Helemaal eens met bovenstaande. Je hebt geen idee van hun situatie dus ik zou mij er nu ook niet meer al te veel tegenaan bemoeien. Waarschijnlijk wilde de vrouw alleen een getuige dat ze vertrokken is, klaar. Jij hebt gemeld wat je gezien en gehoord hebt, ik zou het verder laten rusten.
Ze geeft er toch geen waardeoordeel aan? Ik maak daaruit op dat ze bedoelt dat als de buurvrouw er geen gegronde reden voor heeft, de man veel meer actie kan ondernemen (aangifte/kinderbescherming). Dus dat de mate van actie ondernemen ook wat kan zeggen over de situatie. Maar goed, het blijft giswerk en ik zou het ook lastig vinden om los te laten ts. Begrijp je goed!
Mijn reactie komt voort uit het feit dat ik dezelfde zogenaamde "behulpzaamheid" op Facebook zie.... hoevaak daar wel niet foto's gedeeld worden van volkomen onbekenden met een zoekvraag....Zonder zich ook maar 1 sec. te bedenken dat het misplaatst is! Alleen als er vanuit de politie o.I.d. gezocht wordt is het verstandig dingen te delen e.d. En natuurlijk zijn er ook zaken waarin de sociale media een goede bijdrage heeft geleverd.. maar veel.meer waarin mensen dus "gevonden" worden die helemaal niet gevonden wilden worden.... Ik ben helemaal niet zo dat ik achter elke man een idioot zie (beter gezegd ik ben er nog steeds van overtuigd dat het een hele kleine minderheid is waar je problemen mee krijgt ) maar in dit soort zaken (vrouw en kinderen verdwijnen ) is het naïef om te doen alsof het een onwaarschijnlijke optie is....
Ik vind dat je goed hebt gehandeld TS Het enige wat ik nu nog zou doen is gewoon zelf eventjes de politie bellen en dit bericht melden. Ik zou me er idd ook verder niet mee bemoeien en ook niet aan de beste man vertellen waar zijn vrouw en kinderen zijn (mocht je daar achter komen). Dit vanuit het oogpunt van born2bemom. Meer dan dit kun je denk ik niet doen en ik zou er ook niet te diep in willen worden meegetrokken
Als de man het al heeft gemeld bij de politie geven die hem heus wel tips over wat hij kan doen. Zij kunnen zelf ook contact met de vrouw gaan leggen. Ik zou hier echt nu buiten blijven. Je weet gewoon niet wat er speelt.
Hij zegt dat hij het gedaan heeft maar het is allemaal niet duidelijk of hij ook aangifte gedaan heeft? Dus je weet niet of deze man het daadwerkelijk aan de politie heeft doorgegeven. Daarom zou ik uit plichtsbesef de politie/wijkagent inlichten (let op, geen aangifte, alleen inlichten) en daarna mijn handen ervan trekken