Meestal doen ze dat een aantal x achter elkaar, om de paar uur. In een kweek kunnen ze zien welke bacterie het is en welke antibiotica nodig is en welke hoeveelheid je ervan.moet hebben. Niet alleen vleesetende bacteriën veroorzaken pijn. Maar er zijn heel veel verschillende streptokokkenbacterieën die allerlei klachten kunnen veroorzaken. Ik zou idd terug naar.de arts gaan.en laten doorverwijzen in het zh, als er nog steeds verhoogde waardes zijn. Daar kunnen ze versneld de oorzaak achterhalen.