Hallo, Vanmorgen heb ik een termijn echo gehad, ik ben nu 9 weken en 5 dagen zwanger. Op de echo was te zien dat er een ballonvormig uitstulpinkje zat op het buikje rond de plek van de navel zeg maar. De echoscopiste vertelde me dat dit hoogstwaarschijnlijk nog wel weg zou trekken, ik moet over 2 weken weer komen om opnieuw te kijken. Ik maak me nu al wel een beetje zorgen.. Zie je dit vaker rond 10 weken en trekt het echt in de meeste gevallen nog weg of moet ik rekening houden met toch een wat serieuzere afwijking? Betekent dit dat de buikwand nog niet goed gesloten is en gebeurt dat inderdaad nog in de komende 2 weken? Ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is. Mvg. Carolien
Hi carolien, Je verhaal is heel duidelijk en ja dit word vaker gezien. Het mag zelfs gezien worden tot 12 wkn. Indien het na 12 wkn nog gezien word dan is er pas verdenking op een niet goed gesloten buikwand. Bij de ontwikkeling van een embryo ontwikkelen de darmen zich buiten het lichaam, in de loop van de tijd word dit naar binnen gebracht. Imke