Angst ontwikkeld, waar kan ik het best terecht?

Discussion in 'Zwanger worden' started by piscean, Jan 25, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. piscean

piscean Fanatiek lid

Oct 12, 2016
    1,354
    952
    113
    Hoi allemaal,

De angst wordt steeds groter, daardoor stel ik dit al een enige tijd uit:

Na mijn bevalling in okt 2015 ben ik onder narcose gehecht, het scheen erg lastig geweest te zijn. Ik heb nu tijdens het vrijen af en toe nog steeds pijn/last. We hebben nu een wens voor een 2e maar door mijn angst voor pijn stel ik het uit.

Waar kan ik het best terecht voor deze klacht? Huisarts, verloskundige, gynaecoloog?

Zijn er hier meer mama's die hier last van hebben? Ik heb ook op internet gelezen dat het namelijk tussen je oren kan zitten en je zo erg gespannen erin gaat dat het dus ook pijn kan gaan doen.

Groetjes

2. Mom88

Mom88 Lid

Oct 8, 2016
    24
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hoi,

Wat ontzettend vervelend dat je hier nog zoveel last van ervaart. Helemaal ook omdat je je kinderwens erom uitstelt. Is het de angst voor de bevalling of het vrijen?

Ik zou denk ik langs de huisarts gaan. Voor verwijzingen moet je toch bij hem/haar zijn en huisartsen hebben soms nog best wel goede ideeën😉
    Heel veel sterkte ermee en ik hoop dat je snel geholpen mag worden.

3. piscean

piscean Fanatiek lid

Oct 12, 2016
    1,354
    952
    113
    Dank je wel voor je reactie!

De angst vooral nu voor de bevalling en het herstellen daarna, of dat het misschien nu niet helemaal goed zit en dat er dus weer wat gedaan moet worden down there. Misschien dan toch maar een afspraak maken bij m'n huisarts :$ Dank je wel!

Gefeliciteerd trouwens♥ ;)

4. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

Apr 12, 2015
    2,769
    2,145
    113
    Female
    Docent Na&Sk
    Bij de angst voor vrijen kan je het best met een seksuoloog zijn, maar zou inderdaad beginnen bij de huisarts :)

5. BZD

BZD Fanatiek lid

Jan 17, 2014
    1,059
    166
    63
    Female
    Paraveterinair
    Volgens mij heb je niet per se een verwijsbrief nodig van een huisarts als je naar bijv seksuoloog of psycholoog wilt.
    Herken het wel een beetje. Een knip en 2 scheuren later, ellende met hematoom, waardoor weer open en gehecht. Daarna ook heel lang last van litteken gehad met vrijen ook. Bevallen maart 2015 en pas sinds eind 2016 geen last meer. Misschien zou een (vrouwelijke) haptonoom iets voor je zijn. Ik vond dat heel fijn, beetje combi praten en terug naar je gevoel. Klinkt beetje zweverig misschien, dat dacht ik altijd dat dat het was, maar zo heb ik het nooit ervaren.

6. Rdas

Rdas Niet meer actief

Wat heftig. Ik herken het wel. In de zomer 2015 ook bevallen en flink ingeknipt en heb er nog veel last van na bijna twee jaar 😐Wens voor een tweede is er zeker maar stel het ook de hele tijd uit omdat ik bang ben voor de bevalling en dat het dan nog meer pijn doet

7. piscean

piscean Fanatiek lid

Oct 12, 2016
    1,354
    952
    113
    Thanks voor je tip, ik heb daar denk ik inderdaad wel wat aan! Ben wel wat zweverig ;-P Gezien jouw verhaal kan het dus echt lang duren...

Heb je erg last gehad toen ze het weer opnieuw hadden gehecht?

8. piscean

piscean Fanatiek lid

Oct 12, 2016
    1,354
    952
    113
    Super rot dat jij dat ook hebt :( is het alleen je angst of heb je nu ook al last tijdens het vrijen?

9. BZD

BZD Fanatiek lid

Jan 17, 2014
    1,059
    166
    63
    Female
    Paraveterinair
    Ja nou ja, ik denk dat mijn stuit gekneusd was ook oid. Had alleen maar rugweeen en mijn 90kg man heeft er heel erg op staan duwen (omdat ie dat van mij moest), waardoor ik niet zonder (hele erge) pijn rond kon lopen. Ik kon dus niet eens mijn zoontje die al best huilerig was rondwandelen en dragen. Dus na onderzoek een kleine hematoom gevonden (maar of dat het nu was?), maar vanweg de pijnklachten al aan de dyclofenac gezeten, dus toen geen pijn gehad!

10. piscean

piscean Fanatiek lid

Oct 12, 2016
    1,354
    952
    113
    Jeetje wat heftig!!!

Ja het gaat niet allemaal over mooie rozen hihi.

Ik ben gewoon bang dat alles opnieuw moet.... daarom stel ik het uit

Share This Page