Ik kom elke keer weer even nieuwsgierig spieken. En stiekem baal ik dat sommige mensen nou eenmaal een sociaal leven hebben waardoor ze niet elk moment van de dag een update kunnen plaatsen .
Hoopte eiglk op antwoord misschien is ze het weer vergeten? Of te warm of achter de pc te zitten om ons te updaten
Zo haha, ik ben niet de enige die nieuwsgierig is blijkbaar Sorry voor de late reactie, drukke avond gehad met 2 kleine kinderen die niet wilden slapen vanwege de warmte dus nu pas tijd om even hier te kijken. Ik heb heel de dag niemand meer gezien, tot de man des huizes om iets over half 6 thuiskwam. Nu was ik zelf rond dat tijdstip vrij druk maar toen ik rond een uur of half 7 keek was zijn auto weer weg. Om 8 uur ging de deurbel en werd het hele verhaal nog vreemder. Hij stond dus voor de deur, eigenlijk had ik dat zelf ook niet verwacht want eerlijk is eerlijk ik zou ook niet direct aan de buren van schuin tegenover denken om daar te gaan vragen. Hij vroeg dus of ik zijn vrouw misschien gezien of gesproken had. Ik uitgelegd wat er die ochtend gebeurd was en dat ik het hele gebeuren nogal vreemd vond. Wat blijkt nu, zij heeft haar man wijsgemaakt dat zij en ik vriendinnen zijn en wij regelmatig bij elkaar over de vloer komen. Dus dacht hij dat ze misschien bij ons zat, of in ieder geval ik misschien meer wist. Het eerste wat hij had gedaan toen ze niet thuis bleek te zijn was bij familie en vrienden navragen. Toen daar niks uit kwam dacht hij dus aan mij. Ik heb hem uitgelegd dat behalve een "hoi" hier en daar en tweemaal een kort gesprekje er geen contact is geweest tot die ochtend. Hij was in ieder geval heel blij dat ik hem wat meer kon vertellen, ook al schoot hij er niks mee op. Volgens mij zat hij het meeste met het feit dat de kinderen meegenomen zijn want daar bleef hij vragen over stellen. Uiteindelijk heb ik hem gezegd dat ik alles heb verteld wat ik gehoord en gezien heb, maar dat ik verder niks voor hem kon betekenen. Een half uurtje later stond hij weer voor de deur, kwam eigenlijk niet lekker uit want ik was druk met de kinderen maar goed ik had met hem te doen en besloot hem even aan te horen. Hij vertelde dat het al een tijdje niet goed ging tussen hun, zij komt uit de VS en hij uit .... (is niet blijven hangen) en het leven hier is vooral voor haar erg aanpassen en wennen. Wat ik verder begreep is dat ze al meerdere keren gezegd had dat ze liever terug naar de VS ging en daar was/is hij al een tijd druk mee bezig om dat voor elkaar te krijgen. Schijnt allemaal heel lastig te zijn, voornamelijk voor hem. Vanavond had hij haar willen vertellen dat het zo goed als rond was en ze dus vrij snel als gezin naar de VS zouden kunnen. Het was vrij lastig om alles te begrijpen wat hij zei omdat hij Nederlands en Engels door elkaar spreekt. Maar dat was een beetje wat ik eruit opmaakte. Het voelde heel gek dat hij dat zomaar stond te vertellen. Ik voelde, en voel, echt met hem mee. Ik heb wel besloten me er verder buiten te houden, hoewel ik ergens denk dat hij wellicht de komende tijd vaker aan de deur zal komen. Daar zit ik eigenlijk niet echt op te wachten, maar ik kan het waarschijnlijk niet over m'n hart verkrijgen hem weg te sturen. Mijn vermoedens zijn nu wel sterker geworden over het waarom. Ik heb er geen uitlatingen over gedaan naar hem toe, maar ik zag wel aan hem dat hij hetzelfde denkt als ik. Misschien hoor ik er nog wat over, misschien ook niet. Maar ik zal het me toch af blijven vragen hoe en wat. Ik ga mezelf er in ieder geval niet in mengen, hij mag zijn verhaal doen maar ik ga alleen luisteren. Ik vond het al een beetje apart dat hij zomaar zijn verhaal tegen me deed (zou ik zelf namelijk niet doen).
