Hoi dames, Daar ben ik weer! Ik merk dat ik toch nog niet zo heel veel van dat temperatuurkaartje snap. Wellicht kunnen jullie even met me mee kijken. Ik had gisteren en vandaag een positieve ovu test. Als ik naar mijn temperatuur kijk, dan word ik er alleen niet wijzer van, want je temp hoort toch eerst te dalen voor je eisprong? Volgens FF zou morgen mij eisprong moeten zijn (dat komt ook goed overeen met mijn cyclus). Matcht mijn temp wel met deze gegevens of is daar nu nog niks over te zeggen, en snap ik dus meer dan ik zelf denk. My Ovulation Chart Alvast bedankt en een fijne zondag.
Nee hoor, een daling hoeft niet voor je ei. Gezien je ovutesten denk ik dat morgen en anders uiterlijk overmorgen je temp gaat stijgen. Als dan na drie dagen je temp hoger blijft, zal FF het kruis zetten op de dag dat je eisprong was. In ieder geval nog even blijven doorklussen.
Bedankt voor je reactie! Ik dacht dat er eerst een daling kwam voor de eisprong. Weer wat geleerd. Ok, ik wacht rustig af en uiteraard klussen we lekker door.
Je temp zou ook heel goed morgen kunnen gaan stijgen, en dat je dus vandaag je eisprong hebt. Een (kleine) is daling is vaak, maar zeker niet altijd. Het kan zelfs nog per cyclus verschillen.
Goedemorgen meiden, Ik snap ondertussen niks meer van mijn cyclus. Kunnen jullie meekijken op mijn tempkaartje... Had zondag de knaller als ik naar mijn ovu testen keek. Maandagochtend was de ovu test nog best duidelijk, maar in de avond weer lichter. Vannacht om 00:40 nog een ovu test gedaan en het tweede streepje is vrij duidelijk (net niet zo donker als de c streep)... Wat moet ik hier nou van denken!? My Ovulation Chart
Aangezien je temp nog niet gestegen is, denk ik dat je bij je vorige knaller wel een piek hebt gehad, maar je eitje toch niet is gesprongen. Helaas geeft een ovutest alleen de LH-piek aan en garandeert niet dat je eitje ook daadwerkelijk springt. Nu je test weer zo donker is, zou het heel goed kunnen dat je een nieuwe piek krijgt en je eitje dan nu wel springt. Ik duim iig voor je!