Om de dag of iedere dag ?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door KleinMeisje93, 9 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KleinMeisje93

KleinMeisje93 Niet meer actief

Hee dames!!

De titel zegt het eigenlijk al een beetje,,
    Is om de dag nou echt beter? En wat werkte voor jullie toen jullie die maand zwanger bleken? (Om de dag of iedere dag, hele cyclus of alleen vruchtbare periode)
    Dit verschild natuurlijk altijd per koppel,
    Mijn vriend en ik deden het de eerste paar maanden gewoon wanneer we wilde en in de vruchtbare periode wat vaker,, en toen het niet raak was deden we het vaker maar dan vaker om de dag en toen was het ook niet raak,, en nu doen we het 'iedere' dag (wel als we zin hebben)

Las toen straks dat het geen kwaad kan en er echt maar 1 zaadcel nodig is om het eitje bevrucht te laten worden.

Dit is wat ik heb gelezen:

Elke dag seks om zwanger te worden… tja

In principe kan het zeker geen kwaad om elke dag seks te hebben als je zwanger wilt worden. De theorie dat het sperma van mindere kwaliteit zou zijn als je de man dagelijks ejaculeert is uit de lucht gegrepen. Het is wel zo dat door dagelijks te ejaculeren de hoeveelheid zaadcellen vermindert. Maar aangezien er slechts één zaadcel nodig is om een bevruchting tot stand te brengen én aangezien verse zaadcellen veel beweeglijker en levendiger zijn; is er wel iets te vinden voor de theorie van de dagelijkse zaadlozing.

Hierdoor zou de hoeveelheid zaadcellen inderdaad wel iets minder zijn; maar kwalitatief zouden deze veel beter zijn.

Een onderzoek heeft aangetoond dat dagelijkse ejaculatie de kwaliteit van het sperma merkelijk verhoogt. Voor sommige mensen die aan het onderzoek deelnamen verhoogde de kwaliteit van hun sperma van slecht naar gemiddeld of zelfs tot het niveau goed.

Maar tips zijn altijd welkom!!

2. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Mijn gynaecoloog zei dat om de dag beter is.
    Ik deed het rond de eisprong 1 x per 36 uur ongeveer.

3. Soulfood

Soulfood Niet meer actief

Als het zaad van je man goed is kan elke dag geen kwaad. Als het wat minder is wordt om de dag aangeraden.

4. mamaL86

mamaL86 Actief lid

9 okt 2016
    347
    0
    0
    werk in de kinderopvang
    Limburg
    Hier beide keren in ronde 2 al zwanger. Wij lette totaal niet op de eisprong of vruchtbare dagen.
    Gewoon gedaan als we zin hadden ;) en toevallig heb ik beide keren rond de zondag mijn eisprong gehad. Als ik terug tel ;) en in het weekend doen we het sowieso altijd. Dus waarschijnlijk seks gehad en paar uur later of dag erna eisprong. Maarja dat is geen antwoord op je vraag. Of ja eigenlijk wel ;) niet zo op de dagen letten, maar hou het leuk samen :) dus als jullie iedere dag zin hebben, doen :D

5. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.081
    17.056
    113
    Zwanger worden is van zoveel meer factoren afhankelijk. Gezien zaadcellen lang blijven leven, is het voldoende zolang je maar regelmatig seks hebt. Elke dag ipv om de dag zal - neem ik aan - niet het verschil zijn tussen wel en niet zwanger raken.
    Ik zou jezelf niet te erg vastbijten in dit soort details, maar er voor zorgen dat jullie beide goed voor jezelf zorgen en regelmatig seks hebben.

Zelf overigens zwanger geraakt van om de dag in een ronde, maar dat deed ik de twee rondes er voor ook.

6. Lizzie93

Lizzie93 Actief lid

8 aug 2012
    277
    163
    43
    NULL
    NULL
    Ze zeggen dat er een dag tussen moet zitten om het zaad van de man optimaal te houden. Daarbij blijft het zaad 3 dagen in leven dus om de dag lijkt mij oke, En fijner voor je libido :p

Het belangrijkste is voor tijdens en na je eisprong, Verder in de maand heeft t weinig zin :)

Succeeees

7. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.479
    5.839
    113
    Ik zou als ik jullie was mij eerder bezig houden met stoppen met roken dan met hoe vaak je seks moet hebben. Dit tast namelijk ook de vruchtbaarheid aan en als je stopt en gezond gaat leven dan zal dat vast ook bijdragen aan de zaadkwaliteit van je vriend:)

8. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.081
    17.056
    113
    Ook dit, ja.

9. Sunshine33

22 aug 2016
    46
    0
    6
    NULL
    NULL
    Het is van veel factoren afhankelijk.
    Je kunt het elke dag doen en niet aantellen, of letterlijk 1x per maand en binnen een aantal maanden wel zwanger zijn.
    Denk dat het vooral leuk moet blijven, ontspannend.

Voor zover im weet, heeft het zaad tijd nodig om te 'verversen' en daardoor is de kwaliteit om de dag beter.

Goed, ik ben dus een van de gelukkigen die binnen 5 rondes met letterlijk 1 poging per maand zwanger is geworden. Ik rook niet, drink eigenlijk ook zelden, maar leef verder gewoon normaal. Enige wat ik gedaan heb is foliumzuur slikken, maar dat heeft voor zover ik weet niks te maken met de bevruchtingskans.

Laat het dus voral geen moetje worden, denk dat het dan juist tegenovergrsteld werkt.

Veel succes en hopelijk lukt het snel

10. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Als het zaad van je vriend goed is kun je het gewoon elke dag doen en je kunt het natuurlijk ook om de dag doen...
    Maak het gewoon gezellig en ontspannen voor beide.

Deel Deze Pagina