Ik ben nu 39 weken en ik begrijp dat het krapper wordt daarbinnen maar wat voel(d)en jullie met 39 weken? Het wordt wat stilletjes daarbinnen. Af en toe een voet, strek en rek gevoel maar voor de rest weinig. Hoe was/is dat bij jullie?
Bij mijn. Eerste zwangerschap had ik dat wel leek wel of ze de hele. Dag sliep normaal golfde me buik ontzettend heen en weer en toen helemaal niet of ja bijna niets dan een week voor de uitgerekende datum stuurde de vk me door na het ziekenhuis voor toch maar ff te checken gelukkig was alles in orde en noemde ze het de stilte voor de storm en ja pricies een week later werdt mijn dochter geboren! Maar toch zou ik aals ik jou was het in de gaten houden en anders toch ff de vk bellen het kan ook anders lopen! Liefs mij
Bij deze zwangerschap heb ik een heel bewegelijk kindje. Zelfs nu ik overtijd loop, voel ik de baby nog veel bewegen, maar het is wel wat minder dan bijv een week of 2 geleden. Bij mijn 1e zwangerschap lag mijn zoontje ws het grootste gedeelte van de zwangerschap in een onvolkomen stuitligging en had ik een voorliggende placenta, die voelde ik juist heel weinig bewegen. Kan mij er echt over verbazen dat mijn zwangerschappen zo verschillend zijn. Maar als ik jou was en je hebt er geen lekker gevoel over, gewoon bellen naar je VK.
stilte voor de storm.... zou kunnen Zolang je de baby maar wel blijft voelen, al zijn het maar kleine bewegingen. Als je het zelf niet meer vertrouwt, dan moet je gewoon bellen.
MIjn 1ste kindje voelde ik al vrij laat vanwege voorliggende placenta en was een rustige in ijn buik van begin tot eind. 2de zwangerschap begon ik de kleine al met 13 weken goed te voelen en dit dag en nacht hele dag door... Plots vanaf week 34 steeds minder en minder tot met 38 weken bijna niet meer behalve een draaigevoel van links naar rechts met rug. Ben Afgelopen Maandag ingeleid en ook bevallen, lees gister bevallingsverslag en wat zie ik staan..: NAVELstrengVERSTRENGELING!!!???( navelstreng om t nekje) Hebben ze niets over gezegd tijdens en na bevalling tot ik t zelf las. Datwas dus de reden van weinig leven bij mij en ben blij dat ik aan de bel heb getrokken aantal keren en ben ingeleid. Hoeft niets te zijn, ,aar t was me maar overkomen in de laatste week dat mijn kindje was gestikt....ppffff Mocht je t niet vertrouwen gwn bellen en dan aan de ctgscan en extra echos etc
de eerste was heel druk... en op het einde wel rustig... de tweede was heel de zwangerschap rustig... en zei toen nog tegen vriend.. we krijgen nu een rustig kindje.. (mennnn wat heb ik me daarin vergist... ) De derde was niet echt een trapperd maar een woelerd... (bleek achteraf ook een flinkerd te zijn..) wat wel apart was, dat hij nog tijdens de persweeen aan t trappen was.... een heel raar gevoel.. want het water was natuurlijk al weg... de ruimte wordt krapper... en volgens de boekjes worden ze dan vaak ook rustiger... gewoon goed in de gaten houden en als je het niet vertrouwd gewoon de vk bellen, daar zitten ze voor... ... en je hoort idd vaak stilte voor de storm....
tja. het kan idd stilte voor de storm zijn. je hoort wel eens dat baby's rustiger worden vlak voor de bevalling. maar als je ongerust bent zou ik zeker de vk bellen!
Hoi Miss X, Nou het was dus inderdaad stilte voor de storm, want lees net in het juli topic dat je bevallen bent ... GEFELICITEERD!