Ik vind dit een heel apart verhaal, waarom was het nou nodig om jou erbij te betrekken dan? Volstond een briefje/smsje niet? Waarom maakt ze hem wijs dat jullie vriendinnen zijn? Om welke reden zou iemand dat nou doen? Ik vind dit echt heel apart, beetje te apart. Misschien ben ik dan weer te argwanend maar het klinkt allemaal zo vreemd. (Overigens niet naar jou toe, ik geloof jouw verhaal, maar ik bedoel meer vanuit die buren. Ik vertrouw het niet helemaal)
Oh wat triest Het enige wat ik me kan bedenken is dat zij zich hier in NL helemaal niet prettig voelde maar het voor haar man wel wilde proberen en hem niet wilde kwetsen dus verzon dat ze een vriendin had. Of ze zocht een excuus om regelmatig ff weg te kunnen om dingen te doen en regelen. Hierbij gebruikt ze jou als vriendin want jij bent een onbekende voor hem. Dus de kans dat hij met jou aan de praat zou raken en er dus aan het licht zou komen dat ze niet daadwerkelijk bij jou komt is zeer klein. Ik vind het heel triest voor de man. Waarschijnlijk ziet hij jou even als een uitlaap klep. Ik kan me voorstellen dat hij tegen jou het verhaal wil doen. Zijn vrouw heeft jou er op een niet leuke manier bij betrokken. hopelijk ziet hij zijn kindjes snel.
Wat Knapie zegt. Vins het wel zielig voor dat gezin. Hier niet kunnen aarden enz. Lastig om mee om te gaan, vooral aangezien hij jou als vriendin van beschouwd.
Je hebt nu het verhaal van 1 kant gehoord... Een zielig verhaal waar zijn vrouw als depressief gestempeld wordt. Wat is haar verhaal (leugen)? Is het echte verhaal dat ze mishandeld wordt? Liegt ze daarom de boel bij elkaar, jullie zijn toch geen vriendinnen? Heeft ze een ander? Er is iig meer aan de hand en er zijn kinderen in het spel. Ik kan maar 1 ding bedenken wat te doen en dat is de kinderbescherming inschakelen. Just in case.
Hmmm... Het verhaal van de vader sluit wel aan op wat ik bedacht had voor reden om het zo te doen i.p.v. een briefje: Tijd rekken. Die is misschien wel op het vliegtuig gestapt met de kinderen. Wat erg voor die vader. Ook al zouden ze relatieproblemen hebben, dan doe je zoiets toch niet?
ik heb de rest niet gelezen ga ik alsnog wel doen, maar ik zou niets doen, je weet tenslotte niet waarom de vrouw weggaat en als ze echt weg gaat om weg te blijven weet je ook niet waarom dat is, misschien is er wel huiselijk geweld in het spel en ziet ze dit als enige uitweg, ik zou me er dus verder niet bemoeien, mocht de man aan de deur komen kun je uitleggen dat ze vertelde weg te gaan en kun je aangeven hoe laat ze ongeveer vertrokken is, meer zou ik in dit geval niet doen
even je laatste opmerking hoor maar ben jij zo iemand die bij elk wissewasje de kinderbescherming inschakelt jeetjemina, als deze vrouw besluit met haar kinderen weg te gaan, dan heeft ze daar elk recht toe, ik begrijp dan niet zo goed wat de kinderbescherming hiermee te maken heeft nog even en je mag van de buren al helemaal niet meer een dagje weg want anders bellen ze wel de kinderbescherming, feit is dat TS het totale verhaal niet kent een eenzijdig verhaal van de man.
Wow wat een apart verhaal zeg!! Wat vreemd. Goed van je dat je je er verder niet in gaat mengen.. God weet wat er allemaal achter deze deuren afspeelt. Maar ik zou wel blijven observeren.. Echt een vreemd verhaal! Wat zegt jouw man ervan?
