nachtvoedingen en nachtdiensten...

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Emma2, 17 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Dierenarts, Acupuncturist
    Amsterdam
    Hoi allemaal,

Sinds enkele weken komt Mick weer 's nachts voor voedingen. Het begon toen we op vakantie gingen, waardoor hij kennelijk wat van slag was. daarna ging het een kleine week goed en nu is het weer helemaal mis. Ik moet erbij zeggen dat hij momenteel ook niet helemaal lekker is (vlgs. huisarts bronchitis, mogelijk door astma). Moet ik hem gewoon elke keer voeden als hij 's nachts wakker is en huilt? Of creeer ik dan dat hij weer gaat wennen aan de nachtvoedingen. Ik vind het namelijk best wel slopend.

Moet er wel bij zeggen dat ik dolgelukkig ben dat ik nog volledige bv geef, omdat het algemeen bekend is dat bv de kans op astma verkleint. Dus ik had het niet beter kunnen doen gelukkig...

Verder ga ik straks op mijn werk weer nachtdiensten draaien, waar ik vreselijk tegenop zie, gezien het feit dat ik zo lang mogelijk bv wil geven. Die diensten zijn doordeweeks van 19.30 's avonds tot 8.30 'sochtends en in het weekend van zaterdag 18.00 's avonds tot maandagochtend 8.30 uur. LANG dus....

Heeft iemand hier ervaring mee of heeft iemand tips?

Groetjes, Emma

2. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Ik zou hem als hij echt honger heeft gewoon geven. Mijn neefje heeft ook een tijdje doorgeslapen en van 3 tot 8 maanden kwam hij weer voor een nachtvoeding.

Honger=honger naar mijn mening. Als ik 's nachts dorst heb drink ik ook wat water...

Voor de rest kan ik je niet helpen maar er zijn hier wel moeders die nachtdiensten hebben gedraaid. Hopelijk reageren zij!

3. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik geef er gewoon aan toe... mijn zoon komt tegenwoordig weer om een uur of 5 en dan weer om 8u.

Zal het dan wel nodig hebben denk ik. je er druk om maken kost alleen nog maar extra energie. Hier gaat het met goede en minder goede periodes... hij heeft een tijd van 19u tot 8 geslapen en ik vind dat ik nu nogsteeds niet mag mopperen. Bij mn dochter ging het na haar eerste verjaardag veel beter. Had toen ook denk ik te maken dat ze dan een ander ritme hebben, overdag actiever zijn dus meer moe zijn ed.

4. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Amsterdam
    Oke, ik vermoedde al zoiets dat het normaal is. Nu ik dat weet vind ik het al minder erg. Ik ging alleen wat twijfelen omdat sommige mensen tegen mij zeiden dat hij echt nu wel door moet slapen, dat hij dat makkelijk moet kunnen zeg maar, zeker omdat hij best groot en zwaar is. (5 maand, 9.5 kilo).
    Maar ja, wat je zegt: dorst is dorst!

Thnx,

Groetjes, Emma

Ps: nog mensen die me tips kunnen geven ivm de diensten? Ik heb geen pauzes en sta er alleen voor, kortom....hoe ga ik dat doen met kolven.... Ik zou het doodzonde vinden om te moeten stoppen met bv, omdat ik diensten moet gaan draaien....

5. Zeeuwsmeisje

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Wat voor werk doe je? Heb je niet eens een rustig momentje tijdens het werk?
    Neem aan dat je zowiezo wel eens een plaspauze hebt oid of ff moet eten misschien dan ff gauw kolven?

6. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Iedere keer verbaas ik me daar weer over. Omdat een kindje zo en zoveel zou wegen zou hij zoveel moeten eten? Snap daar niets van en niemand heeft het me tot nu toe uit kunnen leggen...
    Daarbij, bv is meer dan voeding alleen en dat vergeten deze mensen ook.

Wat voor werk doe je?

7. Zeeuwsmeisje

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Dat heeft met flesvoeding te maken.. als daar een kindje zoveel weegt dan hoeven ze geen nachtvoeding meer en met zoveel maanden moeten ze dan op 5 flessen zitten ed.

