Vreemd 'getril' of 'gezoem' in onderbuik (18 weken zwanger)

Discussion in 'Zwangerschap' started by Jippo, May 4, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jippo

Jippo Lid

Apr 13, 2008
    75
    0
    0
    Heb een vraag waar ik maar geen antwoord op kan vinden:

Sinds een week heb ik zeer regelmatig een zeer vreemd getril of gezoem heel erg laag in mijn onderbuik. Het duurt meestal een paar seconden en soms heb ik 't wel om de paar minuten. Het zit telkens op dezelfde plaats een beetje rechts van het midden en het lijkt bijna alsof het in mijn vagina zit... :oops:
    Het lijkt in de verste verte niet op de beschrijvingen die ik heb gelezen over hoe het voelt als de baby beweegt. Die heb ik dus ook nog niet kunnen voelen jammer genoeg. Ik weet wel dat het hartje goed klopt want ik heb een angelsounds gekocht hierme hoor ik het hartje telkens op dezelfde plaats: heel laag linksonder net iets boven mijn schaambeen.

Heeft iemand enig idee wat dat gezoem/getril kan zijn? Moet eerlijk zeggen dat ik het niet echt een prettig gevoel vind en ben ook een tikkie bezorgt of het allemaal wel normaal is.... Zou het een zenuw kunnen zijn die wat bekneld is?

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Denk dat het best je baby kan zijn hoor.
    Ieder voelt het anders. Ik had eerst ook een soort getril/gefladder als ik de baby voelde

3. Dragoddess

Dragoddess Actief lid

Dec 9, 2007
    112
    0
    0
    Eindhoven
    Heb ik ook (gehad), voelt een beetje als een trillend ooglid. Geen idee wat het is maar lijkt me niks zorgwekkends.

4. Jippo

Jippo Lid

Apr 13, 2008
    75
    0
    0
    Ja precies! Net als een trillend ooglid.

Baal nu een beetje heb net het hartje proberen te luisteren maar kon het niet vinden... zit nu natuurlijk te stressen....

5. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

Oct 12, 2007
    1,460
    0
    0
    Ik had het ook, denk dat het de baby is hoor die beweegt. Ik ervaarde het ook als trillend ooglid en heb dat aan de vk omschreven, ze zei toen dat het de baby is. Ik dacht eerst een darm ofzo. Later zag ik het op de echo, dus het was hem wel.

6. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    haha ik heb het nu ook een paar keer gehad een paar tellen dan was het over

bij youame had ik het ook

7. croky

croky Actief lid

Aug 9, 2007
    428
    0
    0
    Dat gevoel van een trillend ooglid: dat is je baby! Ik had het ook, en elke week werd het steeds sterker, totdat het echt duidelijk schopjes werden (ong. 3/4 wk later).

8. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Dat kan heel goed de baby zijn.

9. iris73

iris73 Lid

Dec 5, 2007
    87
    0
    0
    aalsmeer
    ik ben zwanger van de 3de ik heb dat elke zwangerschap gehad,maar wat het is en waarom,geen idee!

10. Jippo

Jippo Lid

Apr 13, 2008
    75
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties, stelt me toch een beetje gerust.

Iris73: had jij het soms ook zo lang en vaak achter elkaar? Gisteravond bijvoorbeeld leek het met korte tussenpozen bijna continue aanwezig.

11. Kitty

Kitty Actief lid

Nov 10, 2005
    442
    0
    0
    Opvoeder-begeleidster
    Willebroek
    YES: je voelt em!

van genieten ipv je zorgen te maken.

Ik voelde het vant weekend voor 't eerst. is mn tweede en dan heb je vlugger door wat t is.

Liefs
    Kitty

12. nance158

nance158 Actief lid

Nov 15, 2007
    442
    0
    0
    Intercedente
    Voorschoten
    Lijkt me een typisch geval van een teken van leven in je buik.
    Ik heb dat getril ook hihihi vondt het altijd lachwekkend als ik dat voel. Zo van heee hallo ik ben er.....

Als je het niet vertrouwd gewoon ff de vk bellen joh die kan je gerust stellen.

Succes en hou ons op de hoogte.

Liefs nance158

13. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    het kunnen ongecontroleerde spierbewegingen van de kleine zijn wat je kunt vergelijken met "stuipjes' zeg maar, ze hebben nog nergens controle over en tja voor jou als moeder voelt dat zeg maar als "trillen" aan en kun je daar ongerust over worden, bij de andere 2 had ik nergens "last" van of ik sloeg er in ieder geval geen acht op, en bij Zoë leek het wel heel vaak zo te zijn...toen ik dit aangaf bij de vk vertelde ze me dus dat ze nu nog geen controle over de spieren hebben en dan een soort van "stuipjes' kunnen vertonen in de baarmoeder maar dat het niets was om me zorgen over te maken.... :)

later zul je ook gaan voelen wanneer ze de hik hebben... ;) da's helemaal een "raar" gevoel... :D

gr.smoekie

14. Jippo

Jippo Lid

Apr 13, 2008
    75
    0
    0
    Ik kan eerlijk gezegd nog niet echt geloven dat dit de baby is (sorry; ben nogal eigenwijs). Het voelt n.l. echt als een soort gezoem heeel laag in de buik (nog onder het schaambeen).

