Hallo dames.. Ik maak me zorgen om het volgende.. 29 oktober eerste dag laatste menstruatie.. 9 november onveilig gevreeen.. Nu heb ik 5 december positief getest.. De week ervoor waren 3 testen negatief.. Nu heb ik 16 december een echo gehad waar ik dus eigenlijk 7 weken zwanger moest zijn maar er zat nog geen vruchtje.. Nu heeft ze ook mijn eierstokken bekeken en daar zat dezelfde zwarte vlek als in de baarmoeder.. Als ik google op vrychtzakje dan zou ik zeggen dat dit dus vruchtzakjes waren.. In de baarmoeder zat dus niks geen vruchtje en in de eierstok ook niet.. Nu zei de gyn dat het overeen kwam met 5 weken zwangerschap.. Ook vroeg ik haar wat dat zwarte bij de eierstok was zei vertelde dat dit de zwangerschap in stand houd.. Iemand dit al eerder gehoord? Ik maak me ontzettende zorgen en kan 2 januarie pas terug.. Het gekke van alles is dat ik dus 29-10 eerste dag laatste menstruatie was 9-11 onveilig gevreeen en daarna eigenlijk niet meer.. Maar wel pas 5 weken? Testen zijn hartstikke positief.. Ik word er helemaal gek van.. Iemand ideeen? Groetjes muisjuh..
Spannend zeg!!! Het is echt afwachten, maar dat is het voor iedereen in het begin. Normaal krijg je pas rond de 8-9 weken een eerste echo en weet je tot die tijd ook niet 100% zeker of het goed zit. Met 5-6 weken is er weinig te zien nog (en geeft een echo eerder onzekerheid als een goed gevoel). Afwachten dus en niet meer testen hoor. Dat heeft echt geen zin, die kunnen zelfs na een miskraam nog 6 weken positief blijven. Wanneer heb je weer een echo?
De vlek in je eierstok heet 'geel lichaam' of 'corpus luteum'. Het is hetgeen overblijft van een follikel, nadat je ei is gesprongen. Normaal verdwijnt dit na de menstruatie, maar in geval van een zwangerschap blijft het nog een aantal weken. Het zorgt idd voor de benodigde hormonen om de zwangerschap in stand te houden. Hoe het zit met je cyclus, heb ik geen idee van. Als het is zoals je zegt, dan zou je inderdaad verder moeten zijn. In het positieve geval ben je gewoon (toch) minder ver dan je dacht en heeft de gyn gelijk. In het minder gunstige geval betreft het geen goede zwangerschap en is het vruchtje verloren gegaan. Het komt geregeld voor dat je hormoon-huishouding op 'zwanger' blijft staan en er dus wel een vruchtzak te zien is. Zoiets heet een 'windei'. Maar, zolang alles nog zo onduidelijk is ben je gewoon lekker zwanger!!! In het begin van een zwangerschap zijn echo's vaak zo moeilijk te maken en in te schatten). Probeer er toch een beetje van te genieten en hopen op een mooie volgende echo! (wat betekent trouwens 'en daarna eigenlijk niet meer' (seks na 9-11)? Is dat nu wel of niet? )
Mijn 1e dag laatste menstruatie is 21-10 wat wil zeggen dat ik nu 9 weken zwanger zou zijn. Maar mijn gyn denkt toch dat ik een week minder ben. 12-12 echo gehad en hartje was te zien. Als je idd pas 5 weken was bij je 1e echo was er idd nog weinig te zien. Maak je niet te druk tot de volgende echo. Dan pas weet je meer. Ik heb 4-1 weer een echo. Tot die tijd zie ik wel wat er gebeurd.
Bedankt voor jullie antwoorden.. En indd sex op 9-11 daarna pas weer 3 dagen voor posi test.. Ik snap er niks van maargoed.. Mijn cyclus is niet regelmatig en ik ben 6 maanden geleden pas bevallen.. Ik heb in ieder geval antwoord op mijn eierstok vraag want ik was bang voor een bbz.. 2 januarie weer een echo..
Hallo dames.. Vandaag weer een echo maar is niet goed.. Ben zwanger van een windei dus nu op miskraam wachten anders curretage
Zo rot! Heb dat ook gehad, hoewel ik gewoon zwanger dacht te zijn en er pas achter kwam bij de echo met 10 weken. Blijft raar, dat alles zich doorontwikkelt, behalve de baby. Sterkte!
Dankjewel Voelde jij je ook gewoon zwanger? Dus alle symptomen zoals ochtendmisselijkheid maagpijn heb ik ook veel.. Bandenpijn last van darmen enzo enzo.. Ben jij gecurreteerd?
Hè, wat naar om te horen! Ik had op beter nieuws gehoopt. Hoop dat je lichaam het zelf voor je regelt en opruimt. Sterkte met alles!
Hee wat naar voor je zeg! Raar he dat je je dan wel gewoon zwanger voelt! Mijn buik groeide in week 10 en 11 terwijl het vruchtje overleed in week 9...het zijn de hormonen die door blijven gieren in je lichaam en waardoor je de symptomen behoudt. Hoop dat je gauw kan genieten van een goede zwangerschap, sterkte!
Dames dankjewel voor jullie reacties en medeleven.. Gelukkig hebben we al 3 gezonde boys dus daar kan ik me aan vast houden Bedankt allemaal.. Groetjes muisjuh..
sorry, beetje late reactie. Ik wist niet goed hoe ik me moest voelen. voelde me anders dan normaal, beter doorbloede handen (daar merkte ik het ook de tweede zwangerschap aan), voelde dat er in m'n buik iets aan de gang was, had wat minder trek en trek in andere dingen, maar niet echt misselijk, last van de banden in m'n gewrichten, wat eerder moe. Niet enorm veel verschijnselen, maar dat heb ik ook nu niet gehad. Het was ook niet over toen ik wist dat het mis zat, maar gek genoeg begon ik wel de dag erna te vloeien. Ik vond het aanvankelijk een raar idee om rond te lopen met iets dat niets was (ik ben hem/haar/het m'n 'luchtbel' gaan noemen omdat het zo duidelijk geen kindje was), en wilde een curretage. Maar dat bleek niet nodig. Het weekend voor ik ingepland stond in het ziekenhuis, vijf dagen na de slechte echo, is het uit zichzelf los gekomen. Geen centje pijn gehad, wel flinke bloedingen gehad. en achteraf vond ik het ook wel fijn om het op zo'n manier, thuis, mee te maken.
Fijn dat het bij jou vanzelf is gekomen.. Bij mij niks.. Ben aan de slag met cytotec en vind het hartstikke eng..
Oh, wat naar zeg! Sterkte en zorg dat er iemand in de buurt is bij wie je je op je gemak voelt en je kunt ontspannen... Ik heb een hele stapel dvd's gekeken om de tijd te verdrijven. Ik hoop dat het aanslaat en dan goed verloopt.