Ik voel geen beweging

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door 365promises, 22 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 365promises

22 jan 2015
    42
    0
    0
    Ik ben nu 19+1 weken zwanger en voel een aantal dagen mijn kindje iedere ochtend wanneer ik wakker word en iedere avond voor ik ga slapen, bewegen. Meestal ook nog enkele keren wanneer ik 's avonds thuiskom en op de bank zit. Maar vandaag heb ik nog helemaal niets gevoeld. Ik ben rustig gaan liggen op de bank en heb af en toe een beetje in mijn zij gepord, maar ik voel geen reactie en maak mij best zorgen. Is dit normaal?

2. Noa2013

Noa2013 Actief lid

8 jul 2014
    279
    6
    18
    Vrouw
    Ja, op jouw termijn kan het zo zijn dat je kindje omgedraaid is en dat je hem daarom niet meer voelt. Ik geloof dat je pas vanaf een week of 25 je kindje dagelijks moet voelen! Maar je kunt natuurlijk altijd je verloskundige bellen, dan kan zij je gerust stellen :)

3. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Dat kan heel goed maar hoeft helemaal niets te betekenen. Pas vanaf 28 weken moet je elke dag leven voelen.

4. 365promises

22 jan 2015
    42
    0
    0
    Bedankt voor je snelle reactie! Ik bezoek de gynaecoloog en moet dus hiervoor het ziekenhuis bellen. Ook krijg ik nooit mijn gynaecoloog aan de lijn maar een baliemedewerker, dus vind het vervelend te bellen omdat ik er vaak niets aan heb.

5. Loetje88

Loetje88 Fanatiek lid

26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    He bah wat vervelend, aan zo'n baliemedewerker heb je idd niks. Als je je zorgen maakt kan je altijd gewoon je verloskundige bellen normaal gesproken ook met stomme vragen, hoewel die niet bestaan...maar in jouw geval dus een beetje lastig.

Vaak zegt je gevoel wel of je iets moet vertrouwen of niet...vertrouw je het niet dan toch even bellen. Stressen is ook niet goed.

Hoop dat er nog meer mensen voor je reageren die er ervaring mee hebben. Dit is mijn eerste zwangerschap dus weet ook nog niks van hoe en wanneer je je kindje voelt. Wat ik begrepen heb is dat je op een gegeven moment je kindje wel iedere dag moet voelen maar dat is vanaf een bepaald aantal weken...

6. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Ik heb het ook wel rond een bepaald termijn gehad dat ik de kleine ineens een dag of 2 niet voelde. Daarna weer wel. Kan best zijn dat ie dan net andersom ligt en dan voel je hem niet zo goed. Toen het ineens zo warm was een paar weken geleden was hij ook super rustig. De verloskundige vond dat tot 26 weken geen probleem. Hier is dan ook de afspraak bij de vk dat je vanaf 26 weken de kleine elke dag moet voelen.
    Ze geven gemiddeld aan 10x per dagdeel als je druk bent en 10x in 2 uur als je in rust bent..
    Maar... bij mij zei de vk dat ik hem wel meer moet voelen omdat ik hem in de ochtend als ik wakker word al binnen korte tijd 10 stoten te pakken heb. Eigenlijk is het dus meer dat je hier vanaf 26 weken elke dag soortgelijke bewegingen moet voelen.

7. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Ik heb het gehad met 23 weken en toe werd mij ook nog vertelt dat ik haar niet elke dag hoefde te voelen.

Met 19 weken hebben ze nog alle bewegingsvrijheid en kunnen ze makkelijk zo draaien dat jij helemaal niks voelt van de bewegingen.
    Kan maar zo zijn dat ze vanavond of morgen weer ineens anders ligt en je der wel weer voelt.

Maar als je je echt zorgen maakt altijd je gyn bellen.

8. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

19 nov 2014
    1.640
    261
    83
    De verloskundige zei tegen mij dat alles wat je onder de 26 weken voelt een cadeautje is.
    Ik voel hem al duidelijk vanaf 18 weken maar het moet pas vanaf 26.

9. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Ik heb er ook een keer de vk voor gebeld omdat ik haar een dag of 2 niet gevoeld had terwijl ik haar daarvoor al weken voelde. Zij vertelde mij ook dat ik me echt geen zorgen hoefde te maken, je beebje kan inderdaad gewoon van ligging veranderd zijn waardoor je even niets meer voelt. Over een paar dagen (of misschien uren) voel je vast weer iets. Hier moest ik vanaf 24 weken iedere dag beweging voelen en daar kom ik makkelijk aan dus probeer je geen zorgen te maken. :)

10. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    ik loop ook in het ziekenhuis, en krijg dus ook nooit de gyn aan de lijn. Maar er zijn wel meerdere telnr's die ik kan bellen. Zo bel ik voor afspraken de balie, voor vragen zoals deze de verpleegkundigen (die dan weer een kort lijntje hebben met de artsen) en als ik in het weekend paniek heb, kan ik de verloskamers bellen.

Ik kreeg bij de voorlichting te horen dat ze willen dat je je kind vanaf week 24 iedere dag voelt. Ik heb hem ook een paar dagen niet gevoeld in week 19 maar het is de laatste week gelukkig weer echt disco in mn buik.

11. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Met jouw termijn hoef je idd je kindje nog niet iedere dag heel goed te voelen, maar voel je je ukje al een paar weken echt heel duidelijk en nu niet meer en wordt je daar heel onzeker van, dan kun je gerust bellen hoor. Er zijn idd als het goed is meerdere nummers beschikbaar in het zh.

Ik zat met 26 weken heel erg te twijfelen wat ik moest doen aangezien ik ook overgedragen ben aan de gyn. Ik had veel harde buiken en normaal voelde ik mijn meisje echt heel duidelijk en toen gewoon helemaal niet meer. Had nog geen beladvies van het zh meegekregen en ben een beetje gaan zoeken op de site. Kom 3 nummers bellen: de afsprakenbalie van de gyn, een spoedlijn, of een vragenlijn na 14.30. Had voor de laatste gekozen en hier zaten verpleegkundigen die direct contact konden opnemen met klinisch verloskundigen. Er werd toen ook besloten dat ik gelijk even moest langskomen.

Deel Deze Pagina