Hoi, Mijn naam is Sandra, voor de tweede keer heb ik een miskraam gehad. De eerste keer bij 9 weken (3 aprill) de laatste keer bij 6 weken (24 augustus). De eerste keer hebben wij een echo gehad ,,het hartje klopte niet meer. De tweede keer kwam het spontaan. Ik merk dat ik niets tastbaars heb van de tweede keer en het lijkt net of het niet gebeurt is dat ik zwanger ben geweest. Mijn partner praat er nu niet meer over terwijl het eigenlijk pas 3 wken geleden is gebeurd. Ik weet dat het leven doorgaat maar ik ben emotioneel er nog in de war van. Ik merk dat ik niets meer voel.Voel me niet blij maar ook niet diep ongelukkig. Het lijkt wel of ik me mat voel? Het enig wat ik wel voel is jalouzie... naar andere zwanger vrouwen. Hier schaam ik me wel voor...... Nu zit ik te wachten tot mijn ongi dag weer komt, geen idee wanneer. We zijn wel verder gegaan met proberen want volgens de gyn had ik twee weken geleden bijna weer een eisprong (we gingen voor de echo om te kijken of alles weer schoon was in mijn baarmoeder) . Herkennen jullie het gevoel dat je niets meer voelt? San
Hoi Sandra, Ik heb geen ervaring met een miskraam, maar ik wil je wel heel veel sterkte en succes wensen. Ik kan me enigzins voorstellen wat een enorme klap het is wanneer je geen hartje ziet kloppen. Ik zou het toch voorleggen aan je partner want het is wel prettig om er samen over te praten, vooral voor jou! Liefs Dib
Hoi Sanray, Heel erg verdrietig dat je dit allemaal moet mee maken meid ... Het is zeker niet makkelijk allemaal en ik denk ook wel dat het je gevoel uit kan schakelen omdat je gewoon helemaal niet meer weet wat je uberhaubt moet voelen of denken. Voor de jaloezie hoef je je niet te schamen, het is ook maar een menselijke emotie. Zij hebben iets wat je diep in je hart ook heel graag wenst. Het enige wat ik je kan zeggen is om toch de kracht te vinden om door te gaan en niet de hoop op geven. Ik weet dat het een schrale troost is maar je kan wel zwanger worden meid, dit is misschien ook een kleine troost. Het is echt niet hopeloos meid, hierin moet jij ook blijven geloven en hopelijk is het snel weer raak en gaat het helemaal goed komen. Veel sterkte meis! Veel l iefs.
Hoi Sanray, Ik heb op 4-9-2008 ook mijn 2e miskraam gehad met 10 weken, ik zou die week erna pas een echo hebben, du sook ik heb niks, bij de 1e mk had ik met 8 weken al een echo gehad en daar klopte het hartje wel en was alles nog goed, dus daar heb ik wel een echo van, dit is trouwens misgegaan met 11 weken). Ik herken jou gevoel wel heel goed, ook ik ben jaloers als ik een zwangere vrouw zie, ik vind het ook moeilijk om een zwangere vrouw te zien, maar ik weet dat het wel goed kan komen, ik heb tussen die 2 miskramen in een gezonde zoon gekregen, het maakt je verdriet er alleen niet minder om. Veel sterkte Liefs, Joyce84
Hoi Dib, Bedankt voor je reactie. Vandaag was een slechte dag. was heel verdrietig. Vanmiddag heb ik het er toch met mijn partner over gehad. dat voelde op dat moment wel fijn (was op mijn werk even een rustig moment en even alleen) hij was wel begripvol. en ik mag er wel over praten met hem maar ik vind dat nu wel weer wat lastig. Het voelde wel even fijn dat ik bij hem kan huilen. Mag ik wat vragen? Hoe gaat het nu met jou/ Liefs san
Hoi Joyce, Jeetje voor jou ook een zware tijd geweest. Hoe kom je er door heen? Weet je ik dacht altijd dat het leuk was om zwanger te zijn en jeetje wat was ik gelukkig de eerste keer. maar ik ben daar nu niet meer zo zeker van. het is niet zo leuk voor mij meer. En ik hoop dat ik ook ooit zo"n lief kleintje in mijn armen kan hebben. En ik ben heel erg jaloers..pff kan geen zwanger vrouw aankijken... Veel liefs San
Hoi Vanilla, Ik zie dat je een missed abortion hebt gehad en dat je benieuwd bent naar je cyclus. Ik hoop dat je snel meer weet! Dan weer opnieuw beginnen! Hoop dat de ik snel de mijne ook weer weet... Liefs San San
Ik leef met je mee. Heb net een curettage achter de rug. We zouden een tweeling verwachten. Helaas kwamen we er definitief achter na 11 weken zwangerschap dat het mis is gegaan. Ik heb voor de geboorte van mijn dochter ook een missed abortion gehad met 8 weken. Jou reactie is dus heel normaal. Ik heb al een dochter van 7 maanden waar ik stapel gek op ben. Maar dit verminderd zeker niet de pijn van een miskraam. Wel heb ik ontzettend veel steun aan haar al heeft ze er zelf nog geen weet van. Meid probeer positief te blijven ik ben totaal ook 3x zwanger geweest binnen 1,5 jaar tijd maar helaas is het al 2 keer mis gegaan. Ik hoop dat je snel weer zwanger bent en dit allemaal achter je kunt laten.
Hoi Sanray, Ja, ik heb helaas een missed abortion gehad. Toen ik voor mijn 8 weken echo ging leefde het vruchtje niet meer sinds de 6e week. Ik was er heel verdrietig van maar nu gaat het gelukkig beter. Ik hoop echt dat jij je heel snel ook weer beter zult voelen. Die dag zal echt komen meid dat jij je baby ook in je armen zult sluiten. We moeten nog even geduld hebben. Veel sterkte meissie. Liefs.
Hoi Sanray, Ja je moet er wel doorheen he? Het is wel moeilijk, maar ik blijf ook gewoon hoop houden dat er een brusje komt voor manolito. En weet je ik vind het eigenlijk nog steeds wel leuk om zwanger te zijn, maar misschien komt dat dus omdat ik al een keer een goeie zwangerschap heb meegemaakt, moet wel zeggen als ik de volgende keer weer zwanger ben dat het spannender wordt.
Hoi Joyce, Ja ik moet er door heen. en hoop houden. Net als jij. Ik merk wel dat ik ook twijfel nu of het ooit zal lukken.. Ja ik kan gelukkig snel zwanger worden maar kan ik het vasthouden? We hebben in ieder geval 3 november een afspraak voor een onderzoek. Ik ben best al zenuwachtig. Ik hoop wel dat het voor jou ook snel gaat lukken! En dat er een zusje komt voor Manolito. Liefs sandra