Het is heel normaal als een kind niet doorslaapt. Bv is lichter verteerbaar dus daar kan het ook mee te maken hebben (hoeft niet!) Het licht verteerbare is juist een goed iets, het is natuurlijker en gezonder voor de spijsvertering om regelmatig kleinere beetjes te eten.

Er veel over lezen en zulke dingen te weten helpt mij wel als ik weer eens met slaperige oogjes snachts in de weer bent. Als ik er dan aan denk dat over een jaar alles er heel anders uitziet, dan heb je een dreumes ed. (ook leuk maar heel anders) dan kan ik ook van de nachtvoedingen best genieten.

8. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Amsterdam
    Ja klopt, ik ben het helemaal met je eens, maar ja, voor mij is het ook allemaal nieuw, dus dat geeft me vaak twijfels. Maar ik ben blij dat ik mijn gevoel gevolgd heb! En bovendien merk ik dat hij die troost ook erg nodig heeft. Ik merk het meteen als hij ziek is of het druk is geweest voor hem ofzo.

Ben dierenarts. Het moeilijke is dat ik de spoedtelefoon dan bij me heb en dat die elk moment af kan gaan. Ik werk nogal voor een grote praktijk en doe voor een groot gebied dienst, dus het is vaak erg druk waarbij je ook vaak nauwelijks zelf ff kan zitten. Heb nu wel een electrische dubbelzijdige kolf gekocht en dat scheelt wel een boel. Maar het lijkt me best wel een stress als je elk moment gestoord kan worden en dat zal de productie niet ten goede komen denk ik. Het blijft lastig...

Groetjes, Emma

9. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Ja dat gedeelte weet ik. Maar snappen doe ik het niet ;). Als een kind honger heeft heeft ie toch honger, ongeacht welke voeding hij krijgt en hoeveel hij weegt?

Emma, inderdaad alles is nieuw en dus twijfels...

Ben je dan alleen en is er niemand die het een minuut of 10 over kan nemen?

10. Zeeuwsmeisje

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik zou gewoon kijken hoe het gaat...

neem wat foto´s mee ofzo die kunnen helpen bij het kolven en dan maar afwachten waneer je de mogelijkheid hebt. Opzich is na 6 mnd de boel wel zo stabiel dat het tijdstip voor kolven niet zoveel uitmaakt is mijn ervaring... dipjes zijn ook meestal minder diep dus ook makkelijker te herstellen.

11. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Amsterdam
    @stranger: ja, ik doe de dienst volledig in mijn eentje. Helaas, helaas...

Maar ik denk wel dat ik ga overleggen of ik gewoon kolftijd kan krijgen. Ik meen mij namelijk te herinneren dat je dat recht ook gewoon hebt gedurende 9 maanden. In overleg vinden we vast wel een oplossing. Al is het wel lastig als je de enige met een kind bent, op echt veel begrip hoef je dan niet echt te rekenen :rolleyes:
    We zien wel. Ik ga me er maar niet te druk om maken.

Groetjes en bedankt!

Emma

12. Zeeuwsmeisje

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Zit wat in idd... je hoef 6 maanden geen nachtdienst en overuren te werken en je hebt 9 maand recht op 1/4 van je tijd aan kolven te besteden, ook als die werktijd snachts is lijkt me.

Succes

13. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    zolang je bv geeft hoef je ook geen diensten te draaien volgens mij! Bij ons in ieder geval niet!
    Je zit in een groepspraktijk? Dan m oet dat denk ik toch ook wel mogelijk zijn dat anderen die diensten voor jou draaien en jij lekker bv kan geven...

14. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    werk jij in loondienst of in een maatschap? In principe als je in loondienst werkt kun je volgens mij aanspraak maken op in eerste instantie tot 6 maanden geen nachtdiensten hoeven draaien in verband met borstvoeding. Hoe dit precies zit weet ik niet, maar op het BV forum zijn er wel meerdere onderwerpen over. Even zoeken daar met de zoekfunctie.
    Hoe dat in een maatschap zit heb ik geen idee van.

Deel Deze Pagina