vreemd gevoel onderbuik?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door rach11, 15 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rach11

rach11 Lid

11 feb 2011
    55
    0
    0
    Zuid-Holland
    #1 rach11, 15 feb 2011
    Laatst bewerkt: 15 feb 2011
    hoi dames

ik ben vannacht érg vroeg wakker geworden dus ik heb wat tijd te doden! enn dus plaats ik hier even een vraagje (deze word hier waarschijnlijk vaker gesteld maar vraag het toch zelf maar even) ik ben eigenlijk niet zo bezig met zo snel mogelijk zwanger raken, we gaan er voor natuurlijk maar hebben alle tijd we zijn nog jong. (ik ben 19 en mijn vriend net 26)

zal even zo kort mogelijk vertellen hoe het bij mij zit:
    ik ben al ruim 3 jaar samen met mijn hele lieve vriend en we wonen nu bijna 3 maandjes samen.
    ik ben al bijna 1 jaar (11 maanden) gestopt met de pil, ik wilde die rommel niet meer in mijn lijf ik werd constant onregelmatig ongesteld gewoon willekeurig ergens in het midden van de strip. bij welke pil ik ook kreeg altijd hetzelfde. het laatste jaar had ik microgynon50 een van de sterkste en zelfs daarmee erg onregelmatig. (ik was overigens ook altijd erg stipt met slikken) dus ik ben een jaartje terug met de pil gestopt en sindsdien hebben we altijd wel een condoom gebruikt. geen last gehad van ontpillen, meteen sinds ik gestopt ben met de pil had ik een regelmatige menstruatie met een soms voelbare eisprong. mijn cyclus wijkt heel af en toe 1 dagje uit, van 25 tot 27 dagen. de laatste 2 maanden 25 dus ik ga nu maar even uit van 26 dagen om het gemiddeld te houden.
    we gebruiken sinds begin dit jaar geen condooms meer, vriendlief wilde graag aan de slag hihi en ja ik dan natuurlijk ook!
    ik temperatuur niet en gebruik geen ovulatie tests. we hebben voor onszelf besloten om gewoon vanzelf te zien wat er komt en het spontaan te houden allemaal. tóch krijg ik een beetje de kriebels nu, maarja welke vrouw heeft dat niet zodra alle anticonceptie de deur uit is en je dingen voelt waar je nooit "last" van hebt gehad.
    nu heb ik even mijn ovulatie op proberen te sporen bij verschillende tellers en volgens iedere teller zou ik afgelopen woensdag-donderdag mijn eisprong gehad moeten hebben. (heb voor 25 en 26 dagen berekent) en ja ''klussen'' kan ik het niet echt noemen, want we doen het niet perse met in gedachten een kindje te willen maken we doen het gewoon spontaan net wanneer we zin hebben. maar dat is toch meestal wel iedere dag of om de dag, afgelopen woensdag zijn we ook aan de gang geweest in ieder geval.

nu waar het om gaat hihi, ik heb de laatste 3 dagen (dus na mijn vermoedelijke eisprong) steeds kleine steekjes in mijn onderbuik en heb vooral gisteravond echt een zeurend gevoel links onder in mijn buik gehad waar ik niet omheen kon het is niet echt pijn in de zin van auuw of alsof er iets "knapt" (zoals ik bij mijn eisprong af en toe gevoeld heb) maar het is wel duidelijk aanwezig hihi. soms lijkt het een beetje op spierpijn een beetje een beurs gevoel en soms juist een kriebelig gevoel, het zit duidelijk bij mijn eierstokken/baarmoeder. ik voel nu ook nog wat kriebeligs daar. heel vreemd ik heb dit nooit gehad, menstruatiepijn krijg ik ALS ik het heb ook altijd alleen tijdens mijn menstruatie, vanaf dag 2, nooit vooraf. en ontpillen kan het ook niet zijn dus vandaar dat ik het hier even vraag.
    het lijkt mij ook dat áls het een innesteling zou zijn, dat ik het niet links maar alleen in het midden zou voelen? of kan het toch?
    of zou ik nu pas mijn eisprong hebben? dat zou wel laat zijn misschien want over een weekje moet ik eigenlijk ongi worden.
    ben benieuwd of iemand dit herkent ben wel nieuwschierig of ik alvast een testje zou moeten halen voor mijn NOD!

