kans dat ik zwanger ben of toch niet?

Discussion in 'Eerste symptomen' started by littlwonder, Feb 23, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. littlwonder

littlwonder Nieuw lid

Feb 23, 2010
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo iedereen :D
    Ik hoopte op dit forum antwoordt te krijgen,
    Ik heb mezelf flink in de war gemaakt met wat voor cylcus ik nou had dus vandaar dat ik het hieronder even neerzet vanaf het moment dat ik stopte met de pil.

ik ben 23 november 2009 gestopt met de pil,
    ik werd toen 25 november ongesteld en dat stopte 1 december.
    Me eerste cyclus van dus naar mijn berekening 43 dagen?
    Toen werd ik 7 januari weer ongesteld. en 13 januari niet meer.
    nu 23 februari nog steeds niet ongesteld dus zit nu al op dag 48.
    Wel heb ik 10 & 11 februari steken in me buik gehad, en vanaf de 13de gevoelige tepels, 17 februari begon ik buikpijn te krijgen, en nu nog steeds maar in vlagen 1e dag wel andere dag niet. Ook merk ik laatste dagen dat ik meer last heb van witte afscheiding dan normaal. En gister toen ik sex had met me vriend deed het soms pijn als hij diep in me kwam terwijl ik daar normaal geen last van heb. Het leek net voor mijn gevoel alsof mijn baarmoeder lager was.
    Ik heb 18feb overdag een zwangerschapstest gedaan van kruidvat en die gaf negatief aan. Zou het kunnen dat ik toch zwanger ben? Of gewoon nog ontpillen? Ik heb afgelopen 2 weken gewoon last van dingen waar ik de eerste maand totaal geen last van had dus lijkt me ook stug dat het door het ontpillen komt. Nu de laatste week buikpijn met vlagen en een 'raar' gevoel in me buik kan het niet zo goed omschrijven.
    Sorry voor het lange verhaal maar wil het even kwijt want k weet het gewoon niet meer. En ben erg benieuwd of mensen hier ook last van hadden en toch zwanger waren.

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Je bent 23 november 2009 gestopt met de pil.
    Daarna kreeg je op 25 november 2009 een PILBLOEDING (onttrekkingsbloeding, die je altijd krijgt in de stopweek van de pil). Dit is nog geen echte menstruatie! En dit is dus ook geen eerste cyclus.
    Je eerste cyclus is pas begonnen op 7 januari 2010. Toen brak je eerste echte menstruatie door. Vanaf die datum moet je tellen!

Je telt altijd vanaf de EERSTE dag vanaf je laatste menstruatie. De eerste dag van je menstruatie tot de eerste dag van je volgende menstruatie is een cyclus. Dus elke cyclus begint met de eerste dag van je ongesteldheid.

Sinds je eerste cyclus ben je dus nog niet weer ongesteld geworden.
    Je zit nu op dag 48.

Het is zo dat sommige mensen na het stoppen van de pil helaas eerst last krijgen van onregelmatige en lange cyclussen. Wellicht dat jij daar ook een slachtoffer van bent.

Natuurlijk kun je wel zwanger worden. Je hebt maar een eisprong en een zaadje nodig en voila....:D

Je had 10 en 11 februari last van steken in je buik. Dit kan met het groeien van follikels te maken hebben. Wellicht dat je daarna je eisprong hebt gehad (rond 12, 13 februari). Tel daar 2 weken bij op en je hebt ongeveer je NOD. Dat is in jouw geval dus 27 februari.

Ik zou dus nog even wachten tot 27 februari. Dan hoop ik dat je positief test. En anders hoop ik dat je gauw weer ongi wordt zodat je weer verder kunt met klussen en niet van die vreselijk lange cyclussen krijgt!

3. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

May 28, 2007
    3,777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Hey meid!
    Wat Be happy schrijft klopt helemaal.

Maar om je op te beuren..
    Bij mijn eerste was ik gestopt met de pil.. weekje ongesteld van de pil.. en daarna... niks meer..
    Gelijk hartstikke zwanger!
    Het kan dus wel :D

Succes! ik duim voor je!

4. naat28

naat28 Lid

Dec 14, 2009
    93
    1
    0
    zeeland
    Hai!

Erg vervelend zn lange onduidelijke cyclus he! Ik ben ook in nov 09 gestopt met de pil..daarna gelijk mn pilmenstruatie en toen werd ik pas 7 dec ongi..die duurde 12 dagen !!!...daarna werd ik 21 jan ongesteld dus cyclus van 33 dagen..Ik was er heilig van overtuigd dat door die rare cyclus het eeuwen zou duren voordat ik zwanger zou zijn maar het was toch al raak in de 2e ronde! Ik zou je aanbevelen om te gaan temperaturen, dat bespaart je een hoop geld wbt testen die miss onnodig zijn (de enige reden waarom ik ben gaan testen was omdat mn temp zo hoog bleef) en ik heb teunisbloemolie geslikt wat mn cyclus ook wat in het gareel hielp...ging van 45 dagen naar 33 dagen en 4 weken na laatste ongi testte ik positief! Ik zou er voor de zekerheid over een paar dagen toch nog een testje tegenaan gooien, mocht die negatief zijn op naar volgende ronde!

5. Samama

Samama Niet meer actief

Ik had precies hetzelfde als Vosje... dus het kan inderdaad wel!

6. Sassie85

Sassie85 Actief lid

Aug 1, 2007
    371
    0
    0
    Telefoniste
    Rotterdam
    Ik ben in dec 2009 gestopt. 1 x een bloeding gehad, en 23 jan laaste x ongesteld geweest.
    En daarna ben ik ook gelijk zwanger geworden ;) Dus het kan wel... had ook onwijs last van me spieren, borsten, en misselijkheid... ( ik gebruikte medicatie die er ook voor zorgde dat ik misselijk zou kunnen worden, maar de medicatie wat het gelukkig niet) Op de dag dat ik ongesteld zou moeten worden heb ik een test gedaan en die was positief, 4 dagen later weer een test en die was nog positiever!!!

Ik ben zwanger kan het niet geloven maar het besef komt steeds dichter bij ;)

Share This Page