Misselijk, hoe doen jullie dat?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Sterre01, Feb 15, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

May 29, 2013
    1,563
    46
    48
    Sinds een paar dagen sta ik geregeld kokhalsend boven mn broodje of ander eten. Het staat me allemaal niet aan en heb nergens trek in. Maar moet wel eten (van lege maag ga ik ook kokhalzen)
    Hebben veel in huis maar zodra ik het op brood doe neem ik 1 hap en ben ik er al klaar mee.. Brr
    Vriendlief is nu maar patatjes halen omdat ik daar wel trek in heb.

Hoe doen jullie dat?

2. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

Aug 14, 2014
    1,394
    174
    63
    Kleine porties, diep ademhalen en neutraal eten.
    Cola wil ook nog wel eens helpen om de ergste misselijkheid te bedwingen.

Vorige zwangerschap HG gehad en op de site van Hyperemesis gravidum staan nog wel een paar nuttige tips, maar voor iedereen is 't anders. Hoop voor jou dat het vlot weer voorbij is!

3. Juni

Juni Fanatiek lid

Jan 11, 2007
    1,562
    140
    63
    2 keer per dag warm eten, hielp bij mij. Ik had erg zin in/behoefte aan gebakken aardappelen, puree, vet eten eigenlijk ook. Normaal ben ik heel erg een broodeter maar ik kon de eerste weken geen brood zien of ruiken. Als je zin hebt in papat, gewoon doen. Ik kocht ook kant-en-klare iglomaaltijden om zonder veel moeite iets warms te kunnen eten. Ik kwam in het begin van de zwangerschap snel aan maar later niet zo veel meer, in totaal 12 kg. Succes met de misselijkheid, het is bij iedereen weer anders en het is een beetje zoeken wat je wel/niet verdraagt.

4. ijsje82

ijsje82 Actief lid

Jan 8, 2014
    470
    3
    18
    Ik werd ook heel misselijk van brood. Ik had dan liever beschuitjes of crackers.
    en ik at heel vaak. Elke 2 uur een klein beetje

5. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

May 29, 2013
    1,563
    46
    48
    Misschien moet ik dat inderdaad maar doen, kleine beetjes eten. Heb wel hele tijd een hongergevoel maar krijg er vrij weinig in.
    At normaal altijd een broodje kaas of kipfilet, maar daar ga ik nu van kokhalzen en niet alleen sochtends maar ook tussen de middag. Avond eten krijg ik er wel oke in. Dat scheelt al een hoop.
    Gaat vanzelf wel weer over, (hoop ik) heb dat bij mn eerdere zwangerschappen niet gehad. Was nooit misselijk.

Suoer bedankt voor jullie tips!

6. LadyyyD

LadyyyD Actief lid

Jun 30, 2014
    235
    5
    18
    Ik ben tot 29 weken heel erg misselijk geweest en veel overgegeven. Ik at gewoon waar ik trek in had, meestal was dit ook vette hap.
    Dit ook aangegeven bij verloskundige toen omdat ik bang was dat dit erg slecht was voor de klein uk, ze gaf toen aan dat ze liever had dat ik vette hap at als gezonde dingen en die vervolgens eruit gooide.

7. LoveXx

LoveXx Fanatiek lid

Feb 15, 2012
    1,754
    116
    63
    Ik at ook vaak kleine beetjes..
    Zodra ik wakker werd gelijk een paar crackertjes, die lagen naast mn bed. Dan bleef ik nog even liggen en zodra ik beneden was nam ik een banaan en een glas cola :p (lekker op vroege ochtend, haha.. )
    Zo zat er iig wat in mn maag, anders werd ik nog misselijker.
    Ook gaf ik gewoon toe aan mn vette hap cravings :p
    Heb in de eerste maanden heel veel hamburgertjes van de Mc Donalds gegeten :p haha..

8. Annoniemc

Annoniemc Lid

Nov 25, 2014
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    In der daad cola, heerlijk. Ik lig nu nog op bed en heb net een (sultana)koekje op, welke naast mijn bed liggen en wat water gedronken. Heb ook besloten dat ik alleen eet wat ik lekker vind..

9. LPMS

LPMS Actief lid

Oct 28, 2014
    178
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben afgelopen week ook heel erg misselijk geweest en ook heel veel overgeven, nu is het eindelijk weer iets minder!