liefs xx
    rachel

2. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

Ik heb 2 dagen na mijn eisprong ook 2 dagen last gehad van het zeurende gevoel wat jij beschrijft. Bij mij kwam het steeds als ik op de bank of op bed lag. Ik weet ook niet waar het door komt en je kan er eigenlijk alle kanten mee op. Het kan nog met je eisprong te maken hebben, een innesteling zou ev ook kunnen maar dat is nog wel heel vroeg daarvoor en het kan ook met je menstruatie te maken hebben of met de griep.
    *zucht* je snapt het...mogelijkheden genoeg:)
    Je moet gewoon even afwachten...hoe rot dat ook is en hoe lang dat ook duurt!

3. rach11

rach11 Lid

11 feb 2011
    55
    0
    0
    Zuid-Holland
    #3 rach11, 15 feb 2011
    Laatst bewerkt: 15 feb 2011
    ja dat dacht ik inderdaad ook al hihi. ik had dat ook ja, vooral als ik op bed of op de bank lag maar ook als ik bijv. de trap op/af liep of opstond.
    het is ook wat he al die kwaaltjes en dingetjes die allemaal met vanalles te maken kunnen hebben!!
    meer dan wachten zit er inderdaad niet op, achja we zullen zien toch!
    als ik gewoon ongi word vind ik het gelukkig niet heel erg er is tijd genoeg en tja als ik niet ongi word en even later een roze streepje te zien krijg dan vieren we gewoon een (voor mij alcoholvrij) feestje dus altijd goed! dat is wel fijn aan jong beginnen hihi.
    ik hoop in ieder geval zeker dat jij over een paar daagjes een positieve test in handen hebt!! :)

4. Redhead

Redhead Fanatiek lid

28 dec 2010
    2.652
    0
    36
    Omgeving Haarlem
    Hoi hoi,

Ik ben nog niet zo ervaren, want we zijn pas net bezig. Vorige maand voelde ik mijn eisprong en deze maand dacht ik dat ook te voelen. Wel heb ik inderdaad na die eisprong twee a drie dagen last gehad van m'n buik aan de linkerkant. Ook vooral als ik stil zat merkte ik dat. Vorige maand had ik dat niet. Dacht dat ik misschien mijn eisprong verkeerd gevoeld had :(
    Ach, we zien het wel :)

5. Fabace

Fabace Bekend lid

18 jan 2011
    675
    0
    16
    Hoihoi,

Hier het zelfde, een 3tal dagen lichte steekjes links net boven de lies. Eerst dag dacht ik dat ik mijn eisprong had, zeg nog tegen mijn vriend van denk dat mijn eitje is gesprongen. De dag erna nog steeds lichte steekjes dus ik weer of ik denk vandaag dat het zover is :). Ma na drie dagen nog steeds steekjes, weet ik het nie meer, mijn vriend zei al ge hebt wel veel eitjes die springen :).
    Zal afwachten worden. Zie dat we ongeveer de zelfde periode kunnen testen, spannend ;).

Groetjes

6. Siri

Siri Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.600
    1
    0
    Medisch
    Noorwegen
    Ik heb dat ook steeds gehad, precies wat jij beschrijft, een paar dagen na de eisprong en het hield iedere keer na een week op en daarna teste ik positief.....helaas iedere keer een MK of VMK,

Succes in ieder geval en probeer het zo lang mogelijk Spontaan te houden, want dat is toch de fijnste manier om zwanger te worden......