Kinderbescherming omdat zoals ik het lees er een grote kans is dat kinderen mogelijk meegenomen worden naar de VS zonder toestemming/begeleiding van de vader. Ik zou me los willen maken van de ongevraagde verantwoording die die vrouw even komt brengen in de ochtend. Eerste 24 uur zijn het belangrijkst en daar zou ik niets mee te maken willen hebben. Is alles een misverstand dan kan dat echt wel opgelost worden met de kb maar voor mij better be save then sorry zeker als het om kinderen gaat. Wat een idioot verhaal dat zo'n vrouw sochtends aan de deur komt. Briefjes/antwoordapperaat, genoeg opties om iemand wijs te maken dat je savonds weer terug komt. Genoeg opties om nu het mijne er van te denken.
better safe then sorry klinkt een beetje vreemd van jou uit, helemaal als het om kinderen gaat, want jij gaat gerust met een hittegolf met 15 kinderen naar een speeltuin , moeten we dan ook de kinderbescherming maar even bellen want ik ben toch echt van mening dat die 15 kinderen nog meer gevaar lopen bij jou als die kinderen bij hun moeder of ze wel of niet naar timboektoe gaat met de kids is niet aan jou om je ermee te bemoeien, verbeter de wereld begin bij jezelf, en dan nog is het dan niet aan de man/vader om de kinderbescherming te bellen, hoe stabiel is/was hun relatie eigenlijk als zij hem wijs kon maken dat jullie al een tijd lang vriendinnen zijn, maar zij jou nooit voorstelde aan haar partner
Ik ben het met jullie eens, ik vind het ook allemaal heel apart. De kinderbescherming bellen dacht ik ook aan, zeker omdat idd de kans er is dat zij de kinderen meeneemt naar de VS. Maar aangezien ik de achtergrond niet weet vind ik dit nogal een grote stap. En ik weet niet of ik me er in moet en wil mengen op die manier. Ongewild ben ik er nu al bij betrokken, want vanochtend stond hij al weer aan de deur (ik was net uit de douche en zag hem weg lopen). Mijn man vind het ook allemaal maar vreemd, hij zegt dat ik gewoon moet zeggen dat ik verteld heb wat ik weet en verder niet meer de verhalen aanhoren etc. Hij denkt dat ik er dan uiteindelijk te veel in betrokken word terwijl ik geen 'insider' ben zogezegd. Hij is ook bang dat dit gevolgen zou hebben voor ons, ook al kan ik me niet bedenken wat dit zou moeten zijn. Ik heb er ook over nagedacht haar een bericht via Facebook te sturen mits ze deze heeft. Gewoon om haar te laten weten dat haar man aan de deur geweest is, en dat ze beter even contact op kan nemen met hem. Ergens voel ik er veel voor om hun te helpen, maar moet ik dat wel willen. Zo'n tweestrijd voel ik, heb te doen met die man, ineens je kinderen weg en je vrouw, niet weten waar ze heen zijn. Maar ja wie weet is hij juist de reden en is het een verschrikkelijke man. Nu zijn vrouw er niet is kan hij mij natuurlijk alles wijsmaken (heb zelf gelukkig ook gezond verstand en snap ook wel dat dat maar 1 kant is). Stiekem hoop ik dat ze nog in NL is en vandaag of morgen haar auto weer zie staan maar ik betwijfel het..
Lastig pakket voor je! Ik word hier nogal aangevallen op mn kinderbescherming opmerking maar het is puur voor jou dat jij je later geen (onterechte) schuldgevoelens toe spreekt. Misschien puur een informatief anoniem gesprek zodat jij je kan afsluiten. En je buurman aanspreken (mocht hij nog eens aan de deur komen) dat je het niet op prijs stelt, dat je niet de vriendin bent wat zijn vrouw beweerd dat je enkel alleen een buurvrouw bent.
Hmmm ik zou me er niet meer mee bemoeien als ik eerlijk ben. Je bent het verteld, en daarbij zou ik het laten.