Hallo, Ik heb een vraag. Ik ben onder behandeling geweest bij de gynaecoloog vanwege eierstokcystes icm zwangerschap (dit werd helaas een miskraam). Op 22 december jl. had ik de laatste echo en werd duidelijk dat alle cystes uit zichzelf verdwenen waren en dat mijn eierstokken helemaal tot rust waren gekomen. Hij verwachtte dat ze binnen 2 weken wel weer op gang zouden komen (maw ik had op 22 december dus nog geen eisprong gehad). Nu kreeg ik afgelopen vrijdagavond (dit is dus precies 2 weken na 22 december) last van bruine afscheiding en later roze. Zaterdag zette het wat meer door en leek het op een lichte ongesteldheid met donderbruin en ook wat rood bloedverlies. Maar veel lichter dan normaal het geval is en nu is het al helemaal nog maar weinig en nog steeds een combinatie van bruin en rood. Ik vraag me af hoe dit kan. Ik kan me niet voorstellen dat hij zich vergist heeft. Eigenlijk kan ik dan nu nog niet echt ongesteld zijn geworden, want dat is toch steeds 14 dagen na een eisprong, en die had ik nog niet op 22 december?! Zou ik dan deze keer geen eisprong hebben gehad of kan dit iets anders zijn? Alvast bedankt, Jude.
Hoi Jude, Heb je na je miskraam nog een normale menstruatie gehad? zo nee dan moet je lichaam nog herstellen van de miskraam en je menstruatie weer opgang komen. Je kan dit bloedverlies dan zien als een menstruatie. en zoals de arts zei, hij verwacht dat het na twee weken wel weer op gang zou komen maar dit kan ook eerder of later zijn. Bruine afscheiding wijst op oud bloedverlies, misschien was je baarmoeder de laatse restjes aan het opruimen. Helaas kan ik je geen duidelijk antwoord geven, ik denk dat dit je menstruatie was. wacht er nog een af....zodat je meer duidelijkheid hebt. succes groetjes Imke