7. rach11

rach11 Lid

11 feb 2011
    55
    0
    0
    Zuid-Holland
    @redhead
    Ja stom is dat heh, ik heb het ook nooit eerder gevoeld dus ja dan ga je als vrouw toch al gauw iets verder denken! We zien wel inderdaad :) het kan nog 2 kanten op gaan!

@claudia1984
    Haha ja inderdaad dat had ik dus ook ;) ik zat telkens he.. is dat nou een eitje.. he alweer?? Haha, maar het voelde niet als wanneer ik normaal een eisprong voel, dat voel ik niet iedere cyclus maar als ik het voel dan voelt het alsof er iets "knapt" zeg maar. Ik voel nu nog steeds wat dingetjes links en recht en tepels zijn een beetje gevoelig sinds gisteravond.
    Ja wij kunnen op dezelfde dag testen leuk! Wie weet hihi ik zie wel wat er komt, hoop in ieder geval dat jij positief kunt testen deze maand!!

@siri
    Ooh nou dan ben ik benieuwd.. Mijn tepels zijn sinds gisteravond ook wat gevoeliger dan anders en ik blijf af en toe dingetjes voelen. Dan links.. dan rechts.. dan in het midden dus ik weet het niet. Over een weekje kan ik testen (als ik dan niet ongi word tenminste).
    Wel heftig joh telkens een MK / VMK.. Duim voor je dat deze ronde weer raak is en dat dan alles super goed gaat!

Ja precies dat lijkt mij dus ook het fijnst en het mooist, we houden het ook echt zo lang mogelijk spontaan! Maar dat lukt ons wel denk ik zo ;) Tenzij er over een jaar/twee jaar nog steeds niets is gebeurd, je weet het nooit natuurlijk. Maar ik hoop dat we het geluk hebben om niet met de ovulatietests etc. te hoeven beginnen!

Maar goed we zullen zien, zoals hier op het forum vaak gezegd word: Afwachten, afwachten, afwachten hihi.

8. rach11

rach11 Lid

11 feb 2011
    55
    0
    0
    Zuid-Holland
    mmm.. ik voelde eigenlijk niks meer maar nu had ik net ineens voor een minuut of 10 zo'n zeurende pijn/zeurend gevoel in mijn onderbuik als ik drukte werd het erger, het lijkt wel menstruatie pijn maar daar is het wel erg vroeg voor ik verwacht over precies een week pas ongi te worden. en aangezien mijn cyclus altijd wel regelmatig is lijkt het me vreemd als ik het ineens 1 week eerder krijg. ik dacht misschien moet ik naar het toilet maar dat ben ik straks al geweest (sorry voor de info hihi).
    nu is het gevoel bijna weg maar het voelt wel alsof het ieder moment terug kan komen, ook heb ik wel eens wat vlagen dat ik links en rechts een soort van steken voel. tsjongejonge dat vrouwenlichaam ook he! ik heb dit nog nooit gehad.
    word hier toch wel wat nerveus van om eerlijk te zijn, maarja dat is denk ik het nadeel van spontaan bezig zijn zonder erbij na te denken hihi. als er dan ineens gekke dingen opkomen dan komen de vraagtekens wel op.
    moest dit in ieder geval even posten hihi maar goed voor de zoveelste keer .... we wachten het maar af!!

9. rach11

rach11 Lid

11 feb 2011
    55
    0
    0
    Zuid-Holland
    ja hoor nu heb ik weer iets nieuws hihi net kreeg ik ineens zo'n maagzuur oprisping dat is echt iets wat ik nog nooit in mijn leven gehad heb. telkens als ik het allemaal uit mijn hoofd heb gezet en er totaal niet mee bezig bent komt er weer wat of voel ik weer wat haha ik wou dat ik niks voelde!! hoefde ik er ook niet aan te denken hihi.
    ik zeg er niks over tegen mijn vriend anders blijft ie telkens vragen en dat wil ik juist niet ik wil er niet mee bezig zijn.
    ik zal blij zijn als ik over een weekje ongi word of een testje kan doen zeg!