Bij mij helpt het inderdaad om om de 2 uur iets te eten (kleine porties), ook al ben ik super misselijk dan dwing ik mezelf gewoon om het op te eten en daarna is het vaak minder.
    en er ligt een pakje crackers naast mn bed, als ik wakker word en ik bel gelijk al heel misselijk dan eet ik zoon cracker voordat ik opsta en dat helpt tot nu toe ook heel goed :)

10. Jo86

Jo86 Bekend lid

Apr 16, 2009
    658
    0
    0
    Ik probeer vaak te eten en dan niet zoveel, veel krijg ik niet weg. Maar moet idd wel eten, anders voel ik me ook niet lekker. En ik eet alleen waar ik trek in heb, dus het zijn nu niet de meeste 'normale' eetpatronen. Maar goed...dat trekt later wel weer bij, liever eten naar binnen dan niet eten. Beschuit gaat ook beter dan brood hier. En kwark neem ik ook nog wel eens in plaats van brood.
    Sterkte en succes!

11. Baileyy

Baileyy VIP lid

Feb 12, 2012
    5,641
    1,444
    113
    Hier hetzelfde. Ik krijg brood ook niet meer weg, ben er gelijk beroerd van. crackers gaat wel goed.

En heel gek iedere dag vlak voor etenstijd, heb ik weer een raar gevoel in mijn buik en totaal geen zin meer in eten..

12. LaRambla

LaRambla Actief lid

Jan 15, 2015
    292
    4
    18
    West-Brabant
    Ik heb de eerste 20 weken tot wel 10x per dag overgegeven. Ik heb toen echt geleefd op melk, vla en water.. Dan had ik maar iets in m'n maag als ik moest overgeven. Was in mijn optiek minder erg dan maagzuur overgeven.. Was ook wel eerst behoorlijk afgevallen, wat vervolgens weer netjes werd gecompenseerd met vocht vanaf week 30 :)

13. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Bij mij is misselijkheid over gegaan van hele dag naar s ochtends kotsen bij het opstaan. Emmer en glaasje water staan al klaar naast het bed. Daarna kip lekker de hele dag en s avonds pas weer misselij. Overdag eet ik daarom nog wat meer. En als ik vrij ben kook ik smiddags voor de vitaminen en variatie.

Bij heftige dagen nam ik suprimal. En gember thee.
    Wat behoorlijk ranzig is maar beetje werkt.

14. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Met cola wel uitkijken geen liters cola drinken want teveel caffeine is slecht voor de kleine! Ik nipte cola en at alleen wat mij wel aan stond.
    In jouw geval dan frietjes...
    Vlees stond me enorm tegen toen.
    Ik nam elke dag een zwangerschapsvitamine om toch alles maar binnen te krijgen.
    En een uur voor het opstaan een krentenbol en dan pas echt een uur later in beweging komen.

15. Roos123

Roos123 Niet meer actief

Ik heb deze zwangerschap medicijnen gekregen.
    Wat een verademing! Ik was ze zondagavond vergeten en dat heb ik geweten maandagmorgen.

16. MaBaD

MaBaD Niet meer actief

Een hapje vla!

17. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

Nov 18, 2011
    2,497
    2
    38
    Alleen eten waar je zin in hebt. Niet overdrijven qua hoeveelheden, maar gewoon op je gevoel afgaan. Ik moest hamkaascroissants en broodjes blauwe kaas en tonijnsalade toen ik zwanger was van mijn dochter. En nu heb ik minder trek. Wel zin in rood fruit en havermout en cruesli en warme choco. En friet, maar dan wel zonder. Sushi met garnalen... Ach, het gaat wel weer over.

18. Lindsey89

Lindsey89 Bekend lid

Sep 30, 2012
    559
    101
    43
    Gewoon lekker die patatjes eten. Ik at ook alleen maar wat ik lekker vond en waar ik zin in had..

19. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

May 29, 2013
    1,563
    46
    48
    Ik heb het nog steeds zodra ik trek/honger krijg sta ik te koren. Met moeite een cracker er in en dan daarna gaat het wel. mn collega moest al lachen, was lunch aan pakken en liep te koren in de keuken op mn werk;)
    (Weten t al vroeg ivm risico werk)

20. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
    Ik spuugde alles uit dus at gewoon waar ik zin in had. Vaak was dat vet en ongezond ;) na drie maand ging het beter..

Share This Page