Kansen baarmoedermond verweekt en ontsluiting?

Discussion in 'De bevalling' started by Friesland90, Nov 2, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

Jun 21, 2010
    2,661
    5
    38
    Woensdag wordt ik getoucheerd en als ik dan een beetje opening heb dan worden donderdag mijn vliezen doorgeprikt. Als dat niet zo is word ik vrijdag ingeleid met gel om eerste de boel te verweken en opening te krijgen.

Vannacht ben ik getoucheerd en alles bleek nog potdicht te zitten, niks verweekt of verstreken en geen opening. Ze verwachten omdat het wat rommelt dat het beter is om af te wachten dan nu al in te leiden met gel, daarin tegen zijn de omstandigheden om in te leiden met 39 weken wat beter dan met 38 weken.

Maar nu vraag ik me af, hoe groot is de kans dat er in 4 dagen toch nog opening komt? Ik heb wel harde buiken en menstruatie krampen, maar dat had ik ook al wat eigenlijk en toch is er niks gebeurd van binnen.
    Iemand ervaring met soort gelijke situatie??? En als ze vrijdag gel in brengen, duurt het dan altijd heel lang, of kan het ook sneller gaan dan dagen? Het is mijn 2e kindje.

2. mausi

mausi Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    2,745
    646
    113
    Gelderland
    Er is kans dat je vanavond nog bevalt! Er is ook kans dat het, ondanks rommelen, vokgende week nog nagenoeg potdicht zit.....daar valt echt niks over te zeggen helaas. Kan alle kanten op....

3. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Kan inderdaad alles kanten op.. De ene loopt weken met 3 cm lachend rond en bevalt met 41 wkn na 2x strippen pas, en de andere zit in de ochtend potdicht en bevalt nacht erop (vriendin).

Dus houd moed meis!

4. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

Feb 11, 2013
    973
    0
    0
    ik had met 38 weken al 3 cm ontsluiting zonder 1 krampje gehad te hebben

5. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

Jun 21, 2010
    2,661
    5
    38
    Ja dat is ook zo haha dom, niet bij nagedacht..
    Dus het kan ook nu gebeuren zonder dat ik het voel???

6. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Yep.. Alles kan en dat is het lastige meteen haha..
    Nog even volhouden meis, of max een weekje las ik ergens!

7. Laaarrr

Laaarrr Actief lid

Dec 20, 2012
    196
    0
    16
    NULL
    Rotterdam
    het is denk ik bij iedereen heel verschillend. Ik zelf ben nu 41+2 dagen en had afgelopen donderdagavond erg last van rugweeën, uiteindelijk bij het toucheren bleek ik 2 cm ontsluiting te hebben... Na 2 uur had ik nog steeds 2 cm, anders hadden ze bij de 3cm de vliezen gebroken... Maar was dus niet het geval. Naar huis gestuurd, en gewacht of ze nog vanzelf zou kunnen komen. Nou mevrouw is lekker blijven zitten,en wordt dan morgen maar gehaald. Je kan het ook niet eens stimuleren, ik heb van alles gedaan om het op te wekken maar het komt wanneer het zelf wil. Moeder natuur regelt het wel... en anders doen ze dat in het ziekenhuis!!!

8. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

Jun 21, 2010
    2,661
    5
    38
    Ze zeiden wel tegen mij voordat we naar huis gingen, dat het vast een onmogelijke opgave zou zijn, maar dat we moesten proberen nog wat gemeenschap te hebben omdat in sperma een stofje zit wat de baarmoedermond ook rijp maakt. Nou toch is alles nog dicht en we hebben wel gemeenschap gehad.

Laaarrr, ik denk idd dat niks helpt en het gewoon een kwestie is van over je heen laten komen en dat het is zoals het is

Share This Page