10. happymama

happymama Niet meer actief

wachten duurt lang maar je kan altijd een testje wagen tegen die tijd . maagzuur is niet een symptoom zo vroeg dat krijg je vaak als de baby groot is en tegen je maag drukt

11. rach11

rach11 Lid

11 feb 2011
    55
    0
    0
    Zuid-Holland
    duurt lang inderdaad, probeer me er niet mee bezig te houden!oke nou gelukkig dan kan ik dat weer van het lijstje afstrepen hihi heb eigenlijk ook niet het idee dat ik zwanger ben maar toch die dingetjes die je voelt wekken toch vraagtekens natuurlijk!

12. jipje

jipje Fanatiek lid

9 feb 2011
    1.452
    96
    48
    hey hey!

heb dat gevoel afgelopen maand ook gehad! heeft toch wel een paar dagen aangehouden, maar is nu wel al ongeveer een weekje weg..
    Had alleen wel een paar dagen na mijn eisprong echt wel pijn tijdens het klussen,, het doet nu nog steeds pijn, maar het is al wel minder.. hebben jullie dit ook of gehad??

13. rach11

rach11 Lid

11 feb 2011
    55
    0
    0
    Zuid-Holland
    hoihoii

jij ook ja vervelend he?? ik voel nu nog steeds af en toe wat maar probeer het te negeren hihi.
    nee daar heb ik verder geen last van en ook niet gehad eigenlijk.. (gelukkig) maarja wie weet als we het op een ander moment gedaan hadden dat ik wel pijn had gehad! wel fijn dat dat nu minder is bij jou hopelijk is het snel helemaal over het klussen moet wel leuk blijven natuurlijk he ;)
    het is wat, nog heel even wachten en dan weten we of het wat betekend allemaal hihi (ik heb voor mezelf zo'n gevoel van niet)

14. jipje

jipje Fanatiek lid

9 feb 2011
    1.452
    96
    48
    tis idd allemaal wat ja haha.. allemaal krampjes, steekjes maja,, denk dat we dat er maar bij moeten nemen! ;)
    ik kan maandag testen, alstie negatief is ga ik toch maar ff naar de dokter, voor de pijn tijdens het klussen! (tis echt dat me baarmoeder pijn doet) :(
    we zullen zien! :p

15. Lunacy

Lunacy Actief lid

14 dec 2010
    475
    0
    16
    Hey Rach,

Ik wil je geen valse hoop aanpraten, maar de hoofdreden waarom ik afgelopen maandag een test had gedaan was omdat ik ook zulke klachten in m'n baarmoeder + eierstokken had. Ik moest ongesteld worden (zat op m'n NOD of één dag over) en gewoonlijk heb ik deze klachten elke maand, maar dit keer had ik geen onderrugpijn... en die is normaal altijd aanwezig. Het uitblijven daarvan vond ik ietwat vreemd, maar ik ging er voor 99% van uit dat ik niet zwanger zou zijn.

De test echter was positief en ik kon het niet geloven. :) Hopelijk is het bij jou ook raak!

16. rach11

rach11 Lid

11 feb 2011
    55
    0
    0
    Zuid-Holland
    @jipje
    ja inderdaad haha steekjes kriebels pijntjes het zal er allemaal wel bij horen.
    die pijn lijkt me ook wel echt vervelend ja! zou ik ook even mee naar de dokter gaan als het niet snel vanzelf over gaat, zelfs al is het niks je kan beter 1 keer te vaak naar de dokter gaan als 1 keer te weinig toch? :p

