ons meisje is nu bijna 2 weken en de avonden zijn echt een drama. overdag als ze de fles heeft gehad valt ze heerlijk in slaap of ze kijkt een beetje rond en valt wat later in slaap maar snachts pfff. ze krijgt om 23 uur haar laatste fles en dan begint het........ uren ligt ze wakker, te draaien, kijken en slapen hoooo maar. als ze eenmaal slaapt dan gaat het ook door tot 8 uur ong maar voordat ze slaapt. ik pak zelf smiddags maar een uurtje slaap mee want anders val ik om aan het einde van de dag. bad tijd al verzet naar savonds en helpt wel iets maar beetje radeloos worden we er wel van. iemand ervaring en wat kunnen we er aan doen en vooral wanneer worden de nachten langer voor ons???
Je kindje is nog erg jong meid, heeft 9mnd veilig bij mama in der buikje gelegen en staat nu in de wijde wereld! Ik zou je kindje lekker bij je nemen en de rust en veiligheid bieden die je kindje vraagt als ze huilt..Ze kan krampjes hebben, honger, maar kan ook de veiligheid, warmte en geur van mama/papa zoeken. De nachten doorslapen is voor iedereen anders en kan niemand je denk ik een duidelijk antw op geven. Ik had vanaf dag 1 probelemen dat mijn zoon overdag als een roos sliep maar vanaf 23u tot 7u in de ochtend volgende dag deed ie geen oog dicht en ik dus ook niet en zo ging dat 4mnd door!!! Totdathij steeds ietsje beter ging slapen en ineens sliep hij de nachtendoor maar toen was ie al een maand of 7! Jou kindje is echt nog veel te jong om een hele nacht door te slapen( kan wel , maar hoeft zeker niet) Ik zou er proberen rustig onder te blijven en zodra je kleine slaapt zelf ook ff gaan slapen/liggen/rusten. Ik weet hoe t is meid, heb t maanden ondervonden en nu nog zijn er wel eens avonden en nachten dat ons zoontje niet wilt slapen of blijft gillen of midden in de nacht wakker word en wilt gaan spelen etc... Heel veel succes en sterkte!!!
Zo te lezen heeft je kindje nog een omgekeerd dag-nacht ritme. Heel vervelend voor jullie, maar ze is ook nog zo klein! Wat misschien kan helpen: een duidelijk verschil tussen dag en nacht aangeven. Dus overdag niet de gordijnen dicht, in daglicht laten slapen, eventueel in de kinderwagen in de huiskamer laten slapen, hardop tegen haar praten, gezellig doen als ze wakker is etc. ´s nachts in een donkere kamer laten slapen, fluisteren als ze wakker is en alleen voeden en niet gezellig gaan zitten kletsen etc. Hopelijk krijgt ze dan snel door wat dag en wat nacht is .