Ik hoop natuurlijk wel dat jullie wel gelijk hebben he! :)

Jammer genoeg heb ik tot nu toe niet veel aan de VK gehad. Belde twee weken geleden met de vraag of ik misschien er even snel tussendoor kon omdat ik zo bang was dat het hartje niet meer klopte en toen zei de assistente dat ze dat nooit doen als er verder geen aanleiding voor is. Probeer daarom bellen uit te stellen voor als ik het echt niet meer uit kan houden. Ben bang dat ze me anders een aansteller gaan vinden en me niet meer serieus nemen.

15. nance158

nance158 Actief lid

Nov 15, 2007
    442
    0
    0
    Intercedente
    Voorschoten
    Nou geloof me zo'n verloskundige heb ik ook gehad. Ik zit nog steeds bij dezelfde praktijk maar er is in het begin ook zoiets tegen mij gezegt. Ik had een beetje bloed en pijn in de buik. Ach zegt de vk kan zijn dat dat innestelingsbloed is of je kindje is dood. Nou daar mag je het mee doen dan. We hebben aangegeven toen dat we dit geen manier van doen vonden. Mijn vriend is toen heel erg kwaad geworden. Je zou bijna gaan zeggen dat je het erger moet maken om aandacht te krijgen.

Gelukkig helpen ze me nu wel goed maar ik zou me er niet zoveel zorgen om maken dat ze je een aansteller vinden.

Een hele andere optie is nog om een andere praktijk te zoeken als je je daar beter bij voelt.

succes.

Liefs nance158

16. Delilah

Delilah Niet meer actief

Ik voel het nu nog vaak op de manier zoals jij het omschrijft en het is toch wel mijn beebje! Dus ik denk dat je gewoon je baby voelt!

Ik heb geen idee wat hij/zij aan het uitspoken is als ik het voel? Maar ik krijg zelf altijd het grappige beeld bij dat gevoel van de baby die de navelstreng draait en dan aan trekt waardoor het gaat trillen, net zoals je met een touwtje kan doen! Hoop dat je me snapt! Weet dat het beeld nergens op slaat maar zo kan ik het gevoel het beste omschrijven!

17. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    tis natuurlijk wel zo dat elke zwangere zeker in het begin nogal bang is dat het hartje "niet meer klopt" o.i.d. en als ze aan iedereen gehoor moeten geven die aangeven dat ze graag willen dat er "even" tussendoor naar het hartje wordt geluisterd ze niet meer toekomen aan hun "werk"

ben idd van mening als er geen "aanleiding" voor is, het ook niet nodig is om tussendoor te moeten komen.....

in jouw geval zou ik een angelsound aanschaffen, zo heb je hen niet meer nodig als je je "zorgen" maakt over de kleine...

zolang alles bij de controles gewoon "goed" is moet je je niet al te veel zorgen maken meid, tis heel normaal, maar maak jezelf niet gek.....

ben je gevallen of wat dan ook dan is het een ander verhaal, en is het logisch dat je "ff tussendoor" gaat om je gerust te laten stellen e.d. en dat is wat ze bedoelen met "aanleiding" is er niets gebeurd is er geen enkele reden om aan te nemen dat het hartje niet meer klopt....

gr.smoekie

18. Jippo

Jippo Lid

Apr 13, 2008
    75
    0
    0
    Heb je ook wel gelijk in hoor smoeki. En ik begrijp dat ook wel. Ik vond alleen dat het toen nogal kil gebracht werd, en daar ben je met razende hormonen dan nogal gevoelig voor... Ook heb ik afgelopen november een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad waardoor deze zwangerschap behoorlijk zenuwslopend in het begin was. Denk dat ik hierdoor extra bezorgd ben, 't was fijn geweest als de assistent me wat moed had proberen in te praten zeg maar...

19. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    zowieso hoort ze je "gerust" te proberen te stellen als je ongerust aan de telefoon hangt dat is logisch, en tis ook heel logisch als je een bbm zw hebt gehad je meer "ongerust' bent dan "normaal" maar probeer je niet al te gek te maken meid, tis heel makkelijk gezegd van me ik weet het, en tis heel erg moeilijk, maar tis gewoon zonde als je straks bevallen bent en je kijkt terug op een zwangerschap waarin je je eigenlijk alleen maar ongerust hebt gemaakt (zoals ik :( )..

ik heb van deze zwangerschap lang niet zo genoten als van de andere 2 omdat ik me steeds zorgen maakte over van alles...dus tja zoals gezegd "probeer" je niet te veel zorgen te maken, en probeer er van uit te gaan als zij maar enigzins het vermoeden hebben dat er iets niet goed is, ze je direct doorsturen naar het zh...

gr.smoekie

20. desi88

desi88 Lid

Feb 7, 2008
    8
    0
    0
    hoi Jippo,

Wat jij beschrijft heb ik ook volgens mij. Het voelt bij mij een beetje als ruisen, ik weet niet of het kan maar ik dacht dat het een bloedvat was ofzo, het lijkt namelijk ook op het ritme van mijn hartslag te gaan. Het zit ook altijd op exact de zelfde plek en het is volgens mij echt niet de baby. Het voelt meer als bloed dat door een ader ruist ofzo, maar ik weet uberhaubt niet of je dat kunt voelen.

Share This Page