@lunacy
    oh wat leuk gefeliciteerd!!! nee logisch toch ik zou dat zo ook niet kunnen geloven denk ik :) ik hoop in ieder geval dat je een hele fijne (kwaaltjesvrije hihi) zwangerschap tegemoet gaat!
    dankje ja stiekem hoop ik dat natuurlijk ook wel een beetje hihi nu word ik ook wel weer nieuwschierig na jouw verhaal. maar ik ben gelukkig (nog) zo ingesteld dat ik niet teveel hoop en verwacht, dus ik zie het niet als valse hoop hoor :).
    weet nu in ieder geval wel dat het goed wel eens raak zou kunnen zijn maar ik ga er gewoon van uit dat ik over een weekje ongi word dan is het altijd goed! (al zou het natuurlijk super leuk zijn als ik nu al zwanger ben) we zullen zien ;)

17. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Meid ff als eerste lunacy is al ruim 35 weken zwanger :p

Ff ontopic. Dat je links pijn steekjes voelt is omdat het eitje links of rechts springt (of allebei maar dat is niet heel vaak ;))

Ik was 19 toen ik zwanger werd.. In dat jaar ook een MK gehad en toen ik 10 wk was werd ik 20.. Vind het super om zo jong moeder te zijn!!

Succes met zwanger worden en hoop dat je binnekort een mooie positieve test in handen hebt!

18. rach11

rach11 Lid

11 feb 2011
    55
    0
    0
    Zuid-Holland
    #18 rach11, 18 feb 2011
    Laatst bewerkt: 18 feb 2011
    Hey meid!

al 35 weken nee toch? volgens mij moet ze juist nog 35 weken hihi of ik heb haar banner verkeerd gezien ... afgelopen maandag had ze pas getest dacht ik dat ze zei.. :p
    achja het maakt ook niet zoveel uit haha het blijft leuk of ze nou al 35 weken is of nog 35 weken moet! :p

ja klopt ik dacht zelf ook aan de eisprong maar ik heb die steekjes nu nog steeds zo af en toe links en rechts of gewoon in heel m'n onderbuik een zeurderig gevoel, en voor een eisprong is het een beetje laat vandaar dat ik het vreemd vond ;) (ook voelt mijn eisprong altijd alsof er iets "knapt" en zo voelde het niet)
    maar mij lijkt het ook super om jong moeder te worden inderdaad!! er zijn ook steeds meer meiden die zo jong beginnen volgens mij :)
    dankje ja het zou ergg leuk zijn als ik een positieve test krijg binnenkort idd hihi, probeer het nog van me af te zetten en ik heb zo'n gevoel dat ik over een klein weekje wel gewoon ongi word. ;)

een helderziende vrouw (met pendel en alles er op en er aan hihi) vertelde mij een jaar of 2 geleden uit het niks zonder dat ik over zwangerschap vroeg dat ik ook op mijn 19e zwanger zou raken en op mijn 20e moeder zou zijn..van een meisje zei ze er ook nog bij. dus ik zou nu in principe ieder moment (beter gezegt iedere maand :p) zwanger kunnen worden want ik ben begin augustus jarig. ik geloof nooit zo in dat soort dingen maar ben toch wel benieuwd! zou heel leuk zijn als ze gelijk had :)

19. Lotte30

Lotte30 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.110
    0
    0
    Ik werk bij moeilijke jongeren met een geestelijke
    Limburg
    Hallo,
    Ik heb er ook al last van, heb al ongeveer 4 dagen buikpijn links onder in mijn buik. Vooral in de ochtend.
    Ik kan over 5 dagen testen, kijken wat het geeft.

20. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Haha sorry idd dat stond er sorry beschuldig jou van een fout die ik maak haha

Zie dat ze ook alweer een andere heeft nu!

Hoop dat die helderziende vrouw gelijk heeft! Het klinkt wel als zwanger want ik had dat toendertijd precies hetzelfde! Alleen beetje shit dat je lichaam je echt kan bedonderen!

Door deze topics weer te lezen kriebelt het echt voor een tweede maar we willen als gelani een jaar is weer gaan proberen!

Deel Deze Pagina